- Zestaw
- Brak w magazynie
Cyna na zimno ATK EP60
- Cynowanie na zimno - bez stosowania tradycyjnych past do cyny
- Do blach stalowych, aluminiowych i kompozytowych
- Cyna w płynie nakładana na zimno na bazie epoksydu
- Zastępuje cynowanie karoserii i nie uszkadza powłoki katoferycznej
- Wygodne kartusze bez mieszania ręcznego (195 ml)
- Szpachlówka samochodowa nie zawiera ołowiu i rozpuszczalników
- 30-50% tańsza naprawa niż cynowanie
- ATK - producent klejów i szpachli od ponad 30 lat
Dodaj jeszcze:
Cynowanie na zimno karoserii ATK EP60
Cyna na zimno ATK EP 60 to innowacyjne rozwiązanie do napraw karoserii i blach. Dzięki modyfikowanej żywicy epoksydowej zapewnia trwałość i wytrzymałość bez potrzeby stosowania wysokiej temperatury. Produkt jest odporny na wodę, wilgoć i wstrząsy, a jego prostota aplikacji gwarantuje szybkie i precyzyjne naprawy. ATK - starannie wybrane kleje światowych producentów.
Sprawdź jeszcze
- Możesz wzbogacić swój zestaw naprawczy do dziur w karoserii z klejem ATK EP61 (np. podklejanie blachy)
- W przypadku szpachli do tworzyw jak zderzaki, błotniki czy maski stosujemy ATK PU16
Materiały główne:
- Metale jak stal, stal nierdzewna, stal kwasowa
- Stal ocynkowana;
- Stal z powłoką kataforetyczną
- Aluminium surowe
Cechy produktu
- Specjalna wersja cyny do karoserii ATK EP60 do wyrównywania, odtwarzania i wyrównywania elementów blach samochodowych stalowych, aluminiowych i kompozytowych zastępujący dłuższy proces cynowania.
- Dzięki zastosowaniu na zimno nie uszkadzamy elementów lakieru wokoło zwłaszcza przy miejscach z uszczelkami, tworzywem lub tapicerką od spodu.
- Zminimalizowano także szkodliwość produktu, ponieważ nie zawiera ołowiu i rozpuszczalników, przez co jest bardziej przyjazdy dla środowiska i zdrowia osób przy nim pracujących.
- 60-minutowy czas bez podgrzewania pozwala na spokojną pracę przy nałożeniu
- Po podgrzaniu do zaledwie 70 stopni obniża czas wiązania do 1h.
- Po utwardzeniu wystarczy wyszlifować i nałożyć drobnoziarnistą szpachlówkę do końcowego wykończenia.
- idealna w miejscach, gdzie cynowanie uszkodziłoby nadmiernie powierzchnie jak profile zamknięte, elementy mas uszczelniających, czy całych elementów podsufitek, których nie potrzeba demontować.
- ogromna oszczędność czasu - brak demontażu i montażu, przy którym zawsze można połamać spinane /łączone elementy.
- produkt nie kurczy się
- czas na modelowanie bez podgrzewania to aż 60 minut. Po zakończeniu pracy podgrzewamy powietrzem lub promiennikiem do 70 stopni i utwardzamy w 1 godzinę!
- nie zawiera ołowiu, cyny i rozpuszczalników
- łatwa obróbka poprzez szlifowanie, zdzierak i inne narzędzia.
- szpachlówka samochodowa wypełnia i uzupełnia ubytki oraz nierówności
- współpracuje z wszystkimi szpachlami samochodowymi na bazach poliestrowych i epoksydowych
- nie potrzeba palnika do rozprowadzenia
- przyczepność do blach karoserii stalowych, aluminiowych i kompozytowych
- gładka równa powierzchnia po nałożeniu, przez co nie wymaga zbytniego szlifowania nadmiaru
- może służyć jako ostatnia warstwa bez późniejszego szpachlowania i malowania
Zastosowanie:
- cynowanie karoserii na zimno
- cynowanie blachy
- jako szpachla samochodowa do metalu zastępująca cynowanie karoserii w miejscach: karoserii zewnętrznej i elementach wewnętrznych.
- miejsca po wyciąganiu wgnieceń
- wyrównywanie spoin spawalniczych
- ochrona blachy przed dalszą korozją
- naprawa dziur w karoserii samochodowej przy pomocy cyny na zimn
- elementy spawane i po spawaniu do wyrównania jako pierwsza warstwa zamiast szpachli do metalu
- masa naprawcza do uzupełniania ubytków po korozyjnych po szlifowaniu (epoksydowy wypełniacz)
- izupełnianie uszkodzeń w obudowach metalowych maszyn.
