Kategoria

Filtruj według

Materiał

Materiał

Baza Kleju

Baza Kleju

Spoina

Spoina

Inne cechy

Inne cechy

Kolor

Kolor

Kleje do karoserii

    Aktywne filtry

      Klej PDR do wyciągania wgnieceń ATK 150/160

      Klej do PDR - wyciągania i usuwania wgnieceń z karoserii Skuteczny klej na gorąco do wgniotek Duży współczynnik elastyczności przy wyciąganiu blachy samochodowej. Najmocniejsza seria klejów PDR na rynku Po usunięciu łatwo odchodzi po spryskaniu debonderem....
      54,12 zł
      remove_red_eye info
      There are not enough products in stock
      Zobacz

        Klej do karoserii samochodowych ATK EP61

        Klej do karoserii samochodowej , poszyć zewnętrznych i blach w motoryzacji Jako klej blacharski stosowany w panelach dachowych, nadkolach i progach. Długi czas pracy - 60 minut na nałożenie kleju Po nałożeniu możemy zgrzewać punktowo lub nitować, Odporny na...
        55,35 zł
        remove_red_eye info
        There are not enough products in stock
        Zobacz

          Płynny metal wysokotemperaturowy stal FE21

          Klej do metalu wysokotemperaturowy  do 200°C Odmiana do klejenia metali jak stal i żeliwo Poprzez podgrzanie uzyskujemy - płynny metal Do klejenia i zalewania w tym: mikroporów i szczelin Naprawiamy pęknięcia np. pieca CO lub miski olejowej Wypełniamy ubytki w metalu...
          61,50 zł
          remove_red_eye info
          There are not enough products in stock
          Zobacz

            Cyna na zimno ATK EP60

            Do blach stalowych, aluminiowych i kompozytowych Nakładana na zimno na bazie epoksydu Zastępuje cynowanie karoserii  i nie uszkadza powłoki katoferycznej Wygodne kartusze bez mieszania ręcznego (195 ml) Nie zawiera ołowiu i rozpuszczalników 30-50% tańsza naprawa niż...
            258,30 zł
            remove_red_eye info
            There are not enough products in stock
            Zobacz

            Masa polimerowa uszczelniająca ATK 812 spray

            Specjalna masa polimerowa do doszczelniania i natrysku. Do powierzchni metalowych, blach surowych, aluminiowych i spawów. Nie zawiera silikonów, poliuretanów/ izocyjanioanów i rozpuszczalników. Trwale elastyczna odporna na światło.
            49,20 zł
            remove_red_eye info
            There are not enough products in stock
            Zobacz

            W przypadku karoserii mamy kilka powtarzających się połączeń i doszczelnień

            Klej do karoserii - poszyć stalowych i aluminiowych 

            • Obecnie elementy poszycia nadwozia jak błotniki czy maski są klejone lub dodatkowo zgrzewane punktowo w zależności od technologi danego producenta. Tego typu połączenia wykonujemy na specjalny klej blacharski EP61, który konstrukcyjnie klei nawet na cienkich warstwach, ponieważ w środku znajdują się kulki dystansowe 0,25 mm.  Pozwalają one  na znitowanie lub zgrzanie na nieutwardzonym kleju ! Takie połączenie dodatkowo zabezpiecza złącze przed korozją. Stosujemy go do elementów stalowych i aluminiowych pamiętając o zeszlifowaniu do "surowego" metalu tak, aby przyczepność była do właściwej warstwy.
            • Karoseria z włókna szklanego lub węglowego także stosujemy ep61 - jest to ta sama technologia.
            • Naprawy karoserii jak dziury czy ubytki opisaliśmy w pytaniach poniżej i zalecaną technologią jest właśnie klejenie, a nie spawanie tymbardziej jeżeli mamy aluminium lub włókno szklane czy węglowe.
            • Uszczelnianie szwów, złączy i spawów wykonujemy poprzez natrysk masą polimerową ATK 812 SL do natrysku - jest to gumowy uszczelniacz, który jest lepszy od powszechnie stosowanych poliuretanów i butylów, ponieważ nie zawiera rozpuszczalników, czyli nie jest szkodliwy i z czasem nie degraduje się sama masa, czyli nie twardnieje.
            • Wygłuszenia elementów standardowo wykonujemy matami butylowo bitumicznymi jednak czasami dodatkowo przyklejamy filc lub piankę i wtedy stosujemy ATK 901B, który dobrze wiąże także do powierzchni aluminiowej. Same pianki poliuretanowe i EVA z sobą i metalem oraz tworzywem także stosujemy 901B.

