Kategoria

Kleje do silników i chłodnic

    Aktywne filtry

    • Zestaw

    Klej do bloku silnika AL21

    Klej do klejenia bloku silnika w formie gęstej masy Nadaje się także przy powierzchniach pochyłych. Samodzielna naprawa gdy mamy pęknięty blok silnika Po spawaniu bloku dla uzyskania szczelności Odporny na: oleje, smary i chemie
    93,50 zł
    remove_red_eye info
    There are not enough products in stock
    Zobacz
    • Zestaw

    Klej do chłodnic i klimatyzacji KEMISKIT AL21

    Sprawdzony klej do chłodnic aluminiowych Zakleisz cieknącą rurkę w samochodzie, motorze lub chłodnicę przemysłową. Naprawę chodnicy wykonasz masą dwuskładnikową. Doskonale sprawdzi się przy samochodach i motocyklach. Bezpieczniejsze niż spawanie czy lutowanie
    86,50 zł
    remove_red_eye info
    There are not enough products in stock
    Zobacz

      Klej do zbiornika paliwa i misek olejowych FE21 / AL21

      Klej do miski olejowej aluminiowej i stalowej. Dla regeneracji i napraw zbiorników paliwa, baku i zbiorników wyrównawczych. Nadaje się do elementów z metali, stali, lub aluminium. W zestawie wszystko co potrzebne do naprawy. Do małych i większych napraw. Klej odporny na paliwo...
      93,50 zł
      remove_red_eye info
      There are not enough products in stock
      Zobacz

        Klej hydrauliczny KEMISKOL T674

        Najmocniejsza wersja kleju hydraulicznego do gwintów rurowych Uszczelnia powierzchnie płaskie w hydraulice do aż 250 stopni ! Duże śruby, nakrętki, łożyska, gwinty rurowe Gęsta postać pozwala na wypełnianie szczelin do 0,3 mm. Klej do uszczelniania gwintów w kolorze...
        118,08 zł
        remove_red_eye info
        There are not enough products in stock
        Zobacz

        Uszczelka w płynie T055

        Uszczelka w płynie do silnika, miski olejowej, pod głowicę, pokryw silnika i rozrządu Doszczelnia : metale, tworzywa sztuczne, kompozyt, gumy Jest to uszczelka poliuretanowa z tuby Uszczelka wysokotemperaturowa odporna aż do 210 stopni. Odporność na chemie i wodę...
        52,89 zł
        remove_red_eye info
        There are not enough products in stock
        Zobacz

        W przypadku napraw motoryzacyjnych elementów silnikowych i układów chłodzenia mamy sprawdzone produkty, które w odpowiedni sposób użyte pozwalają samemu naprawić te elementy.

        • Naprawy chłodnic wykonujemy dwoma technologiami w zależności od doświadczenia osoby, która naprawia. Pierwszą jest wykonanie tego na zimno klejem AL21, gdzie rurkę chłodnicy silnika bądź klimatyzacji oblewamy 2-3cm dookoła tak, aby grubość kleju miała min. 2 mm i zostawiamy do związania. W tej technologii pełny czas to 24h, bo tyle wiąże klej jednak jeżeli mamy wprawę możemy użyć drutu na ciepło grzejąc rurkę palnikiem i zalewając drutem alu2100 lub 2200.  Taka naprawa jest szybsza, bo po ostygnięciu całości jest zrobiona do montażu i nabicia. Jedynie w miejscach blisko uszczelek nie możemy zastosować tej metody.
        • W przypadku napraw silników tutaj z pomocą przychodzą produkty firmy KEMIS tzw. płynne metale, którymi pęknięcia w głowicach, miskach olejowych czy blokach silników wykonujemy wersją al21 dla aluminium lub fe21 w przypadku stalowego korpusu. Należy pamiętać, aby pęknięcia większe niż 5 cm nawiercić na końcach, aby pękanie nie szło dalej min. do 3/4 ścianki a zalecanym jest nawiercenie przez całość z nagwintowaniem całości na śrubę 2-3mm i dopiero po ścięciu takiej śruby przykrycie całości warstwą 3-4mm. z siatką wzmacniającą (kupując pełen zestaw masz w środku wszystko, co potrzebne).
        • Naprawa bloków silnika - korpusów to nie jest łatwe zadanie jednak z sukcesem można to naprawić nawet osoba, która wcześniej tego nie robiła, o ile będzie stosować się do instrukcji i poszczególnych etapów naprawy. Takie regeneracje wykonuje się już od 30 lat także nie jest to żadna nowość lub nieznana technologia. Nie zależnie czy całość wykonana jest z aluminium, stali czy żeliwa taka naprawa wykonana w odpowiedni sposób - działa !. W przypadku pospawanego elementu naprawę wykonujemy dokładnie tak samo.
        • Naprawy misek olejowych wykonujemy w ten sam sposób pomijając tylko nawierty na końcach.

