- Zestaw
Klej do nadkoli ATK 812
- Elastyczne klejenie nadkoli plastikowych i metalowych.
- Zastępuje nity i wkręty przy montażu poszerzeń nadkoli.
- Zapewnia trwale elastyczne i niezwykle mocne połączenie, które pracuje razem z karoserią.
- Pełna odporność na wodę, sól i promieniowanie UV
- Umożliwia wypełnianie szczelin i nierówności, zapewniając idealne dopasowanie i uszczelnienie.
- Kolor: czarny
- Z dedykowanym podkładem do tworzyw w komplecie
- Ataszek.pl – Twój partner w profesjonalnym tuningu i modyfikacjach off-roadowych.






Dodaj jeszcze:
Klej do nadkoli samochodowych ATK 812
Planujesz poszerzenie nadkoli w swoim samochodzie? ATK 812 to profesjonalny, elastyczny klej montażowy, stworzony z myślą o trwałym i estetycznym mocowaniu wszelkiego rodzaju poszerzeń do karoserii. Zapewnia połączenie odporne na drgania, uderzenia i ekstremalne warunki atmosferyczne, eliminując potrzebę wiercenia i nitowania. Wybierz rozwiązanie stosowane przez profesjonalistów z branży tuningu i off-roadu.
Sprawdź inne:
- Metalowe poszerzenia nadkoli zamiast spawania montujemy na ATK EP 61
- Naprawy nadkoli z plastiku wykonujemy tym zestawem
- Szpachlowanie nadkoli wykonujemy szpachlą ATK EP60
- Naprawy nadkola wewnętrznego spawamy ATK 951
Główne materiały klejone
- Blacha lakierowana i surowa (stal, aluminium)
- Tworzywa sztuczne (ABS, PC, PMMA, PVC, twardy PUR)
- Laminaty i kompozyty (GRP, włókno szklane, węglowe)
- Guma i elastomery (w tym gumowe poszerzenia błotników)
Materiały dodatkowe:
- Tworzywa PP, PP/EPDM, TPO, TPE (wymagany podkład ATK 822)
- Drewno i materiały drewnopochodne
- Beton i ceramika
Podłoża nie zalecane:
- Powierzchnie bitumiczne i smołowane
- Silikony
- Teflon (PTFE), Polietylen (PE) bez zastosowania podkładu ATK 823
Charakterystyka materiału-podłoża:
- Plastikowe poszerzenia nadkoli: Zazwyczaj wykonane z tworzyw takich jak ABS, PUR czy laminaty, które są lekkie i podatne na formowanie. Ich prawidłowy montaż wymaga kleju, który zapewni mocne wiązanie z lakierem, nie uszkadzając przy tym delikatnej struktury plastiku.
- Metalowe poszerzenia nadkoli: Wykonane najczęściej z aluminium lub stali, cechują się dużą sztywnością i wytrzymałością. Ich montaż wymaga silnego i elastycznego połączenia, które skompensuje różną rozszerzalność cieplną metalu i karoserii, zapobiegając pękaniu spoiny.
- Gumowe poszerzenia nadkoli: Produkowane z elastycznych mieszanek gumowych lub elastomerów jak TPE, idealne do zastosowań terenowych. Zapewniają doskonałe dopasowanie i odporność na uderzenia, a do ich montażu niezbędny jest klej zachowujący elastyczność w każdych warunkach.
Zastosowanie kleju do nadkoli samochodowych ATK 812:
- Klejenie poszerzeń błotników uniwersalnych do karoserii samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.
- Montaż poszerzeń nadkoli na zamówienie, wykonanych z laminatu, metalu lub tworzyw sztucznych.
- Mocowanie gumowych nakładek na nadkola w pojazdach terenowych i użytkowych.
- Trwała naprawa nadkola wewnętrznego poprzez wklejanie łat wzmacniających z tworzywa lub metalu.
- Montaż poszerzeń błotników do traktora i innych maszyn rolniczych narażonych na trudne warunki pracy.
- Klejenie elementów stylistycznych, takich jak poszerzenie nadkoli uniwersalne do różnych modeli aut, np. poszerzenie nadkoli bmw, poszerzenie nadkoli fiat czy poszerzenie nadkoli vitara.
Ograniczenia w stosowaniu:
- Nie stosować do połączeń konstrukcyjnych przenoszących ekstremalne obciążenia (zamiast spawania).
- Nie kleić powierzchni zanieczyszczonych olejami, smarami lub silikonem bez dokładnego odtłuszczenia.
- Nie stosować do klejenia teflonu (PTFE) i polietylenu (PE) bez użycia dedykowanego podkładu.
- Unikać klejenia w temperaturach poniżej +5°C ze względu na spowolniony proces utwardzania.
Zalety i cechy kleju do nadkoli ATK 812:
- Trwale elastyczna spoina idealna do klejenia poszerzeń nadkoli gumowych i plastikowych, kompensująca drgania i naprężenia.
- Doskonała przyczepność do lakierowanej karoserii i różnorodnych materiałów, z których wykonane są plastikowe nadkola.
- Wysoka odporność na wodę, sól drogową i warunki atmosferyczne, co gwarantuje trwałość każdego poszerzenia nadkoli.
- Gęsta formuła pozwala na wypełnianie szczelin, działając jako masa klejąco-uszczelniająca, co jest ważne przy montażu poszerzeń błotników do traktora.
- Zastępuje mechaniczne metody montażu, eliminując konieczność wiercenia w karoserii i klejenia poszycia nadkola, co zapobiega korozji.
