- Zestaw
Klej do zderzaków ATK PU16
- Klej do zderzaków czarny
- Klejenie zderzaków z tworzyw takich jak: PP, EPDM, PUR, TPO i ABS itp.
- Połączysz także inne części motoryzacyjne jak pęknięte uchwyty, mocowania i spoilery.
- Szybkie klejenie małych i średnich elementów, pęknięć
- Szlifujesz już po 35 minutach od nałożenia
- Możliwość obróbki mechanicznej i malowania po utwardzeniu
- Produkt ceniony przez zakłady motoryzacyjne
- Kompleksowy zestaw naprawczy gotowy do pracy
- ATK - Producent klejów do motoryzacji od ponad 35 lat
Dodaj jeszcze:
Zestaw naprawczy do zderzaków plastikowych ATK PU16
Opis producenta: ATK PU16 to profesjonalny klej do zderzaków plastikowych stworzony z myślą o najbardziej wymagających zastosowaniach przemysłowych. Doskonale sprawdza się w branży motoryzacyjnej, gdzie jest niezastąpiony przy naprawie zderzaków samochodowych, elementów karoserii i innych części wykonanych z tworzyw sztucznych. Dzięki swojej wyjątkowej formule, klej do zderzaków ATK PU16 zapewnia trwałe i elastyczne połączenie, odporne na wibracje, uderzenia i warunki atmosferyczne. Zaufaj ekspertom i wybierz sprawdzone rozwiązanie do klejenia zderzaków.
Różnice pomiędzy klejem ATK PU16 a ATK PU021
Sprawdź inne:
- Klej do zderzaków pur to ATK PU021
- Zestaw naprawczy do zderzaków plastikowych z spawarką
- Pur tworzywo sztuczne do naprawy
- Błotnik plastikowy do ciągnika - traktora z PE spawamy spawarką ATK 951
- Błotnik z kompozytu kleimy na Acralock SA 1-15
Klejone materiały:
- polipropylen PP z dodatkami/wypełniaczami typu PP/EPDM, PP+T20, PP+T40, PP+TD..., PP+MD...,
- elastometry - TPO, TPE, TPU
- poliuretan - klejenie PUR, PU, RIM np. PUR+GF , PUR+MF
- poliwęglan PC/PBT,
- PP+E, P/E, PPE+PA itp. - niespawalne tworzywa w Citroen Peugeot, Renault i inne francuskie
Zalety i cechy:
- Klej do zderzaka samochodowego
- Profesjonalny produkt, który zapewnia klejenie zderzaka samochodowego
- Wysoka wytrzymałość połączenia, idealna do zastosowań w motoryzacji, w tym klejenia zderzaków samochodowych.
- Elastyczność spoiny kompensuje drgania i naprężenia, co jest niezwykle ważne w przypadku zderzaków plastikowych.
- Odporność na warunki atmosferyczne, wilgoć, oleje i paliwa, co zapewnia trwałość naprawy zderzaka.
- Możliwość malowania i obróbki mechanicznej po utwardzeniu, co pozwala na idealne dopasowanie do kształtu zderzaka.
- Klej do zderzaków czarny - kolor idealnie maskuje miejsce klejenia na czarnych elementach.
Przykładowe zastosowanie masy naprawczej do plastiku ATK PU16:
- Naprawa pękniętego zderzaka plastikowego
- Naprawa urwanego zaczepu zderzaka - precyzyjne przyklejenie i wzmocnienie uszkodzonego elementu
- Zderzaki typu w tym także francuskie P/E, PPE+PA, i PUR,
- Przyklejanie uchwytów w zderzakach i lampach:
- Klej jest skutecznym rozwiązaniem do przyklejania urwanych uchwytów w zderzakach i lampach.
- Odtworzenie brakujących części mocowań, dystansów, zawiasów
- Wypełnianie i wyrównywanie powierzchni:
- Odtworzenie wyrwanych mocowań:
- Klej jest skutecznym narzędziem do odtwarzania wyrwanych mocowań, zapewniając stabilność i trwałość połączenia.
- Nadpęknięcia w spoilerach i elementach tuningowych:
- Uszkodzenia w progach, listwach bocznych, lotkach itp.:
- Zalewanie otworów po światłach i czujnikach:
- Naprawa lusterek, spoilerów, reflektorów oraz bagażników:
- Specjalistyczny klej jest idealny do naprawy różnych elementów, takich jak lusterka, spoilery, reflektory, oraz bagażniki, przywracając im pierwotną funkcjonalność i wytrzymałość.
- Klejenie nakładek ochronnych
W zestawie znajduje się:
- Klej do zderzaków czarny ATK PU16 - 50 ml
- Wyciskacz do kleju w systemie 1:1
- 3 mieszadła - 24 elementowe dedykowane do tego kleju
- Odtłuszczacz - izopropanol 100 ml
- Podkład w sprayu ATK 822 - 200ml
- Siatka 10x50 cm z tworzywa
Instrukcja klejenia zderzaka:
- Przygotowanie zderzaka:
Dokładnie oczyść zderzak z brudu, tłuszczu, oleju i starej farby. Użyj do tego izopropanolu (znajdziesz go w zestawie) i ręcznika papierowego lub innego czystego materiału.