- wyrównywanie blach masek, błotników, dachów i innych elementów karoseryjnych
- wyrównywanie miejsc po uderzeniach kamieni, żwirów itd.
- uszkodzenia profili zamkniętych, przy których cynowanie uszkodzi wewnętrzne warstwy zabezpieczające pianki wygłuszające
- wyrównywanie nierówności połączeń po zgrzewach, nitowaniu, spawaniu i klejeniu
- drobna naprawa progu i błotnika - jako szpachla i uzupełnienie ubytków.
- wyrównywanie blach oraz masek aluminiowych
- naprawa karoserii aluminiowych
Wskazówki technika
- Powierzchnia powinna być odtłuszczona i przeszlifowana następnie ponownie odtłuszczona.
- Jeżeli nie chcemy usuwać warstwy ocynku, należy ją delikatnie zmatowić drobnym papierem (200-300) lub włókniną.
- Kartusz zawsze wyciskamy z pistoletu z tłokiem/popychaczem - nie stosujemy wyciskaczy, w których pchanie odbywa się samym powietrzem.
- kartusz możesz używać tyle ile razy chcesz nie musisz zużyć całości - po prostu wymieniasz mikser na nowy.
Instrukcja:
- Odtłuszczenie przed szlifowaniem: Powierzchnię umyj wstępnie (w przypadku mocnych zabrudzeń) i odtłuść preparatem na bazie IPA, acetonu lub ATK MEK.
- Szlifowanie i finalne odtłuszczenie: Przeszlifuj powierzchnię, a następnie ponownie odtłuść odpowiednim środkiem (bez użycia benzyn i innych rozpuszczalników).
- Przygotowanie produktu: Przy pierwszym użyciu wyciśnij klej bez miksera do pojawienia się dwóch składników, zamontuj mikser i wyciśnij 3-5 cm produktu.
- Aplikacja szpachli: Nałóż produkt grubą linią z miksera, dokładnie wcierając i rozprowadzając, aby uniknąć pęcherzyków powietrza.
- Zabezpieczenie kartusza: Zdejmij mikser i wyciśnij 1 cm składników, aby kartusz pozostał czysty i gotowy do ponownego użycia.
Dane techniczne
- Baza: modyfikowana żywica epoksydowa
- Kolor: szary
- Zalecane mieszadło: minimum 24 elementy
- Lepkość: pasta tiksotropowa
- Gęstość: 1,35 (g/ml)
- Proporcje: 2:1
- Twardość: 80D
- Czas otwarcia: 20 minut
- Czas do szlifowania: 3-4 h. lub podgrzanie do 70 °C przez 20 minut
- Wytrzymałość końcowa: 24 h.
- Opakowanie: kartusz 195 ml. (Nie stosujemy wyciskaczy pneumatycznych)
- Przechowywanie: 10°C do + 25 °C
Z tubą kleju 195 ml otrzymujesz 2x mieszadło (MGQ 08-24T)
odpowiedź specjalisty:
Powyżej możesz kupić samą szpachlę; jednak do pełnego zestawu dokup odtłuszczacz na acetonie, oraz zapasowe miksery.
odpowiedź specjalisty:
Możesz użyć tyle ile potrzebujesz a po zakończeniu wystarczy zdjąć mikser odpuścić kawałek kleju i zamknąć tubę do ponownego użycia.
odpowiedź specjalisty:
Należy pamiętać, że szpachlę stosujemy do cienkich warstw, czyli wykańczania i wyrównywania pod lakier, a nie odwzorowywania elementów jak to często bywa. Przy większych nierównościach powinniśmy zastosować ATK EP60, czyli cynę w płynie a dopiero później szpachlę na samo wykończenie.
odpowiedź specjalisty:
Tak, płynna cyna do samochodu ATK EP 60 doskonale sprawdza się w szybkiej i trwałej naprawie karoserii cyną. Dzięki swojej dwuskładnikowej formule na bazie żywic epoksydowych produkt umożliwia łatwe wypełnianie ubytków i wyrównywanie powierzchni bez skurczu i osiadania. Dodatkowo, aplikacja na zimno eliminuje ryzyko uszkodzenia lakieru, co czyni go idealnym rozwiązaniem do napraw blacharskich w samochodach.