Wskazówki eksperta:
- Zawsze matuj powierzchnie klejone (zarówno karoserię, jak i poszerzenie) włókniną ścierną, aby wielokrotnie zwiększyć przyczepność kleju.
- W przypadku klejenia poszerzeń z tworzyw PP, PP/EPDM, TPO (często spotykanych w tuningu) zawsze używaj podkładu ATK 822.
- Nałóż klej liniami w odstępach, aby umożliwić dostęp wilgoci z powietrza, która jest niezbędna do utwardzenia kleju.
- Po przyklejeniu poszerzenia, unieruchom je taśmą malarską na minimum 24 godziny, aby zapewnić prawidłowe związanie kleju.
Instrukcja obsługi - montaż poszerzeń nadkoli z klejem ATK 812:
- Przygotowanie powierzchni: Dokładnie oczyść i odtłuść karoserię oraz wewnętrzną stronę poszerzenia za pomocą odtłuszczacza IPA.
- Matowienie: Zmatuj obie klejone powierzchnie włókniną ścierną lub papierem ściernym (gradacja P180-P240) i ponownie odtłuść.
- Aplikacja podkładu (jeśli wymagany): Jeśli Twoje gumowe poszerzenia nadkoli są z PP, TPO lub gumy EPDM, nałóż cienką warstwę podkładu ATK 822 i odczekaj ok. 15-20 minut do odparowania.
- Nakładanie kleju: Nałóż klej ATK 812 na poszerzenie w postaci ciągłej ścieżki wzdłuż krawędzi oraz dodatkowych linii w środku. Zalecana grubość spoiny po dociśnięciu to 2-3 mm.
- Montaż: Przyłóż poszerzenie do karoserii, równomiernie dociśnij i od razu usuń ewentualny nadmiar kleju szpachelką.
- Unieruchomienie: Zabezpiecz poszerzenie przed przesuwaniem za pomocą taśmy malarskiej na 24-48 godzin. Pełną wytrzymałość spoina osiąga po kilku dniach.
Porównanie kleju ATK 812 do produktów marketowych:
- ATK 812 tworzy trwale elastyczną i mocną spoinę (do 4 MPa), w przeciwieństwie do tanich uszczelniaczy, które z czasem twardnieją, pękają i tracą przyczepność pod wpływem słońca i mrozu.
- W odróżnieniu od klejów do szyb, ATK 812 ma doskonałą przyczepność do tworzyw sztucznych (zwłaszcza z primerem), co jest kluczowe przy klejeniu elementów z ABS czy PP.
- Jest neutralny chemicznie i bezwonny, co czyni go bezpiecznym dla lakieru i komfortowym w pracy, w przeciwieństwie do agresywnych klejów na bazie rozpuszczalników.
Dane techniczne kleju ATK 812 do poszerzeń nadkoli:
- Baza: polimer hybrydowy
- Grubość spoiny: min 0,5 mm. zalecana: 1-3 mm
- Gęstość: 1,4g / cm3.
- Twardość: 65 shore (A)
- Lepkość: pasta
- Kolor: czarny (dostępny także: biały szary)
- Czas na nałożenie: 8 min.
- Wytrzymałość na rozciąganie: do 4 Mpa.
- Czas utwardzania przy 22°C: 3 mm. na 24h
- Wydłużenie przy zerwaniu: 350%
- Moduł sprężystości 100%: 1 N/mm2. (ISO 37)
- Odporność na temperaturę: -60 do 100°C (do 30 min w 180°C )
- Zmiana objętości: poniżej 1%
- Opakowanie: kartusz 290 ml
odpowiedź specjalisty:
Tak, ATK 812 jest idealny do klejenia elementów gumowych. Jego trwała elastyczność zapewnia kompensację ruchów i naprężeń, gwarantując mocne połączenie nawet w trudnym terenie.
odpowiedź specjalisty:
Oczywiście, klej ATK 812 doskonale łączy metale, w tym stal i aluminium, z lakierowaną karoserią. Zapewnia mocną, elastyczną spoinę, która dodatkowo chroni przed korozją w miejscu klejenia.
odpowiedź specjalisty:
To zależy od rodzaju plastiku. Do tworzyw takich jak ABS, PC czy PMMA wystarczy zmatowienie i odtłuszczenie. Jednak w przypadku trudnych plastików jak PP, PP/EPDM czy TPO, zastosowanie podkładu ATK 822 jest niezbędne do uzyskania trwałego połączenia.
odpowiedź specjalisty:
Do klejenia nakładek na błotniki najlepiej użyć elastycznego kleju konstrukcyjnego, takiego jak ATK 812. Zapewni on trwałe i odporne na warunki atmosferyczne połączenie, eliminując potrzebę wiercenia w karoserii.
odpowiedź specjalisty:
Jeżeli chcesz tylko przykleić lub naprawić mocowania z nadkoli to wykonujemy to klejem Acralock PP 1-02 jednak jeżeli chcesz wkleić całe nadkola z blachy lub kompozytu to wtedy użyj ATK EP61 lub ATK 812 a wklejanie nadkoli z tego śliskiego tworzywa - polietylenu zawsze ATK HYLKOL.
odpowiedź specjalisty:
Po dociśnięciu masz gotowy element. Bez czekania.
odpowiedź specjalisty:
Nadkola uszczelniamy masą ATK hylkol już w trakcie przyklejania, jednak jeżeli potrzebujesz doszczelnić nadkole z blachy lub kompozytu ze względu na uszkodzenie lub rdze to wykonujemy to ATK EP60 na małych powierzchniach lub ATK 812.













