• Zestaw
  • Darmowa dostawa
Zestaw do cynowania karoserii RTM 042
Palnik do cynowania karoserii w zestawie z palnikiem RTM 042 | Ataszek.pl
Palnik do cynowania karoserii w zestawie z palnikiem RTM 042 | Ataszek.pl
Palnik do cynowania karoserii w zestawie z palnikiem RTM 042 | Ataszek.pl
Palnik do cynowania karoserii w zestawie z palnikiem RTM 042 | Ataszek.pl
Palnik do cynowania karoserii w zestawie z palnikiem RTM 042 | Ataszek.pl
Palnik do cynowania karoserii w zestawie z palnikiem RTM 042 | Ataszek.pl
Palnik do cynowania karoserii w zestawie z palnikiem RTM 042 | Ataszek.pl
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right
zoom_in
Zestaw do cynowania karoserii RTM 042
Palnik do cynowania karoserii w zestawie z palnikiem RTM 042 | Ataszek.pl
Palnik do cynowania karoserii w zestawie z palnikiem RTM 042 | Ataszek.pl
Palnik do cynowania karoserii w zestawie z palnikiem RTM 042 | Ataszek.pl
Palnik do cynowania karoserii w zestawie z palnikiem RTM 042 | Ataszek.pl
Palnik do cynowania karoserii w zestawie z palnikiem RTM 042 | Ataszek.pl
Palnik do cynowania karoserii w zestawie z palnikiem RTM 042 | Ataszek.pl
Palnik do cynowania karoserii w zestawie z palnikiem RTM 042 | Ataszek.pl

Zestaw do cynowania karoserii RTM 042

  • Poręczny palnik do cynowania karoserii samochodowych
  • Wysoka wydajność palnika to szybsze nagrzewanie elementów.
  • Praca w każdej pozycji dzięki systemowi anty-flara
  • Oszczędność gazu dzięki piezozapalnikowi: zapalasz, gdy potrzebujesz.
  • Odpowiedni do różnych prac blacharskich i lutowniczych
  • Praca nawet w temperaturze -20 °C
  • Mocna metalowa konstrukcja
W magazynie: 4 szt. Produkt dostępny!
Brutto 325,22 zł / Netto 264,41 zł

Profesjonalny zestaw do cynowania karoserii z palnikiem RTM 042

regulacja-płomieniapłomień-wirowytemperatura-2000-stopnigaz-mapwydajnygwint-1-calodlewana-rękojeść

Sprawdź jeszcze

  • Cynowanie karoserii na zimno wykonasz ATK EP60
  • Elementy blach i połączeń nadwozi wstawiamy na klej ATK EP60

Zalety i cechy:

  • Precyzyjne cynowanie karoserii przy naprawach blacharskich.
  • Szybsze nagrzewanie i lutowanie 
  • Połączenie palnika i wysokokalorycznego gazu MAP zapewnia większą wydajność niż standardowy palnik z gazem propa -butan
  • Bezproblemowa praca bez ryzyka zapchania dyszy.
  • System anty-flara do pracy w kaj pozycji
  • Precyzyjna kontrola płomienia – łatwa regulacja.
  • Wszechstronność – różne rodzaje lutowania i napraw blacharskich.
  • Cynowanie zapewnia również lepszą przyczepność farby i lakieru oraz dłuższą trwałość naprawionej powierzchni, co sprawia, że karoseria jest bardziej odporna na przyszłe uszkodzenia i korozję.
  • W zestawie butla na standardowe gazy z wyjściem 1 cal. dostępne w marketach i punktach instalatorskich.
  • Butle wymieniasz na nową - nie musisz napełniać, nigdzie jeździć itd.

Zastosowanie:

  • Cynowanie karoserii samochodowej – maski, błotniki.
  • Lutowanie twarde elementów przewodów, rurek, wzmocnień z stali i miedzi
  • Podgrzewanie blach przy naprawach karoserii jak wgniecenia
  • Lutowanie instalacji chłodniczych miedzianych i  aluminiowych.
  • Usuwanie starych powłok lakierniczych z elementów metalowych.
  • Osuszanie i wygrzewanie powierzchni metalowych przed malowaniem i innymi procesami
  • Odkręcanie zapieczonych śrub, nakrętek i tulei

