- Zestaw
Filtruj według
Kleje do silników i chłodnic
- Zestaw
Klej do chłodnic i klimatyzacji KEMISKIT AL21
Klej do zbiornika paliwa i misek olejowych FE21 / AL21
Lut do aluminium alu2100
Spoiwo-lut do lutowania aluminium alu2200
Klej hydrauliczny KEMISKOL T674
Klej do szpilek KEMISKOL V653 10g
Uszczelka w płynie T055
W przypadku napraw motoryzacyjnych elementów silnikowych i układów chłodzenia mamy sprawdzone produkty, które w odpowiedni sposób użyte pozwalają samemu naprawić te elementy.
- Naprawy chłodnic wykonujemy dwoma technologiami w zależności od doświadczenia osoby, która naprawia. Pierwszą jest wykonanie tego na zimno klejem AL21, gdzie rurkę chłodnicy silnika bądź klimatyzacji oblewamy 2-3cm dookoła tak, aby grubość kleju miała min. 2 mm i zostawiamy do związania. W tej technologii pełny czas to 24h, bo tyle wiąże klej jednak jeżeli mamy wprawę możemy użyć drutu na ciepło grzejąc rurkę palnikiem i zalewając drutem alu2100 lub 2200. Taka naprawa jest szybsza, bo po ostygnięciu całości jest zrobiona do montażu i nabicia. Jedynie w miejscach blisko uszczelek nie możemy zastosować tej metody.
- W przypadku napraw silników tutaj z pomocą przychodzą produkty firmy KEMIS tzw. płynne metale, którymi pęknięcia w głowicach, miskach olejowych czy blokach silników wykonujemy wersją al21 dla aluminium lub fe21 w przypadku stalowego korpusu. Należy pamiętać, aby pęknięcia większe niż 5 cm nawiercić na końcach, aby pękanie nie szło dalej min. do 3/4 ścianki a zalecanym jest nawiercenie przez całość z nagwintowaniem całości na śrubę 2-3mm i dopiero po ścięciu takiej śruby przykrycie całości warstwą 3-4mm. z siatką wzmacniającą (kupując pełen zestaw masz w środku wszystko, co potrzebne).
- Naprawa bloków silnika - korpusów to nie jest łatwe zadanie jednak z sukcesem można to naprawić nawet osoba, która wcześniej tego nie robiła, o ile będzie stosować się do instrukcji i poszczególnych etapów naprawy. Takie regeneracje wykonuje się już od 30 lat także nie jest to żadna nowość lub nieznana technologia. Nie zależnie czy całość wykonana jest z aluminium, stali czy żeliwa taka naprawa wykonana w odpowiedni sposób - działa !. W przypadku pospawanego elementu naprawę wykonujemy dokładnie tak samo.
- Naprawy misek olejowych wykonujemy w ten sam sposób pomijając tylko nawierty na końcach.
Porady eksperta:
- Stosuj siatkę nierdzewkę nr. 1 - elastyczną, aby przylegała do powierzchni, a nie sprężynowała, bo wtedy nie zda egzaminu.
- Powierzchnie zawsze szlifujemy a w przypadku ścianek większych niż 3 mm. nacinamy pod kątem 1-2mm.
- Przypominam - benzyna, denaturat czy rozpuszczalnik nie są uznawane jako odtłuszczacz !
- Przy naprawach po spawaniu zawsze szlifujemy z 2 cm większą powierzchnię niż spaw, aby masa trzymała się do właściwego materiału oraz doszczelniała całość w przypadku kiedy mikropęknięcia mogą ujawnić się po czasie.
Najczęściej zadawane pytania:
Jakim klejem skleić blok silnika ?
W przypadku najczęściej występujących pęknięć wykonujemy to AL21 lub wyrobionych gwintów.
Czym skleić aluminiową chłodnicę w samochodzie i ją uszczelnić ?
Chłodnice samochodowe kleimy wersją AL21 na zasadzie oblania rurki na około 2-3cm więcej niż jest dziurka lub pękniecie pamiętając, żeby grubość kleju wyniosła 2-3mm. Pamiętajmy, aby nie stosować produktów, które wlewamy do środka, żeby uszczelnić - ponieważ one zapychają cienkie rurki i przewężenia !
Dla warsztatów i osób doświadczonych takie naprawy wykonujemy na ciepło drutem ALU2100 lub alu2200, które po ostygnięciu kilku minut nadają się do montażu i zalania.
Co z chłodnicami miedzianymi ?
Wykonujemy je dokładnie jak aluminiowe jednak kleimy to wersją med21 na cząstkach miedzianych/mosiężnych.
Zespawałem silnik i cieknie co teraz ?
Po spawaniu powinniśmy szybko doszczelnić klejem ale jeżeli silnik już pracował jest to także do uratowania. Całość będzie zależeć tylko od dobrego wyczyszczenia powierzchni i usunięcia oleju, smaru itp. zabrudzeń ze szczelin i mikroporów.
Jak naprawić wyrwany gwint w silniku ?
W przypadku wyrwanego gwintu w silniku najważniejszą sprawą jest to, czy jest gwint jeszcze i przy dokręcaniu się przekręca, bo wtedy wystarczy na oczyszczoną powierzchnię zastosować klej kemiskol t674 a jeżeli gwint jest wyrwany kompletnie to śrubę możemy wkleić na stałe na al21/fe21.
Uszczelnianie silnika w samochodzie ?
W przypadku wycieku na uszczelce możemy z nową uszczelką dać produkt T055, który doszczelni oryginalną tak, aby nie musieć planować całości co jest bardzo kosztowne. Jeżeli wyciek jest tylko niewielki, całość na możemy uszczelnić masą al21/fe21 ale pamiętając, aby dobrze oczyścić powierzchnię, porysować lub nacić, żeby zwiększyć przyczepność kleju i nałożyć na powierzchnie 3-5cm. większą niż jest wyciek tak, aby przeciwdziałać późniejszemu wyciekowi obok kleju.
Czy jest możliwość naprawy urwanej łapy od silnika lub miski olejowej ?
Do tego celu wykorzystujemy przyklejenie płaskownika na wzmocnienie na klej ep61 lub sa 1-15 pamiętając, aby blacha nie gięła się w rękach, czyli aluminium min. 4-5mm stal 2-3mm. lub w przypadku elementów rozebranych aluminiowych stosujemy drut alu2100 lub 2200.
Czym można uszczelnić miskę olejową ?
Wykorzystujemy tutaj podobnie jak w silniku uszczelkę KEMISKOL T055, pamiętając o niezbędnym oczyszczeniu przed samym nakładaniem kleju.
Jaki klej do urwanej szpilki w bloku silnika ?
Najlepszym wyborem w przypadku urwanej głowicy będzie klej do szpilek V653.