        informacjaPorady eksperta:

        • Stosuj siatkę nierdzewkę nr. 1 - elastyczną, aby przylegała do powierzchni, a nie sprężynowała, bo wtedy nie zda egzaminu.
        • Powierzchnie zawsze szlifujemy a w przypadku ścianek większych niż 3 mm. nacinamy pod kątem 1-2mm.
        • Przypominam -  benzyna, denaturat czy rozpuszczalnik nie są uznawane jako odtłuszczacz !
        • Przy naprawach po spawaniu zawsze szlifujemy z 2 cm większą powierzchnię niż spaw, aby masa trzymała się do właściwego materiału oraz doszczelniała całość w przypadku kiedy mikropęknięcia mogą ujawnić się po czasie.

        Najczęściej zadawane pytania:

        Jakim klejem skleić blok silnika ?

        W przypadku najczęściej występujących pęknięć wykonujemy to AL21 lub wyrobionych gwintów.

        Czym skleić aluminiową chłodnicę w samochodzie i ją uszczelnić ?

        Chłodnice samochodowe kleimy wersją AL21 na zasadzie oblania rurki na około 2-3cm więcej niż jest dziurka lub pękniecie pamiętając, żeby grubość kleju wyniosła 2-3mm.  Pamiętajmy, aby nie stosować produktów, które wlewamy do środka, żeby uszczelnić - ponieważ one zapychają cienkie rurki i przewężenia !

        Dla warsztatów i osób doświadczonych takie naprawy wykonujemy na ciepło drutem ALU2100 lub alu2200, które po ostygnięciu kilku minut nadają się do montażu i zalania.

        Co z chłodnicami miedzianymi ?

        Wykonujemy je dokładnie jak aluminiowe jednak kleimy to wersją med21 na cząstkach miedzianych/mosiężnych.

        Zespawałem silnik i cieknie co teraz ?

        Po spawaniu powinniśmy szybko doszczelnić klejem ale jeżeli silnik już pracował jest to także do uratowania. Całość będzie zależeć tylko od dobrego wyczyszczenia powierzchni i usunięcia oleju, smaru itp. zabrudzeń ze szczelin i mikroporów. 

        Jak naprawić wyrwany gwint w silniku ?

        W przypadku wyrwanego gwintu w silniku najważniejszą sprawą jest to, czy jest gwint jeszcze i przy dokręcaniu się przekręca, bo wtedy wystarczy na oczyszczoną powierzchnię zastosować klej kemiskol t674 a jeżeli gwint jest wyrwany kompletnie to śrubę możemy wkleić na stałe na al21/fe21.

        Uszczelnianie silnika w samochodzie ?

        W przypadku wycieku na uszczelce możemy z nową uszczelką dać produkt T055, który doszczelni oryginalną tak, aby nie musieć planować całości co jest bardzo kosztowne. Jeżeli wyciek jest tylko niewielki, całość na możemy uszczelnić masą al21/fe21 ale pamiętając, aby dobrze oczyścić powierzchnię, porysować lub nacić, żeby zwiększyć przyczepność kleju i nałożyć na powierzchnie 3-5cm. większą niż jest wyciek tak, aby przeciwdziałać późniejszemu wyciekowi obok kleju.

        Czy jest możliwość naprawy urwanej łapy od silnika lub miski olejowej ?

        Do tego celu wykorzystujemy przyklejenie płaskownika na wzmocnienie na klej ep61 lub sa 1-15 pamiętając, aby blacha nie gięła się w rękach, czyli aluminium min. 4-5mm stal 2-3mm. lub w przypadku elementów rozebranych aluminiowych stosujemy drut alu2100 lub 2200.

        Czym można uszczelnić miskę olejową ?

        Wykorzystujemy tutaj podobnie jak w silniku uszczelkę KEMISKOL T055, pamiętając o niezbędnym oczyszczeniu przed samym nakładaniem kleju.

        Jaki klej do urwanej szpilki w bloku silnika ?

        Najlepszym wyborem w przypadku urwanej głowicy będzie klej do szpilek V653.