Palnik-gazowy-RTM-042-uruchamianie

Cynowanie karoserii palnikiem - instrukcja obsługi

  • Upewnij się, że karoseria jest odpowiednio przygotowana – oczyszczona i odtłuszczona. Na początek trzeba przygotować karoserię do naprawy, usuwając wgniecenia oraz pozbywając się rdzy i starej powłoki lakierniczej metodą szlifowania.
  • Oczyszczona powierzchnia karoserii jest gotowa do nałożenia specjalnej pasty, która zawiera w swoim składzie topnik, środek odtłuszczający i cząstki cynowego stopu. 
  • Należy ją nanieść na powierzchnię karoserii pędzlem.
  • Nakręć palnik RTM 042 na butlę z gazem MAPP. Odkręć zawór o pół obrotu, skieruj palnik na miejsce pracy i wciśnij zapłon.
  • Podgrzewaj karoserię za pomocą palnika gazowego, co sprawia, że dzięki naniesionej paście tworzy się na niej silnie przywierająca powłoka. Podgrzewanie pasty należy zakończyć, gdy jej kolor zmieni się z szarego na srebrny.
  • Na ciepłą karoserię nakładaj podgrzewaną cały czas cynę, otaczając nią ubytek w metalu. Następnie rozsmaruj cynę, wypełniając dziurę w karoserii.
  • Do rozprowadzania cyny użyj odpowiednio wyprofilowanej, drewnianej szpachelki. Szpachelkę należy wcześniej posmarować specjalnym woskiem, który zabezpiecza ją przed działaniem wysokiej temperatury i zapobiega przywieraniu cyny.
  • Nałożoną na karoserię cynę po zastygnięciu przeszlifuj lub obrób heblem, aby uzyskać gładką powierzchnię.
  • Po zakończeniu szlifowania dokładnie przemyj miejsce cynowania wodą, aby usunąć resztki pasty i wosku, osusz sprężonym powietrzem oraz przemyj rozpuszczalnikiem.
  • W przypadku karoserii aluminiowej na drobne ubytki, dziury i wgłębienia możesz użyć drutu alu 2100 lub alu 2200.

Zestaw obejmuje:

  • Palnik gazowy do lutowania model RTM-042
  • Butla z gazem RTM-PRO 400g
  • Lut ALU 2100 - 1 szt
  • Lut  ALU 2200 - 1 szt
  • Walizka plastikowa

Dane techniczne:

  • Waga: 650g
  • Wysokość: 58cm
  • Budowa: korpus z odlewu aluminiowego, części wewnętrzne: toczony mosiądz, rurka wylotowa: stal nierdzewna
  • Standardowe zużycie gazu: 1,8-2g/min.
  • Dysza wylotowa: 14 mm
  • Zasilanie: gaz MAPP (zalecany RTM PRO GAZ), propan techniczny
  • Temperatura: około 2000 °C (z zastosowaniem gazu RTM PRO-GAZ)
  • Wejście: gwint 1 cal
  • Zawór z systemem anty-flara
  • Płomień: wirowy
  • Marka : RTM
  • Certyfikat: CE

Producent:

Ataszek.pl Kołodziejska Spółka Jawna
ul. Głuchowska 27
60-101 Poznań, Polska
sklep@ataszek.pl

chatPytania i odpowiedzi
Co to jest cynowanie karoserii ?

odpowiedź specjalisty:

Cynowanie karoserii to proces naprawy blacharskiej polegający na nakładaniu specjalnej mieszanki cyny i ołowiu na uszkodzone miejsca karoserii. W przeciwieństwie do szpachlowania, cynowanie tworzy trwałe i elastyczne połączenie, które jest bardziej odporne na wibracje i zmiany temperatury. Proces ten pozwala skutecznie łatać dziury oraz wyrównywać nierówności, co czyni go idealnym do napraw miejsc podatnych na korozję. Używana w cynowaniu mieszanka zawiera 74% ołowiu, 25% cyny oraz 1% substancji łączących, co zapewnia odpowiednią lepkość i trwałość. Cynowanie wymaga precyzji i doświadczenia, ale oferuje znacznie trwalsze efekty w porównaniu do tradycyjnych metod, takich jak szpachlowanie.

Dlaczego cynowanie karoserii jest lepszą alternatywą dla szpachlowania ?

odpowiedź specjalisty:

Cynowanie karoserii jest trwalszą alternatywą dla szpachlowania, ponieważ zapewnia mocniejsze i bardziej elastyczne połączenie z powierzchnią blachy. W przeciwieństwie do szpachli, która z czasem może pękać, cynowanie jest bardziej odporne na zmiany temperatury i wibracje, co zapobiega powstawaniu uszkodzeń. Dodatkowo, cynowanie lepiej chroni przed korozją, co wydłuża żywotność naprawionej karoserii.

Czy można cynować aluminium ?

odpowiedź specjalisty:

Można jednak trzeba użyć specjalnych topników lub drutów serii alu 2000 jak np. alu 2001 lub 2200.

Czy oprócz tego zestawu potrzebuje coś jeszcze ?

odpowiedź specjalisty:

Potrzebujesz już tylko pastę lutowniczą i cynę w sztabkach; najważniejszy palnik z butlą masz w tym zestawie.

chat Opinie zweryfikowane (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
Ładowanie...