- Zestaw
Szpachla do zderzaka plastikowego ATK PU16
- Szpachla do zderzaka plastikowego
- Skutecznie naprawisz pęknięcia i ubytki w zderzaku, przywracając mu estetyczny wygląd.
- Wytrzymała - nie odpada po czasie
- Zastępuje twarde szpachle poliestrowe i epoksydowe
- Odporna na drgania i uderzenia podczas jazdy.
- Dzięki możliwości malowania, naprawione miejsce będzie niewidoczne.
- ATK - producent profesjonalnych klejów i żywic do motoryzacji
Dodaj jeszcze:
Żywica do klejenia zderzaków i szpachlowania
Czy Twój zderzak ucierpiał w stłuczce lub ma ślady zużycia? Nie musisz od razu wymieniać całego elementu! Szpachla do zderzaków ATK PU16 to profesjonalne rozwiązanie, które pozwoli Ci samodzielnie naprawić pęknięcia, ubytki i inne uszkodzenia. Ten dwuskładnikowy klej poliuretanowy tworzy niezwykle mocne i trwałe połączenie, które przywróci zderzakowi dawną świetność. Z ATK PU16 oszczędzasz czas i pieniądze, a efekt naprawy jest trwały i estetyczny. Jest łatwy w użyciu, aplikowany z kartuszy.
Wyróżniki na tle konkurencyjnych produktów:
- Uniwersalność: Klei nie tylko plastik, ale i metal, drewno, ceramikę i inne materiały.
- Wytrzymałość: Tworzy spoinę odporną na uderzenia, wibracje i warunki atmosferyczne.
- Łatwość obróbki: Po utwardzeniu można go szlifować, wiercić i malować.
- Niska temperatura egzotermiczna: Bezpieczny dla delikatnych materiałów.
Sprawdź inne:
- Zderzaki z PP i PP/EPDM należy użyć podkładu do plastiku ATK 822
- Zestaw naprawczy do zderzaków plastikowych z klejem ATK PU16
- Błotnik plastikowy do ciągnika - traktora z PE spawamy spawarką ATK 951
- Błotnik z kompozytu kleimy na Acralock SA 1-15
Główne materiały szpachlowane:
- Tworzywa sztuczne (PUR, PP, PP/EPDM, TPO, TPU, TPE, PP+T20, PP+T40)
- Kompozyty
Materiały dodatkowe:
- Drewno
- Ceramika
- Szkło
Podłoża nie zalecane:
- PE, POM, PTFE
- Silikon
- Gumy silikonowe
Charakterystyka materiału-podłoża:
- Zderzak: Element nadwozia samochodu wykonany najczęściej z tworzywa sztucznego, rzadziej z metalu. Ma za zadanie chronić pojazd przed uszkodzeniami podczas drobnych kolizji.
- Tworzywa sztuczne (PP, PP/EPDM, TPO, itp.): Rodzaje plastiku stosowane do produkcji zderzaków. Charakteryzują się różną elastycznością, wytrzymałością i odpornością na uderzenia.
Zastosowanie:
- Szpachlowanie plastikowego zderzaka
- Naprawa pęknięć i ubytków w zderzakach plastikowych.
- Wzmacnianie osłabionych elementów zderzaka.
- Klejenie oderwanych fragmentów zderzaka.
- Naprawa mocowań i uchwytów zderzaka.
- Wypełnianie rys i wgnieceń w zderzaku.
- Klejenie elementów tuningowych do zderzaka.
- Naprawa zderzaków w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych.
- Naprawa plastikowych elementów karoserii.
Zastosowanie odradzane:
- Klejenie elementów konstrukcyjnych pojazdu, które są narażone na duże obciążenia.
- Naprawa zderzaków wykonanych z materiałów niekompatybilnych z klejem (np. PE, silikon).
- Stosowanie kleju w miejscach, gdzie będzie narażony na stały kontakt z silnymi chemikaliami.
- Klejenie powierzchni, które są narażone na ekstremalnie wysokie temperatury.
Zalety i cechy:
- Profesjonalna szpachlówka do zderzaków
- Zapewnia długotrwałą naprawę, odporną na warunki eksploatacji pojazdu.
- Spoina jest odporna na uderzenia, wibracje i odkształcenia.
- Umożliwia uzyskanie gładkiej powierzchni, którą można pomalować.
- Żywica do zderzaków, która nie odpada wraz z czasem
- Aplikacja za pomocą kartusza jest prosta i precyzyjna.
- Wstępne utwardzenie następuje już po 35 minutach.
- Niska temperatura egzotermiczna minimalizuje ryzyko uszkodzenia materiału.
Porady technologa:
- Przed przystąpieniem do naprawy, dokładnie oczyść i odtłuść powierzchnię zderzaka.
- W przypadku głębokich pęknięć, zastosuj siatkę wzmacniającą, aby zwiększyć wytrzymałość spoiny.
- Aby uzyskać idealnie gładką powierzchnię, po utwardzeniu kleju przeszlifuj naprawione miejsce.
Instrukcja obsługi szpachlowania zderzaka:
- Przygotowanie: Oczyść i odtłuść powierzchnię zderzaka za pomocą ATK IPA lub acetonu.
- Szlifowanie: Zeszlifuj obszar pęknięcia z obu stron na szerokość 2-3 cm.
- Wiercenie: Wywierć otwory na końcach pęknięcia, aby zapobiec jego dalszemu rozprzestrzenianiu się.
- Siatka (opcjonalnie): W przypadku większych uszkodzeń, przytnij siatkę wzmacniającą i umieść ją wewnątrz pęknięcia.
- Aplikacja: Wciśnij klej ATK PU16 w pęknięcie, upewniając się, że całkowicie je wypełnia.
- Wygładzenie: Wyrównaj powierzchnię kleju, usuwając nadmiar.
- Utwardzanie: Pozostaw do wstępnego utwardzenia na 35 minut / całość: 24h
- Szlifowanie: Jeżeli zachodzi taka potrzeba zeszlifuj nadmiar.
- Malowanie (opcjonalnie): Po pełnym utwardzeniu (8h), możesz pomalować naprawione miejsce.
Dane techniczne:
- Baza: modyfikowany poliuretan + MDI
- Kolor: czarny
- Opakowania: 50 ml, 200 ml, 400 ml – kartusz,
- Mikser statyczny: minimum 16 elementów (zalecanie 24 elementy) i brak możliwości mieszania ręcznego
- Proporcje mieszania: 1:1 objętościowo
- Proporcje wagowe: 0,9g składnik A + 1g składnik B.
- Ciężar właściwy: 1,1 g/cm3.
- Zalecana szczelina klejenia: min. 0,2 mm.
- Zakres temperatur: -30 do +100 °C
- Twardość: 80D
- Wydłużenie: 20%
- Wytrzymałość na ścinanie: do 23 N/mm2.
- Okres ważności: 9 miesięcy (w nie otwartym opakowaniu)
- Temperatura przechowywania: do + 22 °C.
Producent:
Ataszek.pl Kołodziejska Spółka Jawna
ul. Głuchowska 27
60-101 Poznań, Polska
sklep@ataszek.pl
odpowiedź specjalisty:
Tak, plastikowy zderzak jak najbardziej można szpachlować. Służą do tego specjalne szpachle do plastiku, takie jak ATK PU16, które są elastyczne i dobrze przylegają do tworzywa. Dzięki temu naprawa jest trwała i estetyczna, a zderzak odzyskuje swój pierwotny wygląd.