Klej do okładzin hamulcowych ATK EP77-W

  • Klej do okładzin hamulcowych i ciernych, czyli klocków, szczęki, tarcz itp.
  • Odporność na wahania temperatury do 320°C.
  • Stosowany w branży automotive przy produkcji okładzin i klocków hamulcowych
  • Klejenie musi się odbywać z wygrzewaniem.
  • Zwiększona odporność na kruchość dzięki składnikowi kauczukowemu.
  • Wysoka odporność na siły ścinające i wahania temperatur
  • Łatwa aplikacja i szybkie utwardzanie pod wpływem temperatury.
  • Opakowanie wystarcza na 1

Do użytku profesjonalnego - Zakup wyłącznie na fakturę. 

Indeks: EP77
W magazynie: 44 szt. Dostępny
Brutto 68,88 zł / Netto 56,00 zł

Rabaty ilościowe

IlośćRabat JednostkowyOszczędzasz
55%17,22 zł
1015%103,32 zł

Klej do okładzin i klocków hamulcowych ATK EP77-W

ATK EP77-W to profesjonalny, jednoskładnikowy klej do okładzin sprzęgłowych i hamulcowych stworzony z myślą o najbardziej wymagających zastosowaniach przemysłowych. Specjalnie opracowana formuła z dodatkiem kauczuku zapewnia wyjątkową odporność na wysokie temperatury, sięgające nawet 320°C. Dzięki temu ATK EP77-W jest idealnym rozwiązaniem do klejenia okładzin hamulcowych, okładzin sprzęgłowych oraz innych elementów ciernych pracujących w ekstremalnych warunkach. Klej ten gwarantuje niezawodne i trwałe połączenie, odporne na wibracje, uderzenia i zmienne obciążenia. Wybierając klej do klocków hamulcowych ATK EP77-W, stawiasz na sprawdzoną jakość i bezkompromisową wydajność.

motoryzacjawytrzymałyaplikacja

Sprawdź jeszcze:

  • Po wcześniejszych testach wybierz klej do okładzin hamulcowych na zimno ATK EP61  (do okładzin do maszyn wolnoobrotowych nienagrzewających się nadmiernie)

Materiały:

  • stal
  • aluminium
  • materiały cierne
  • żeliwo
  • magnes

Materiały nie zalecane:

  • Miedź i jej stopy (mosiądz, brąz)
  • Stale narzędziowe, nierdzewne, sprężynowe
  • Tworzywa sztuczne
  • Połączenia pracujące w stałym zanurzeniu w oleju (wymagają indywidualnych testów)

Charakterystyka materiału-podłoża:

  • Szczęki hamulcowe: Zazwyczaj wykonane ze stali lub żeliwa, stanowią metalowy szkielet, do którego mocowana jest okładzina cierna. Ich zadaniem jest dociskanie okładziny do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego, co generuje siłę hamowania.
  • Okładziny cierne: To specjalistyczny materiał kompozytowy o wysokim współczynniku tarcia i odporności na ekstremalnie wysokie temperatury, generowane podczas hamowania. To kluczowy element, który bezpośrednio odpowiada za skuteczność i bezpieczeństwo całego układu.

Zastosowanie:

  • klejenie nowych okładzin ciernych np. szczęk hamulcowych (w miejscach, gdzie nie można kupić odpowiedniego modelu i przerobienie z nowych lub już istniejących)
  • do okładzin sprzęgła
  • do klocków hamulcowych
  • klejenie okładzin hamulcowych
  • regeneracja szczęk hamulcowych
  • okładziny cierne, szczękowe
  • okładziny sprzęgłowe
  • tarcze
  • taśmy hamulcowe (w zależności od materiału używamy także ATK 901)
  • zaciski hamulcowe

klejenie-okładzin-ciernych

Nie stosujemy do:

  • z blachami narzędziowymi, nierdzewnymi, sprężynowymi, szybkotnącymi
  • miedzią 
  • mosiądzem

Kto stosuje ?

  • warsztaty motoryzacyjne
  • hobbystycznie (do własnych zastosowań i przy budowie nietypowych pojazdów)
  • zakłady renowacyjne samochodów zabytkowych
  • firmy produkcyjne okładzin ciernych (klej używany w produkcji największych koncernów motoryzacyjnych)

Cechy i zalety:

  • Najlepsze rezultaty otrzymuje się klejąc okładziny do stali St3S, 18G2A, większość gatunków aluminium i żeliwa szarego. 
  • odporność na wibracje i uderzenia, co gwarantuje niezawodność w dynamicznych zastosowaniach przemysłowych.
  • odporność termiczna do 320°C,
  • klej termoutwardzalny - utwardza się pod wpływem temperatury
  • duża wytrzymałość termiczna - złącze klejone wytrzymuje na temperatury przekraczające 320° C (krótkotrwale w czasie hamowania jeszcze więcej)
  • jako jedyny powinien być stosowany do okładzin ze względu na wymogi bezpieczeństwa (czyli wygrzewanie kleju po złączeniu)
  • opakowanie wystarcza na 1m²
  • Szybkie utwardzanie pod wpływem temperatury, minimalizujące przestoje w produkcji.

