- Zestaw
Klej do naprawy zbiornika motocyklowego KEMISKIT FE21 + METALFIX
- Skuteczna naprawa zbiornika paliwa motocykla
- W zestawie z masą METALFIX dla podwójnej ochrony
- Wytrzymałość na zrywanie do 24 MPa gwarantuje solidne i długotrwałe połączenie.
- Odporność na paliwo: Specjalna formuła zapewnia odporność na działanie benzyny i innych substancji chemicznych.
- Szybkie utwardzanie: Pełne utwardzenie w 24 godziny w temperaturze 20°C lub 80 minut w 80°C.
- Łatwość aplikacji: Forma pasty ułatwia nakładanie i modelowanie, a po podgrzaniu staje się płynnym metalem.
- Wszechstronne zastosowanie: Idealny do naprawy pęknięć, ubytków, wżerów i innych uszkodzeń.
- Odporność termiczna: Produkt jest odporny do 200°C
- KEMISKIT & ATK - producenci profesjonalnych klejów dla motoryzacji
Dodaj jeszcze:
Klej do naprawy zbiornika motocyklowego KEMISKIT FE21
Zauważyłeś wyciek paliwa ze zbiornika w swoim motocyklu? Nie martw się, nie musisz od razu wymieniać całego baku! Pęknięcia, ubytki i inne uszkodzenia zbiorników paliwa to częsty problem, z którym borykają się motocykliści. Klej KEMISKIT FE21 to dwuskładnikowy epoksydowy preparat z dodatkiem cząsteczek metalu, stworzony specjalnie do naprawy zbiorników motocyklowych. Dzięki niemu szybko i skutecznie przywrócisz szczelność baku, oszczędzając czas i pieniądze.
Sprawdź inne:
- Zbiorniki paliwa z PP kleimy na ATK PU16 z podkładem ATK 822
- Zbiorniki paliwa z PE czyli PEHD tylko spawamy ATK 951
- Mobilne zbiorniki z polietylenu spawamy Bosite-E
- Zbiorniki na olej z poliamidu możemy kleić na Acralock SA 1-15
- Uszczelka odporna na paliwo to Kemispox T055
Główne materiały naprawiane:
- Stal zwykła
- Stal nierdzewna, kwasowa
- Żeliwo
Charakterystyka materiału-podłoża:
Zbiornik motocyklowy: Zbiornik paliwa w motocyklu jest zazwyczaj wykonany z blachy stalowej lub aluminium. Jest narażony na drgania, uderzenia, zmiany temperatury i działanie paliwa, co może prowadzić do pęknięć, wgnieceń i korozji.
Zastosowanie:
- Naprawa pęknięć i ubytków w metalowym zbiorniku paliwa motocykla.
- Uszczelnianie przecieków w baku motocyklowym.
- Regeneracja powierzchni zbiornika po wżerach korozyjnych.
- Wypełnianie ubytków powstałych w wyniku uszkodzeń mechanicznych.
- Naprawa mocowań i uchwytów zbiornika.
- Odtwarzanie powierzchni po drobnych uszkodzeniach.
- Uszczelnianie spawów i połączeń w baku.
- Naprawa gwintów w zbiorniku.
Zalety i cechy:
- Szybka i skuteczna naprawa bez konieczności demontażu zbiornika.
- Trwałe i mocne połączenie odporne na drgania i obciążenia.
- Odporność na działanie paliwa i innych substancji chemicznych.
- Możliwość obróbki po utwardzeniu (szlifowanie, wiercenie).
- Prosta aplikacja dzięki konsystencji pasty.
- Wysoka odporność termiczna do 200°C.
- Długotrwały efekt naprawy, pozwalający na dalsze użytkowanie motocykla.
Porady technologa:
- Przed przystąpieniem do naprawy, dokładnie oczyść i odtłuść powierzchnię zbiornika.
- Dla uzyskania najlepszych rezultatów, stosuj się do zaleceń producenta dotyczących proporcji mieszania składników.
- W przypadku większych ubytków, zaleca się użycie siatki wzmacniającej ATK.
- Po naprawie, sprawdź szczelność zbiornika przed ponownym napełnieniem go paliwem.
- Pamiętaj o czasie otwartym 30 minut.
Instrukcja obsługi naprawy zbiornika motocyklowego:
- Przygotowanie powierzchni: Oczyść powierzchnię wokół uszkodzenia papierem ściernym (gradacja 40-80). Odtłuść powierzchnię za pomocą ATK IPA lub ATK Aceton.
- Wymieszaj masę METALFIX do jednolitej masy a następnie nałóż na ubytek / dziurę. Odczekaj 1-2 godziny do przeschnięcia.
- Przygotowanie kleju: Wymieszaj składniki A i B w proporcji wagowej 10:1 lub objętościowej 3:1, aż do uzyskania jednolitego koloru.
- Aplikacja: Nałóż cienką warstwę kleju na warstwę METALFIX, wcierając go w powierzchnię. Następnie nałóż grubszą warstwę, zachodząc min. 20 mm poza uszkodzenie.
- Utwardzanie: Pozostaw do utwardzenia na 24 godziny w temperaturze 20°C lub wygrzej w temperaturze 80°C przez 80 minut.
- Kontrola: Po utwardzeniu, sprawdź szczelność naprawy. W razie potrzeby, nałóż kolejną warstwę kleju.
Dane techniczne (KEMISKIT FE21)
- Typ: klej dwuskładnikowy wysokotemperaturowy
- Wagowy stosunek mieszkania: 10A:1B
- Objętościowy stosunek mieszanki: 3A: 1B
- Wytrzymałość na ścinanie N /mm2: 22-24
- Czas otwarcia: 30 minut
- Czas utwardzania w 20 ° C: 24h / 20 ° C 80 min / 80 °C
- Ciągła odporność temperaturowa: - 40 ° C ≤ + 200 °C
- Lepkość mieszaniny (mPas): pasta
- Wygląd / kolor: stalowy
- Twardość (Shore D): 90
Dane techniczne (Metalfix)
- Plastelina epoksydowa do stali ATK METALFIX stal
- Twardość Shore'a D: 85-87
- Gęstość: 1,90g/cm3
- Kurczliwość: >>0,04 – 0,06 mm/cm
- Praca pod obciążeniem w temp: -30 do 120 °C
- Czas na ugniecenie i nałożenie: 4 min
- Czas wstępnego utwardzania: 15 - 20 min
- Pełna wytrzymałość mechaniczna: 24h
- Pełna odporność chemiczna: 7 dni
- Powrót naprawianego elementu do ruchu: 1,5 h
- Temperatura stosowania: Min +10 °C
- Temperatura pracy ciągłej: 40 do +180 °C krótkotrwałe nawet do 250°C
- Opakowanie: rurka 120 g
odpowiedź specjalisty:
W przypadku przetarć nakładamy klej fe21. Dobrze wszpachlowując w miejsce i wokoło na 2-3cm. Zalecana grubość kleju 3-4mm. Możemy także przykleić blaszkę na ATK EP61.