- Wiercenie otworów:
Wzdłuż pęknięcia wywierć otwory co 2 cm. Będą one pełnić funkcję "szwów" wzmacniających połączenie. Użyj wiertła o średnicy 3-4 mm.
- Matowienie powierzchni:
Od wewnętrznej strony zderzaka, zmatuj powierzchnię na szerokości 5-8 cm wzdłuż pęknięcia, używając papieru ściernego o gradacji 80-120.
Od zewnętrznej strony, dodatkowo zrób wgłębienie na około 1 mm, aby po późniejszym szlifowaniu klej pozostał w szczelinie i stworzył bazę pod szpachlę.
- Przygotowanie siatki wzmacniającej:
Z siatki dołączonej do zestawu (10x50 cm) wytnij paski o szerokości 5-7 cm. Posłużą one do wzmocnienia klejonego miejsca.
- Zastosowanie podkładu:
Spryskaj klejoną powierzchnię podkładem ATK 822 (znajdziesz go w zestawie, opakowanie 500 ml w sprayu). Odczekaj około 20 minut, aż podkład wyschnie.
- Nakładanie kleju i siatki:
Wetrzyj klej w powierzchnię zderzaka.
Nałóż przygotowane wcześniej paski siatki wzmacniającej od wewnętrznej strony zderzaka, tak aby cała siatka została pokryta klejem.
- Łączenie elementów:
Połącz obie części pękniętego zderzaka i mocno je dociśnij. Pamiętaj, że masz około 4-5 minut na nałożenie kleju i połączenie elementów, zanim klej zacznie wiązać.
- Czas wiązania:
Pozostaw zderzak na około 45 minut do wstępnego związania. Po tym czasie możesz rozpocząć szlifowanie.
Pełne utwardzenie kleju następuje po 12 godzinach.
Wskazówki technika:
- Przed przystąpieniem do klejenia zderzaka, upewnij się, że powierzchnie są czyste, suche i odtłuszczone.
- W przypadku zderzaków plastikowych z PP lub EPDM, zastosuj podkład ATK 822 dla zwiększenia przyczepności.
- Aby uzyskać najlepsze rezultaty, należy przestrzegać zalecanych proporcji mieszania i czasu utwardzania.
Dane techniczne:
- Baza: modyfikowany poliuretan + MDI
- Kolor: czarny
- Opakowania: 50 ml, 200 ml, 400 ml – kartusz,
- Mikser statyczny: minimum 16 elementów (zalecanie 24 elementy) i brak możliwości mieszania ręcznego
- Proporcje mieszania: 1:1 objętościowo
- Proporcje wagowe: 0,9g składnik A + 1g składnik B.
- Ciężar właściwy: 1,1 g/cm3.
- Zalecana szczelina klejenia: min. 0,2 mm.
- Zakres temperatur: -30 do +100 °C
- Twardość: 80D
- Wydłużenie: 20%
- Wytrzymałość na ścinanie: do 23 N/mm2.
- Okres ważności: 9 miesięcy (w nie otwartym opakowaniu)
- Temperatura przechowywania: do + 22 °C.
Dane producenta:
Producent: Ataszek.pl Kołodziejska Spółka Jawna
ul. Głuchowska 27
60-101 Poznań, Polska
sklep@ataszek.pl
odpowiedź specjalisty:
Koszt klejenia zderzaka zależy od kilku czynników, takich jak stopień uszkodzenia, rodzaj materiału, z którego wykonany jest zderzak, oraz wybrana metoda naprawy. Samodzielne klejenie przy użyciu zestawu naprawczego, takiego jak ATK PU16, to wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych, co stanowi ułamek ceny nowego zderzaka. Profesjonalna naprawa w warsztacie samochodowym to koszt od 150 do 500 złotych, w zależności od renomy warsztatu i zakresu prac.
odpowiedź specjalisty:
Wybierając klej do zderzaków samochodowych, należy zwrócić uwagę na rodzaj tworzywa, z którego wykonany jest zderzak, najczęściej jest to PP z dodatkami, ABS, PUR lub kompozyty. Istotne jest, aby klej zapewniał mocne, a zarazem elastyczne połączenie, odporne na drgania i warunki atmosferyczne. Do klejenia zderzaków rekomendowane są kleje poliuretanowe, takie jak ATK PU16, które charakteryzują się doskonałą przyczepnością do tworzyw sztucznych
odpowiedź specjalisty:
Naprawa plastikowego zderzaka zależy od uszkodzenia, ale często obejmuje klejenie pęknięć lub uzupełnianie ubytków. W przypadku pęknięć, zaleca się użycie kleju poliuretanowego, jak ATK PU16, który zapewnia mocne i elastyczne połączenie. Dla wzmocnienia, od wewnętrznej strony zderzaka warto zatopić w kleju siatkę z tworzywa. Po utwardzeniu kleju, powierzchnię należy zaszpachlować, przeszlifować, a następnie pomalować. W przypadku większych uszkodzeń lub wgnieceń, konieczna może być profesjonalna pomoc blacharza lub wymiana zderzaka na nowy.
odpowiedź specjalisty:
Sklei jednak do elementów motoryzacyjnych zalecamy klej ATK PU16 z podkładem 822.