Stosowanie:

Przygotowanie powierzchni:

  • Powierzchnie powinny być przeszlifowane aby poprawić przyczepność.
  • W produkcji przemysłowej zaleca się śrutowanie lub piaskowanie powierzchni klejonych.
  • Okładziny cierne powinny być odpylone i odtłuszczone.

Aplikacja produktu:

  • Klej należy dokładnie wymieszać przed aplikacją.
  • Aplikować cienką warstwą pędzlem lub wałkiem, wcierając w powierzchnie.
  • Dla okładzin chłonnych zaleca się dwukrotne nałożenie kleju, z suszeniem wstępnym pomiędzy aplikacjami.
  • Czas suszenia w temperaturze pokojowej: 6 godzin lub wygrzewanie przez 30 minut w temperaturze 70-80°C.

Wskazówki technika:

  • Produkt należy przetestować przed użyciem na zbędnym materiale.
  • Nie przekraczać temperatury 210°C; wydłużenie czasu wygrzewania nie przyspiesza utwardzania i może uszkodzić klej.
  • W trakcie wygrzewania należy utrzymać stały nacisk tak aby zapobiec tworzeniu się bąbli podczas uwalniania substancji lotnych

Porównanie kleju ATK EP77 do podobnych produktów:

  • W przeciwieństwie do uniwersalnych klejów marketowych, ATK EP77 jest produktem specjalistycznym, którego formuła została opracowana do pracy w ekstremalnych warunkach termicznych i mechanicznych panujących w układach hamulcowych.
  • W porównaniu do klejów dwuskładnikowych, jego jednoskładnikowa formuła eliminuje ryzyko błędu w proporcjach mieszania i znacząco ułatwia aplikację.
  • W odróżnieniu od metod mechanicznych, jak nitowanie okładzin hamulcowych, klejenie rozkłada naprężenia na całej powierzchni, co eliminuje punkty krytyczne i zmniejsza ryzyko pękania okładziny ciernej.

Dane techniczne:

  • Baza: modyfikowana żywica fenolowa
  • Postać: ciecz
  • Zużycie: ok 200 g/m2.
  • Zawartość suchej masy: około 40%.
  • Rozcieńczalnik kleju: Alkohol metylowy
  • Opakowanie: 200 ml
chatPytania i odpowiedzi
Czy ten klej nadaje się też do przekładni ciernych lub tarcz sprzęgłowych mokrych (pracujących w oleju)? Jeżeli nie to jaki inny klej z Waszej oferty do powinienem użyć do takich urządzeń?

odpowiedź specjalisty:

Nie wykonywaliśmy testów jak ten klej zachowa się w oleju. Ze względu na to, że to jest epoksyd nie powinno być problemów, ale nie mamy takich informacji w karcie technicznej.

Po jakim czasie po sklejeniu klocków można zamontować w celu korzystania z samochodu ?

odpowiedź specjalisty:

Cały proces z wygrzaniem można przeprowadzić w ciągu 2 godzin i korzystać z auta.

Jaka jest cena regeneracji szczęk hamulcowych przy użyciu tego kleju?

odpowiedź specjalisty:

Koszt jest znacznie niższy niż zakup nowych, oryginalnych szczęk, zwłaszcza w przypadku pojazdów zabytkowych lub nietypowych. Jedno opakowanie kleju wystarcza na sklejenie wielu kompletów, co czyni proces bardzo ekonomicznym.

Czy ten klej do klocków hamulcowych nadaje się do użytku domowego?

odpowiedź specjalisty:

ATK EP77 jest produktem profesjonalnym, który wymaga wygrzewania w piecu w ściśle określonej temperaturze. Ze względów bezpieczeństwa i konieczności posiadania specjalistycznego sprzętu, zalecamy stosowanie go w wyspecjalizowanych warsztatach.

Czym różni się ten klej od kleju do okładzin hamulcowych na zimno?

odpowiedź specjalisty:

ATK EP77 to klej termoutwardzalny, który swoją pełną, ekstremalną wytrzymałość osiąga dopiero po wygrzaniu w wysokiej temperaturze. Kleje "na zimno" utwardzają się chemicznie w temperaturze pokojowej, ale mają znacznie niższą odporność termiczną.

Czy ten produkt to także klej do okładzin sprzęgłowych?

odpowiedź specjalisty:

Tak, dzięki bardzo wysokiej odporności na temperaturę i siły ścinające, ATK EP77 doskonale sprawdza się również przy klejeniu i profesjonalnej regeneracji okładzin ciernych w tarczach sprzęgłowych.

Kliknij na miniaturę aby wczytać wideo

chat Opinie zweryfikowane (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
Ładowanie...