- Pakiet
Cyna na zimno ATK EP60
- Do blach stalowych, aluminiowych i kompozytowych
- Nakładana na zimno na bazie epoksydu
- Zastępuje cynowanie karoserii i nie uszkadza powłoki katoferycznej
- Wygodne kartusze bez mieszania ręcznego (195 ml)
- Szpachlówka samochodowa nie zawiera ołowiu i rozpuszczalników
- 30-50% tańsza naprawa niż cynowanie
Dokup jeszcze:
Cyna w płynie do nakładania na zimno do blach samochodowych - zamiennik cyny
Opis produktu:
- Specjalna wersja kleju epoksydowego ATK EP60 do wyrównywania, odtwarzania i wyrównywania elementów blach samochodowych stalowych, aluminiowych i kompozytowych zastępujący dłuższy proces cynowania.
- Dzięki zastosowaniu na zimno nie uszkadzamy elementów lakieru wokoło zwłaszcza przy miejscach z uszczelkami, tworzywem lub tapicerką od spodu.
- Zminimalizowano także szkodliwość produktu, ponieważ nie zawiera ołowiu i rozpuszczalników, przez co jest bardziej przyjazdy dla środowiska i zdrowia osób przy nim pracujących.
- 60-minutowy czas bez podgrzewania pozwala na spokojną pracę przy nałożeniu
- Po podgrzaniu do zaledwie 70 stopni obniża czas wiązania do 1h.
- Po utwardzeniu wystarczy wyszlifować i nałożyć drobnoziarnistą szpachlówkę do końcowego wykończenia.
W przypadku szpachli do tworzyw jak zderzaki, błotniki czy maski stosujemy ATK PU16
Zastosowanie:
- jako szpachla samochodowa do metalu zastępująca cynowanie karoserii w miejscach: karoserii zewnętrznej i elementach wewnętrznych.
- miejsca po wyciąganiu wgnieceń
- elementy spawane i po spawaniu do wyrównania jako pierwsza warstwa zamiast szpachli do metalu
- zarzewia korozji
- masa naprawcza do uzupełniania ubytków po korozyjnych po szlifowaniu (epoksydowy wypełniacz)
- wyrównywanie blach masek, błotników, dachów i innych elementów karoseryjnych
- wyrównywanie miejsc po uderzeniach kamieni, żwirów itd.
- uszkodzenia profili zamkniętych, przy których cynowanie uszkodzi wewnętrzne warstwy zabezpieczające pianki wygłuszające
- wyrównywanie nierówności połączeń po zgrzewach, nitowaniu, spawaniu i klejeniu
- drobna naprawa progu i błotnika - jako szpachla i uzupełnienie ubytków.
- wyrównywanie blach oraz masek aluminiowych
- naprawa karoserii aluminiowych
Zalety stosowania:
- idealna w miejscach, gdzie cynowanie uszkodziłoby nadmiernie powierzchnie jak profile zamknięte, elementy mas uszczelniających, czy całych elementów podsufitek, których nie potrzeba demontować.
- ogromna oszczędność czasu - brak demontażu i montażu, przy którym zawsze można połamać spinane /łączone elementy.
- produkt nie kurczy się
- czas na modelowanie bez podgrzewania to aż 60 minut. Po zakończeniu pracy podgrzewamy powietrzem lub promiennikiem do 70 stopni i utwardzamy w 1 godzinę!
- nie zawiera ołowiu, cyny i rozpuszczalników
- łatwa obróbka poprzez szlifowanie, zdzierak i inne narzędzia.
- szpachlówka samochodowa wypełnia i uzupełnia ubytki oraz nierówności
- współpracuje z wszystkimi szpachlami samochodowymi na bazach poliestrowych i epoksydowych
- nie potrzeba palnika do rozprowadzenia
- przyczepność do blach karoserii stalowych, aluminiowych i kompozytowych
- gładka równa powierzchnia po nałożeniu, przez co nie wymaga zbytniego szlifowania nadmiaru
- może służyć jako ostatnia warstwa bez późniejszego szpachlowania i malowania
- wyciskanie ze zwykłego wyciskacza silikonowego
- kartusz możesz używać tyle ile razy chcesz nie musisz zużyć całości - po prostu wymieniasz mikser na nowy.
Dane techniczne
- baza: epoksyd
- czas na nałożenie: 20 minut
- konsystencja: pasta
- kolor: szary
- mieszanie: 2:1
- aplikacja: kartusz dwuskładnikowy do wyciskania ze zwykłego wyciskacza na silikon
- pojemność: 195 ml.
- odporność temperaturowa: -40 / +90 °C
- pełne utwardzenie bez podgrzewania: ok. 24 godziny (podgrzanie do 70 stopni przez 60 minut zapewni możliwość szlifowania)
- przyczepność: stal, aluminium, kompozyt (po wcześniejszych testach przygotowania powierzchni)
Z tubą kleju 195 ml otrzymujesz 2x mieszadło (MGQ 08-24T)
Wskazówki
- Powierzchnia powinna być odtłuszczona i przeszlifowana następnie ponownie odtłuszczona.
- Jeżeli nie chcemy usuwać warstwy ocynku, należy ją delikatnie zmatowić drobnym papierem (200-300) lub włókniną.
- Kartusz zawsze wyciskamy z pistoletu z tłokiem/popychaczem - nie stosujemy wyciskaczy, w których pchanie odbywa się samym powietrzem.
Instrukcja:
- Powierzchnia powinna być odtłuszczona przed szlifowaniem a w przypadku mocnych zabrudzeń wstępnie umyta.
- Szlifujemy powierzchnie i ponownie odtłuszczamy odtłuszczaczem na bazie IPA, acetonu lub ATK MEK. (nie stosujemy benzyn i innych rozpuszczalników)
- Przy pierwszym użyciu klej wyciskamy bez miksera do wypływu jednoczenie dwóch składników dopiero wtedy nakładamy mikser i wyciskamy 3-5cm (odkręć nakrętkę i zdejmij zatyczkę)
- Szpachlę nakładamy grubą linią z miksera (nałóż tak, aby później dobrze wetrzeć i rozprowadzić całość bez zostawiania/zamknięcia powietrza)
- Po zakończeniu zdejmij mikser i odpuść z 1 cm składników tak, aby ewentualne zmieszane kawałki zostały wyciśnięte a kartusz był do ponownego użycia.
Pytania:
Zestaw naprawczy do dziur w karoserii - co jest w zestawie ?
Powyżej możesz kupić samą szpachlę; jednak do pełnego zestawu dokup odtłuszczacz na acetonie, oraz zapasowe miksery.
Czy po otwarciu muszę zużyć cały kartusz ?
Możesz użyć tyle ile potrzebujesz a po zakończeniu wystarczy zdjąć mikser odpuścić kawałek kleju i zamknąć tubę do ponownego użycia.
Co zrobić, żeby nie pękała szpachla samochodowa w samochodzie ?
Należy pamiętać, że szpachlę stosujemy do cienkich warstw, czyli wykańczania i wyrównywania pod lakier, a nie odwzorowywania elementów jak to często bywa. Przy większych nierównościach powinniśmy zastosować ATK EP60, czyli cynę w płynie a dopiero później szpachlę na samo wykończenie.
Czy szpachla bez utwardzacza wyschnie ?
Teoretycznie tak, jednak nie będzie miała swoich właściwości, ponieważ utwardzacz jest integralną częścią, który powoduje całą reakcję.
Klienci kupili również: