Uszczelka w płynie Kemiskol T055
- Uszczelka w płynie do silnika, miski olejowej, pod głowicę, pokryw silnika i rozrządu
- Doszczelnia: metale, tworzywa sztuczne, kompozyt, gumy
- Jest to uszczelka poliuretanowa z tuby
- Uszczelka wysokotemperaturowa odporna aż do 210 stopni.
- Odporność na chemie i wodę
- Minimalizuje przestoje w warsztacie i dziale utrzymania ruchu.
- Zastępuje drogie i często trudno dostępne uszczelki dedykowane
- Płynna uszczelka nie kruszy się i nie pęka pod wpływem wibracji czy zmian temperatury
- Kemiskol – ponad 25 lat doświadczenia w produkcji specjalistycznej chemii przemysłowej.
W magazynie: 4 szt. Dostępny
Dodaj jeszcze:
Uszczelka w płynie do silnika Kemiskol T055
Masz problem z wyciekami z miski olejowej lub pokrywy zaworów? Czekanie na oryginalne części generuje przestoje i koszty? Kemiskol T055 to profesjonalna, płynna uszczelka do silnika, która błyskawicznie rozwiązuje te problemy, zastępując lub doszczelniając tradycyjne uszczelki. Zapewnij sobie trwałą i elastyczną barierę odporną na chemię motoryzacyjną i oszczędzaj czas oraz pieniądze.
Uszczelka zastępująca całkowicie stare uszczelki lub doszczelniające nowe. Dzięki temu produktowi możemy szybko złożyć element i naprawić cześć bez zamawiania i czekania na oryginalne uszczelki obniżyć koszty w w działach utrzymania ruchu, ekipach naprawczych czy warsztacie samochodowym Jest oczywiście demontowalna, a resztki przy kolejnej wymianie bardzo łatwo usunąć.
Sprawdź inne:
Główne materiały uszczelniane przez Kemiskol T055:
- Metale (stal, aluminium, żeliwo, mosiądz)
- Tworzywa sztuczne (np. pokrywy zaworów, miski olejowe)
- Kompozyty
- Gumy (jako doszczelnienie istniejących uszczelek)
Materiały dodatkowe:
- Tworzywa trudnosklejalne (PP, PE, PTFE) - produkt doszczelni połączenie, ale nie zwiąże się trwale z powierzchnią.
- Szkło
- Kamień
Podłoża nie zalecane:
- Powierzchnie w kontakcie z silnymi zasadami i rozpuszczalnikami jak dichlorometan czy trichloroetylen.
Charakterystyka materiału-podłoża:
- Aluminium: Lekki metal o dobrym przewodnictwie cieplnym, powszechnie stosowany w nowoczesnych silnikach do produkcji bloków, głowic czy misek olejowych. Jego uszczelnienie wymaga produktu odpornego na zmiany temperatur.
- Stal: Wytrzymały i trwały materiał używany do produkcji wielu elementów silnika, obudów przekładni i pokryw. Wymaga uszczelnienia odpornego na korozję i drgania.
- Tworzywa sztuczne i kompozyty: Coraz częściej stosowane w motoryzacji do produkcji np. misek olejowych czy pokryw zaworów w celu redukcji masy. Ich elastyczność i wrażliwość na chemię wymagają dedykowanych, elastycznych uszczelniaczy.
Zalety i cechy uszczelki w płynie do silnika Kemiskol T055:
- Trwale elastyczna: W przeciwieństwie do uszczelniaczy twardych, nie pęka i nie kruszy się pod wpływem wibracji silnika.
- Wysoka odporność termiczna: Bezpiecznie pracuje w temperaturze do 210°C, typowej dla wielu elementów silnika.
- Odporność na chemię motoryzacyjną: Nie degraduje się w kontakcie z olejami, smarami, płynami chłodniczymi i benzyną.
- Łatwe usuwanie: Nadmiar i resztki produktu przy ponownej naprawie są bardzo łatwe do usunięcia.
- Uniwersalność: Jeden produkt do wielu materiałów: metali, tworzyw i gumy, co ogranicza liczbę potrzebnych preparatów.
Zastosowanie:
- płynna uszczelka do silnika
- stosowany jako klej do gwintów wodnych
- uszczelka do miski olejowej - zastępuje całkowicie oryginalną lub doszczelnia istniejącą
- doszczelnienie baku silnika
- uszczelki pod głowicą (zalecamy Kemiskol 548)
- przy składaniu przekładni, itp.