            ekspert radziEkspert radzi:

            Przed klejeniem jak i lakierowaniem czy nakładaniem masy powierzchnia musi być czysta odpylona i odtłuszczona ipa lub acetonem, ponieważ benzyna ekstrakcyjna czy denaturat zmniejsza wytrzymałość do powierzchni o min. 20-30%

            Najczęściej pojawiające się pytania:

            Jak naprawić dziurę i ubytki w karoserii ?

            Naprawiamy to na kilka sposobów w zależności od wielkości dziury i materiału.

            Nie wielkie dziury i nierówności do 1 cm uzupełniamy cyną w płynie ATK EP60; W przypadku większych dziur należy podkleić na EP61 od wewnętrznej strony blachę a dopiero później wypełnić wszystko szpcahlą EP60. Na koniec wyrównujemy całość standardową szpachlówkę  

            Jak usunąć klej z karoserii auta np. po naklejkach ?

            Jeżeli jest to klej na ciepło usuwasz go debonderem do klei termotopliwych. W przypadku naklejek stosujemy płyn ATK citrus wcześniej sprawdzając na mało widocznym miejscu czy nie zachodzi żadna reakcja. Tym samym sposobem usuwamy taśmę dwustronną np. po listwach bocznych samochodu.

            Jaki klej do wyciągania wgnieceń z karoserii ?

            Do wyciągania wgnieceń proponujemy dwa kleje termotopliwe 150 lub 160. Różnica jest tylko w przyczepności do samego grzybka. Przy tworzywach nie ma to znaczenia jednak jeżeli stosujesz metalowe użyj 160 łatwiej  ściągniesz klej. Blachę wyciągasz, stosując jeden z dwóch klejów przy pomocy narzędzia zwanego pullerem.

            Jaki silikon do uszczelniania karoserii, drzwi itp ?

            W wiekszosci przypadków naprawy nieszczelnosci, podklejania uszczelek wykonujemy masą klejową ATK 812, który jest mocniejszy niż silikon; jednak jeżeli chcesz zastosować w miejscach, gdzie ciągła praca jest powyżej 80 stopni to wtedy używamy ATK 663, który pełni rolę uszczelniacza i pod silnik i pod miskę i innych elementach. Należy pamiętać, że pęknięcia misek czy silnika wykonujemy zupełnie innymi produktami jak płynne metale typu FE21 i opisujemy jest w tej kategorii: kleje do silników i chłodnic.

            Czym odtłuścić karoserię ?

            Karoserię przed klejeniem, malowaniem czy szpachlowaniem zawsze odtłuszczamy alkoholem izopropylowym IPA chyba, że producent farby przewidział dodatkowe odtłuszczacze - primery pod daną farbę.

            Jak usunąć taśmę dwustronną z karoserii ?

            Tego typu taśmy usuwamy ATK citrus lub w skrajnych przypadkach debonderem do lamp.

            Naprawa karoserii włóknem szklanym - czy to dobry pomysł ?

            Jest to bardzo zły pomysł, ponieważ żywica jest zbyt sztywna i nie pracuje jak metal zwłaszcza przy większych powierzchniach. Lepiej jest wykonać naprawę np. dziurę wkleić na ep61 blachę i dopiero wtedy nałożyć szpachlę - w ten sposób naprężenia przenoszone są przez klej na blachę a szpachla pełni rolę wyrównująco-estetyczną.

            Jak załatać dziurę w podwoziu ?

            W przypadku lekkiej korozji lub dziur/wgłębieniach po kamieniach wypełniamy szpachlą ATK EP60 a przy dużych ubytkach lepiej zrobić wstawkę i przykleić blachę na całość z  klejem EP61.

            Co zamiast szpachli samochodowej?

            Zamiast szpachli samochodowej stosujemy płynną cynę EP60, samą szpachlę możemy pominąć lub nakładać na samym końcu minimalne grubości.