Uszczelka w płynie Kemiskol T055
    Uszczelka w płynie Kemiskol T055
    Uszczelka w płynie Kemiskol T055
    Poprzedni keyboard_arrow_left
    Następny keyboard_arrow_right
    zoom_in
    Uszczelka w płynie Kemiskol T055
    Uszczelka w płynie Kemiskol T055
    Uszczelka w płynie Kemiskol T055

    Uszczelka w płynie Kemiskol T055

    • Uszczelka w płynie do silnika, miski olejowej, pod głowicę, pokryw silnika i rozrządu
    • Doszczelnia: metale, tworzywa sztuczne, kompozyt, gumy
    • Jest to uszczelka poliuretanowa z tuby
    • Uszczelka wysokotemperaturowa odporna aż do 210 stopni.
    • Odporność na chemie i wodę
    • Minimalizuje przestoje w warsztacie i dziale utrzymania ruchu.
    • Zastępuje drogie i często trudno dostępne uszczelki dedykowane
    • Płynna uszczelka nie kruszy się i nie pęka pod wpływem wibracji czy zmian temperatury
    • Kemiskol – ponad 25 lat doświadczenia w produkcji specjalistycznej chemii przemysłowej.
    Indeks: KEM-055
    W magazynie: 4 szt. Dostępny
    Brutto 52,89 zł / Netto 43,00 zł

    Uszczelka w płynie do silnika Kemiskol T055

    Masz problem z wyciekami z miski olejowej lub pokrywy zaworów? Czekanie na oryginalne części generuje przestoje i koszty? Kemiskol T055 to profesjonalna, płynna uszczelka do silnika, która błyskawicznie rozwiązuje te problemy, zastępując lub doszczelniając tradycyjne uszczelki. Zapewnij sobie trwałą i elastyczną barierę odporną na chemię motoryzacyjną i oszczędzaj czas oraz pieniądze.

    Uszczelka zastępująca całkowicie stare uszczelki lub doszczelniające nowe. Dzięki temu produktowi możemy szybko złożyć element i naprawić cześć bez zamawiania i czekania na  oryginalne uszczelki obniżyć koszty w w działach utrzymania ruchu, ekipach naprawczych czy warsztacie samochodowym Jest oczywiście demontowalna, a resztki przy kolejnej wymianie bardzo łatwo usunąć.

    Sprawdź inne:

    Główne materiały uszczelniane przez Kemiskol T055:

    • Metale (stal, aluminium, żeliwo, mosiądz)
    • Tworzywa sztuczne (np. pokrywy zaworów, miski olejowe)
    • Kompozyty
    • Gumy (jako doszczelnienie istniejących uszczelek)

    Materiały dodatkowe:

    • Tworzywa trudnosklejalne (PP, PE, PTFE) - produkt doszczelni połączenie, ale nie zwiąże się trwale z powierzchnią.
    • Szkło
    • Kamień

    Podłoża nie zalecane:

    • Powierzchnie w kontakcie z silnymi zasadami i rozpuszczalnikami jak dichlorometan czy trichloroetylen.

    Charakterystyka materiału-podłoża:

    • Aluminium: Lekki metal o dobrym przewodnictwie cieplnym, powszechnie stosowany w nowoczesnych silnikach do produkcji bloków, głowic czy misek olejowych. Jego uszczelnienie wymaga produktu odpornego na zmiany temperatur.
    • Stal: Wytrzymały i trwały materiał używany do produkcji wielu elementów silnika, obudów przekładni i pokryw. Wymaga uszczelnienia odpornego na korozję i drgania.
    • Tworzywa sztuczne i kompozyty: Coraz częściej stosowane w motoryzacji do produkcji np. misek olejowych czy pokryw zaworów w celu redukcji masy. Ich elastyczność i wrażliwość na chemię wymagają dedykowanych, elastycznych uszczelniaczy.

    Zalety i cechy uszczelki w płynie do silnika Kemiskol T055:

    • Trwale elastyczna: W przeciwieństwie do uszczelniaczy twardych, nie pęka i nie kruszy się pod wpływem wibracji silnika.
    • Wysoka odporność termiczna: Bezpiecznie pracuje w temperaturze do 210°C, typowej dla wielu elementów silnika.
    • Odporność na chemię motoryzacyjną: Nie degraduje się w kontakcie z olejami, smarami, płynami chłodniczymi i benzyną.
    • Łatwe usuwanie: Nadmiar i resztki produktu przy ponownej naprawie są bardzo łatwe do usunięcia.
    • Uniwersalność: Jeden produkt do wielu materiałów: metali, tworzyw i gumy, co ogranicza liczbę potrzebnych preparatów.

