- Zestaw
- Darmowa dostawa
Zestaw do cynowania karoserii RTM 042
- Poręczny palnik do cynowania karoserii samochodowych
- Wysoka wydajność palnika to szybsze nagrzewanie elementów.
- Praca w każdej pozycji dzięki systemowi anty-flara
- Oszczędność gazu dzięki piezozapalnikowi: zapalasz, gdy potrzebujesz.
- Odpowiedni do różnych prac blacharskich i lutowniczych
- Praca nawet w temperaturze -20 °C
- Mocna metalowa konstrukcja
Dodaj jeszcze:
Profesjonalny zestaw do cynowania karoserii z palnikiem RTM 042
Sprawdź jeszcze
- Cynowanie karoserii na zimno wykonasz ATK EP60
- Elementy blach i połączeń nadwozi wstawiamy na klej ATK EP60
Zalety i cechy:
- Precyzyjne cynowanie karoserii przy naprawach blacharskich.
- Szybsze nagrzewanie i lutowanie
- Połączenie palnika i wysokokalorycznego gazu MAP zapewnia większą wydajność niż standardowy palnik z gazem propa -butan
- Bezproblemowa praca bez ryzyka zapchania dyszy.
- System anty-flara do pracy w kaj pozycji
- Precyzyjna kontrola płomienia – łatwa regulacja.
- Wszechstronność – różne rodzaje lutowania i napraw blacharskich.
- Cynowanie zapewnia również lepszą przyczepność farby i lakieru oraz dłuższą trwałość naprawionej powierzchni, co sprawia, że karoseria jest bardziej odporna na przyszłe uszkodzenia i korozję.
- W zestawie butla na standardowe gazy z wyjściem 1 cal. dostępne w marketach i punktach instalatorskich.
- Butle wymieniasz na nową - nie musisz napełniać, nigdzie jeździć itd.
Zastosowanie:
- Cynowanie karoserii samochodowej – maski, błotniki.
- Lutowanie twarde elementów przewodów, rurek, wzmocnień z stali i miedzi
- Podgrzewanie blach przy naprawach karoserii jak wgniecenia
- Lutowanie instalacji chłodniczych miedzianych i aluminiowych.
- Usuwanie starych powłok lakierniczych z elementów metalowych.
- Osuszanie i wygrzewanie powierzchni metalowych przed malowaniem i innymi procesami
- Odkręcanie zapieczonych śrub, nakrętek i tulei
Cynowanie karoserii palnikiem - instrukcja obsługi
- Upewnij się, że karoseria jest odpowiednio przygotowana – oczyszczona i odtłuszczona. Na początek trzeba przygotować karoserię do naprawy, usuwając wgniecenia oraz pozbywając się rdzy i starej powłoki lakierniczej metodą szlifowania.
- Oczyszczona powierzchnia karoserii jest gotowa do nałożenia specjalnej pasty, która zawiera w swoim składzie topnik, środek odtłuszczający i cząstki cynowego stopu.
- Należy ją nanieść na powierzchnię karoserii pędzlem.
- Nakręć palnik RTM 042 na butlę z gazem MAPP. Odkręć zawór o pół obrotu, skieruj palnik na miejsce pracy i wciśnij zapłon.
- Podgrzewaj karoserię za pomocą palnika gazowego, co sprawia, że dzięki naniesionej paście tworzy się na niej silnie przywierająca powłoka. Podgrzewanie pasty należy zakończyć, gdy jej kolor zmieni się z szarego na srebrny.
- Na ciepłą karoserię nakładaj podgrzewaną cały czas cynę, otaczając nią ubytek w metalu. Następnie rozsmaruj cynę, wypełniając dziurę w karoserii.
- Do rozprowadzania cyny użyj odpowiednio wyprofilowanej, drewnianej szpachelki. Szpachelkę należy wcześniej posmarować specjalnym woskiem, który zabezpiecza ją przed działaniem wysokiej temperatury i zapobiega przywieraniu cyny.
- Nałożoną na karoserię cynę po zastygnięciu przeszlifuj lub obrób heblem, aby uzyskać gładką powierzchnię.
- Po zakończeniu szlifowania dokładnie przemyj miejsce cynowania wodą, aby usunąć resztki pasty i wosku, osusz sprężonym powietrzem oraz przemyj rozpuszczalnikiem.
- W przypadku karoserii aluminiowej na drobne ubytki, dziury i wgłębienia możesz użyć drutu alu 2100 lub alu 2200.
Zestaw obejmuje:
- Palnik gazowy do lutowania model RTM-042
- Butla z gazem RTM-PRO 400g
- Lut ALU 2100 - 1 szt
- Lut ALU 2200 - 1 szt
- Walizka plastikowa
Dane techniczne:
- Waga: 650g
- Wysokość: 58cm
- Budowa: korpus z odlewu aluminiowego, części wewnętrzne: toczony mosiądz, rurka wylotowa: stal nierdzewna
- Standardowe zużycie gazu: 1,8-2g/min.
- Dysza wylotowa: 14 mm
- Zasilanie: gaz MAPP (zalecany RTM PRO GAZ), propan techniczny
- Temperatura: około 2000 °C (z zastosowaniem gazu RTM PRO-GAZ)
- Wejście: gwint 1 cal
- Zawór z systemem anty-flara
- Płomień: wirowy
- Marka : RTM
- Certyfikat: CE
Producent:
Ataszek.pl Kołodziejska Spółka Jawna
ul. Głuchowska 27
60-101 Poznań, Polska
sklep@ataszek.pl
odpowiedź specjalisty:
Cynowanie karoserii to proces naprawy blacharskiej polegający na nakładaniu specjalnej mieszanki cyny i ołowiu na uszkodzone miejsca karoserii. W przeciwieństwie do szpachlowania, cynowanie tworzy trwałe i elastyczne połączenie, które jest bardziej odporne na wibracje i zmiany temperatury. Proces ten pozwala skutecznie łatać dziury oraz wyrównywać nierówności, co czyni go idealnym do napraw miejsc podatnych na korozję. Używana w cynowaniu mieszanka zawiera 74% ołowiu, 25% cyny oraz 1% substancji łączących, co zapewnia odpowiednią lepkość i trwałość. Cynowanie wymaga precyzji i doświadczenia, ale oferuje znacznie trwalsze efekty w porównaniu do tradycyjnych metod, takich jak szpachlowanie.
odpowiedź specjalisty:
Cynowanie karoserii jest trwalszą alternatywą dla szpachlowania, ponieważ zapewnia mocniejsze i bardziej elastyczne połączenie z powierzchnią blachy. W przeciwieństwie do szpachli, która z czasem może pękać, cynowanie jest bardziej odporne na zmiany temperatury i wibracje, co zapobiega powstawaniu uszkodzeń. Dodatkowo, cynowanie lepiej chroni przed korozją, co wydłuża żywotność naprawionej karoserii.
odpowiedź specjalisty:
Można jednak trzeba użyć specjalnych topników lub drutów serii alu 2000 jak np. alu 2001 lub 2200.
odpowiedź specjalisty:
Potrzebujesz już tylko pastę lutowniczą i cynę w sztabkach; najważniejszy palnik z butlą masz w tym zestawie.