Filtruj według
Kleje do zbiorników paliwa
- Zestaw
Klej epoksydowy do kompozytów ATK EP 351
Klej epoksydowy do kompozytów i metali EP61
- Zestaw
Klej do poliamidu Acralock SA 1-15 NAT
Zbiorniki na paliwa, oleje, benzynę na rynku są produkowane są z kilku materiałów:
- Baki paliwa metalowe:
Bak paliwa stalowy - naprawa polega na dobrym odtłuszczeniu powierzchni dopiero wtedy przeszlifowaniu i ponownym odtłuszczeniu a później tylko wtarciu masy, aby uzyskać z 3-4mm. grubości. Całość robimy masą kemiskit fe21.
Bak paliwa aluminiowy - naprawa jak wyżej tylko używamy wersji do aluminiowej kemiskit AL21
- Zbiorniki plastikowe
Zbiornik wykonany z poliamidu PA - naprawa polega na zastosowaniu kleju ATK ep 351 w fazkę którą wcześniej wykonaliśmy i zalaniu całości oraz późniejszym przyklejeniu wzmocnienia na klej SA 1-15 lub jeżeli zbiornik nie będzie zdejmowany naklejeniu blachy od razu na sam klej.
Zbiorniki paliwa na benzynę czy diesel z tworzywa polietylen PE - PEHD / HDPE - ze względu na rodzaj tego materiału zalecane jest spawanie a jeżeli to nie jest możliwe to wykonanie naprawy przy pomocy kleju acralock PP 1-02 na zasadzie przyklejenia kawałka tworzywa na wzmocnienie, ponieważ jest to klej do wykorzystania między powierzchniami, a nie do zalania.
- Zbiorniki kompozytowe wkonane z dpcd, FRP, GFRP, CFRP
Baki z kompozytu z żywicy epoksydowej wzmacnianą włóknami - kleimy wzmocnienie klejem SA 1-15 lub EP61, lub w przypadku grubszych ścianek niż 3 mm można zastosować EP351 jako zalanie wcześniej wyfrezowanej powierzchni.
Uwagi:
- do zbiorników metalowych przy pęknięciach większych niż 5-10cm warto zastosować siatkę metalową wzmacniającą, która ułatwi nakładanie i osiągniecie 3-4mm grubości.
- w klejeniu powyższych elementów najwięcej czasu i najtrudniejsze jest dobre odtłuszczenie powierzchni, ponieważ w mikroporach "siedzi" benzyna, olej czy smar dlatego trzeba to wykonać 3-4 razy i dopiero wtedy szlifować i jeszcze raz odtłuszczać.
Pytania do specjalisty:
Jak doszczelnić nieszczelny bak po spawaniu ?
Dość częsty przypadek zwłaszcza przy spawaniu aluminium. Całość naprawiamy na zasadzie przykrycia warstwą 2-3mm. masą naprawczą al21 do aluminium lub fe21 do stali. Należy pamietać, aby dobrze odtłuścić powierzchnię oraz przeszlifować 2-3cm. dookoła i taką powierzchnię przykryć.
Co zrobić, aby uszczelnić zbiornik paliwa na zgrzewie - łaczeniu ?
Jest to podobna sytuacja jak powyżej, czyli al21 lub fe21 przykrycie 3-5cm dalej niż jest nieszczelność a w sytuacjach szczególnych gdy mamy zgrzew z wywiniętym kołnierzem to wklejenie profilu U kształtnego obejmującego cały zgrzew, ponieważ bez tego będzie trudno nałożyć na krawędziach.
Jak zabezpieczyć zbiornik przed korozją ?
Jeżeli mowa tutaj o zbiorniku, który lekko rdzewieje i po przeszlifowaniu jest nadal szczelny, to warto nałożyć 2-3mm masy FE21 na takiej powierzchni zawczasu. Gdy pojawiają się nieszczelności wtedy tym bardziej naprawa klejem pozwoli uratować taki pojemnik, bo stosując spawanie wyrządzimy więcej szkody.