    Zastosowanie:

    • płynna uszczelka do silnika
    • stosowany jako klej do gwintów wodnych
    • uszczelka do miski olejowej - zastępuje całkowicie oryginalną lub doszczelnia istniejącą
    • doszczelnienie baku silnika
    • uszczelki pod głowicą (zalecamy Kemiskol 548)
    • przy składaniu przekładni, itp.
    • pomp paliwa, wodnych, i innych płynów
    • uszczelkę w zbiornikach wodnych ciśnieniowych i bezciśnieniowych
    • wszędzie tam, gdzie nie ma oryginalnej uszczelki lub ze względu na uszkodzoną powierzchnię standardową nie jest w stanie doszczelnić.
    • doszczelnianie kap zaworowych - jeżeli masz ubytek lub pęknięcie to zawsze najpierw klej Kemiskit AL21/FE21 dopiero później kładziesz uszczelkę.
    • do pokryw mostów tylnych

    Ograniczenia w stosowaniu:

    • Nie stosuj do wypełniania szczelin większych niż 0,3 mm bez wcześniejszego wyrównania powierzchni np. płynnym metalem.
    • Do uszczelniania głowicy cylindrów zalecany jest dedykowany produkt Kemiskol T548.
    • Nie służy do naprawy rozerwanych uszczelek – w tym celu użyj kleju ATK FIX.
    • Zawsze usuwaj mocno uszkodzoną lub sparciałą uszczelkę przed nałożeniem produktu.

    Zastępujemy lub doszczelniamy uszczelki płaskie:

    • silikonowe
    • gumowe
    • papierowe
    • celulozowe
    • i z innych materiałów

    Można stosować na 2 różne sposoby:

    • do szczelin ok. 0,1 nałóż na jedną powierzchnię i skręć element, 
    • do szczelin powyżej 0,1 nałóż i poczekaj 30 minut, tak żeby całkowicie wyschła i skręć (przy dużych nierównościach można nałożyć na 2 powierzchnie)

    Instrukcja obsługi płynnej uszczelki do silnika Kemiskol T055 na przykładzie miski olejowej:

    • Zdemontuj miskę olejową i dokładnie usuń resztki starej uszczelki oraz zanieczyszczenia.
    • Odtłuść powierzchnię przylegania na misce oraz na bloku silnika przy użyciu odtłuszczacza, np. IPA lub acetonu, i poczekaj do jego odparowania.
    • Nałóż ciągłą, równomierną ścieżkę uszczelki (ok. 2-3 mm grubości) na powierzchnię miski olejowej, omijając otwory na śruby.
    • W przypadku dobrze spasowanych powierzchni (szczelina do 0,1 mm) możesz od razu zamontować miskę.
    • Przy większych nierównościach odczekaj ok. 30 minut, aż uszczelka częściowo wyschnie, tworząc elastyczny film, a następnie zamontuj miskę.
    • Dokręć śruby z momentem zalecanym przez producenta. Pełną odporność uszczelka uzyskuje po 24 godzinach.

    Wskazówki eksperta:

    • Kluczem do sukcesu jest przygotowanie powierzchni – musi być idealnie czysta, sucha i odtłuszczona.
    • Przy szczelinach powyżej 0,1 mm nałóż produkt, odczekaj 30 minut do wstępnego wyschnięcia i dopiero wtedy skręć elementy.
    • Jeżeli doszczelniasz istniejącą uszczelkę, nałóż cienką warstwę produktu na obie strony, aby zapewnić szczelność z każdą z powierzchni.

    Dane techniczne:

    • Lepkość: 3000-5000 mPas
    • Czas aplikacyjny: min. 30 minut
    • Maksymalna szczelina: 0,3mm.
    • Odporność na temperaturę: do 210°C
    • Opakowania: tubka 80g.

    tabela-doboru-uszczelki

    chatPytania i odpowiedzi
    Czym zastąpić uszczelkę w silniku?

    odpowiedź specjalisty:

    Kemiskol T055 to idealny zamiennik dla wielu tradycyjnych uszczelek, zwłaszcza papierowych, gumowych czy korkowych. Tworzy trwałe, elastyczne uszczelnienie bezpośrednio na elemencie.

    Czy ta uszczelka w płynie jest odporna na olej i benzynę?

    odpowiedź specjalisty:

    Tak, produkt jest w pełni odporny na oleje silnikowe, smary, płyny chłodnicze, a także na działanie benzyny, co czyni go doskonałym wyborem do zastosowań motoryzacyjnych

    Jak długo schnie płynna uszczelka?

    odpowiedź specjalisty:

    Wstępne utwardzenie, pozwalające na montaż, następuje po ok. 30 minutach. Pełną wytrzymałość mechaniczną i chemiczną spoina osiąga po 24 godzinach.

    Jaka jest maksymalna temperatura pracy tej uszczelki?

    odpowiedź specjalisty:

    Produkt jest odporny na stałą pracę w temperaturze do 120°C, a krótkotrwale wytrzymuje nawet do 210°C.

    Kliknij na miniaturę aby wczytać wideo

    chat Opinie zweryfikowane (0)
    Na razie nie dodano żadnej recenzji.
    Ładowanie...