Kategoria

Filtruj według

Materiał

Materiał

Baza Kleju

Baza Kleju

Spoina

Spoina

Inne cechy

Inne cechy

Kolor

Kolor

Kleje do zbiorników paliwa

    Aktywne filtry

      Klej do zbiornika paliwa i misek olejowych FE21 / AL21

      Klej do miski olejowej aluminiowej i stalowej. Dla regeneracji i napraw zbiorników paliwa, baku i zbiorników wyrównawczych. Nadaje się do elementów z metali, stali, lub aluminium. W zestawie wszystko co potrzebne do naprawy. Do małych i większych napraw. Klej odporny na paliwo...
      93,50 zł
      remove_red_eye info
      There are not enough products in stock
      Zobacz
      • Zestaw

      Klej do poliamidu Acralock SA 1-15 NAT

      Klej do poliamidu ( PA - nylon, Tarnamid)  Do klejenia także z metalami i innymi tworzywami Zestaw gotowy do pracy (Klej, wyciskacz, mieszadła, odtłuszczacz) Wytrzymuje malowanie proszkowe. Wygodne opakowania (kartusze): 50 ml  Kolor: naturalny Czas...
      174,09 zł
      remove_red_eye info
      There are not enough products in stock
      Zobacz

      Zbiorniki na paliwa, oleje, benzynę na rynku są produkowane są z kilku materiałów:

      • Baki paliwa metalowe:

      Bak paliwa stalowy - naprawa polega na dobrym odtłuszczeniu powierzchni dopiero wtedy przeszlifowaniu i ponownym odtłuszczeniu a później tylko wtarciu masy, aby uzyskać z 3-4mm. grubości. Całość robimy masą kemiskit fe21.

      Bak paliwa aluminiowy - naprawa jak wyżej tylko używamy wersji do aluminiowej kemiskit AL21

      • Zbiorniki plastikowe

      Zbiornik wykonany z poliamidu PA - naprawa polega na zastosowaniu kleju ATK ep 351 w fazkę którą wcześniej wykonaliśmy i zalaniu całości oraz późniejszym przyklejeniu wzmocnienia na klej SA 1-15 lub jeżeli zbiornik nie będzie zdejmowany naklejeniu blachy od razu na sam klej.

      Zbiorniki paliwa na benzynę czy diesel z tworzywa polietylen PE - PEHD / HDPE - ze względu na rodzaj tego materiału zalecane jest spawanie a jeżeli to nie jest możliwe to wykonanie naprawy przy pomocy kleju acralock PP 1-02 na zasadzie przyklejenia kawałka tworzywa na wzmocnienie, ponieważ jest to klej do wykorzystania między powierzchniami, a nie do zalania.

      • Zbiorniki kompozytowe wkonane z dpcd, FRP, GFRP, CFRP

      Baki z kompozytu z żywicy epoksydowej wzmacnianą włóknami - kleimy wzmocnienie klejem SA 1-15 lub EP61, lub w przypadku grubszych ścianek niż 3 mm można zastosować EP351 jako zalanie wcześniej wyfrezowanej powierzchni.

       

      informacjaUwagi:

      • do zbiorników metalowych przy pęknięciach większych niż 5-10cm warto zastosować siatkę metalową wzmacniającą, która ułatwi nakładanie i osiągniecie  3-4mm grubości.
      • w klejeniu powyższych elementów najwięcej czasu i najtrudniejsze jest dobre odtłuszczenie powierzchni, ponieważ w mikroporach "siedzi" benzyna, olej czy smar  dlatego trzeba to wykonać 3-4 razy i dopiero wtedy szlifować i jeszcze raz odtłuszczać.

      Pytania do specjalisty:

       

      Jak doszczelnić nieszczelny bak po spawaniu ?

      Dość częsty przypadek zwłaszcza przy spawaniu aluminium. Całość naprawiamy na zasadzie przykrycia warstwą 2-3mm. masą naprawczą al21 do aluminium lub fe21 do stali. Należy pamietać, aby dobrze odtłuścić powierzchnię oraz przeszlifować 2-3cm. dookoła i taką powierzchnię przykryć.

      Co zrobić, aby uszczelnić zbiornik paliwa na zgrzewie - łaczeniu ?

      Jest to podobna sytuacja jak powyżej, czyli al21 lub fe21 przykrycie 3-5cm dalej niż jest nieszczelność a w sytuacjach szczególnych gdy mamy zgrzew  z wywiniętym kołnierzem to wklejenie profilu U kształtnego obejmującego cały zgrzew, ponieważ bez tego będzie trudno nałożyć na krawędziach.

      Jak zabezpieczyć zbiornik przed korozją ?

      Jeżeli mowa tutaj o zbiorniku, który lekko rdzewieje i po przeszlifowaniu jest nadal szczelny, to warto nałożyć 2-3mm masy FE21 na takiej powierzchni zawczasu.  Gdy pojawiają się nieszczelności wtedy tym bardziej naprawa klejem pozwoli uratować taki pojemnik, bo stosując spawanie wyrządzimy więcej szkody.