- pomp paliwa, wodnych, i innych płynów
- uszczelkę w zbiornikach wodnych ciśnieniowych i bezciśnieniowych
- wszędzie tam, gdzie nie ma oryginalnej uszczelki lub ze względu na uszkodzoną powierzchnię standardową nie jest w stanie doszczelnić.
- doszczelnianie kap zaworowych - jeżeli masz ubytek lub pęknięcie to zawsze najpierw klej Kemiskit AL21/FE21 dopiero później kładziesz uszczelkę.
- do pokryw mostów tylnych
Ograniczenia w stosowaniu:
- Nie stosuj do wypełniania szczelin większych niż 0,3 mm bez wcześniejszego wyrównania powierzchni np. płynnym metalem.
- Do uszczelniania głowicy cylindrów zalecany jest dedykowany produkt Kemiskol T548.
- Nie służy do naprawy rozerwanych uszczelek – w tym celu użyj kleju ATK FIX.
- Zawsze usuwaj mocno uszkodzoną lub sparciałą uszczelkę przed nałożeniem produktu.
Zastępujemy lub doszczelniamy uszczelki płaskie:
- silikonowe
- gumowe
- papierowe
- celulozowe
- i z innych materiałów
Można stosować na 2 różne sposoby:
- do szczelin ok. 0,1 nałóż na jedną powierzchnię i skręć element,
- do szczelin powyżej 0,1 nałóż i poczekaj 30 minut, tak żeby całkowicie wyschła i skręć (przy dużych nierównościach można nałożyć na 2 powierzchnie)
Instrukcja obsługi płynnej uszczelki do silnika Kemiskol T055 na przykładzie miski olejowej:
- Zdemontuj miskę olejową i dokładnie usuń resztki starej uszczelki oraz zanieczyszczenia.
- Odtłuść powierzchnię przylegania na misce oraz na bloku silnika przy użyciu odtłuszczacza, np. IPA lub acetonu, i poczekaj do jego odparowania.
- Nałóż ciągłą, równomierną ścieżkę uszczelki (ok. 2-3 mm grubości) na powierzchnię miski olejowej, omijając otwory na śruby.
- W przypadku dobrze spasowanych powierzchni (szczelina do 0,1 mm) możesz od razu zamontować miskę.
- Przy większych nierównościach odczekaj ok. 30 minut, aż uszczelka częściowo wyschnie, tworząc elastyczny film, a następnie zamontuj miskę.
- Dokręć śruby z momentem zalecanym przez producenta. Pełną odporność uszczelka uzyskuje po 24 godzinach.
Wskazówki eksperta:
- Kluczem do sukcesu jest przygotowanie powierzchni – musi być idealnie czysta, sucha i odtłuszczona.
- Przy szczelinach powyżej 0,1 mm nałóż produkt, odczekaj 30 minut do wstępnego wyschnięcia i dopiero wtedy skręć elementy.
- Jeżeli doszczelniasz istniejącą uszczelkę, nałóż cienką warstwę produktu na obie strony, aby zapewnić szczelność z każdą z powierzchni.
Dane techniczne:
- Lepkość: 3000-5000 mPas
- Czas aplikacyjny: min. 30 minut
- Maksymalna szczelina: 0,3mm.
- Odporność na temperaturę: do 210°C
- Opakowania: tubka 80g.

odpowiedź specjalisty:
Kemiskol T055 to idealny zamiennik dla wielu tradycyjnych uszczelek, zwłaszcza papierowych, gumowych czy korkowych. Tworzy trwałe, elastyczne uszczelnienie bezpośrednio na elemencie.
odpowiedź specjalisty:
Tak, produkt jest w pełni odporny na oleje silnikowe, smary, płyny chłodnicze, a także na działanie benzyny, co czyni go doskonałym wyborem do zastosowań motoryzacyjnych
odpowiedź specjalisty:
Wstępne utwardzenie, pozwalające na montaż, następuje po ok. 30 minutach. Pełną wytrzymałość mechaniczną i chemiczną spoina osiąga po 24 godzinach.
odpowiedź specjalisty:
Produkt jest odporny na stałą pracę w temperaturze do 120°C, a krótkotrwale wytrzymuje nawet do 210°C.











