- Zestaw
Klej do bloku silnika żeliwnego FE21
- Klej do bloku silnika żeliwnego
- Odporny na działanie wysokich temperatur (do 200°C), oleje, smary i chemie
- Skutecznie wypełnia ubytki i pęknięcia bloku silnika, przywracając jego integralność.
- Nadaje się także przy powierzchniach pochyłych.
- W przypadku wystąpienia korozji, produkt niweluje wżery na bloku silnika
- Samodzielna naprawa gdy mamy pęknięty blok silnika
- Odpowiedni po spawaniu bloku dla uzyskania szczelności
- Jest łatwy w aplikacji, nawet dla osób bez doświadczenia.
- Odporny na: oleje, smary i chemie
- KEMISKIT - producent profesjonalnych klejów naprawczych do metali
Dodaj jeszcze:
Klej do klejenia bloków silnika KEMISKIT FE21
Kemiskit FE21 to profesjonalny klej do bloku silnika żeliwnego stworzony z myślą o trwałych i niezawodnych naprawach bloków silników. Dzięki unikalnej formule z dodatkiem cząsteczek metalu, produkt ten zapewnia doskonałą przyczepność do stali i żeliwa, a także wyjątkową odporność na wysokie temperatury, wibracje i chemikalia. Czym skleić blok silnika? Tylko Kemiskit FE21, który gwarantuje skuteczność i długotrwałość naprawy.
Sprawdź inne:
- Jeżeli szyjesz blok silnika wkręcając śruby na gwint lub specjalne złączki - wykorzystaj do wkręcenia klej anaerobowy KEMISKOL T640
- Przy klejeniu szpilek głowicy wybierz klej anaerobowy KEMISKOL V653
- Klejenie bloku silnika aluminiowego wykonasz wersją KEMISKIT AL21
- Pełna instrukcja wykonania naprawy: Regeneracja pęknięć metalowych.
Główne materiały klejone:
- Stal zwykła
- Żeliwo
- Stal nierdzewna, kwasowa
Zalety i cechy:
- Klejenie bloku silnika żeliwnego
- Eliminuje potrzebę kosztownych napraw i rozbierania silnika
- Wysoka odporność termiczna (do 200°C), idealna do napraw w obrębie bloku silnika.
- Sprawdzona metoda na regenerację i klejenie pękniętego bloku silnika.
- Wykonaj połączenia z bloków silnika wykonanych z żeliwa i stali.
- Klej odporny na benzynę, oleje, smary i inne chemie stosowane w motoryzacji.
- Kleimy pęknięcia oraz otwory i większe uszkodzenia jak np. dziura w bloku silnika pamiętając o tym, by nawiercić na końcach pęknięć.
- Możliwość obróbki mechanicznej (szlifowanie, wiercenie) po utwardzeniu.
- Doskonała alternatywa dla spawania bloków silnika
Zastosowanie:
- naprawa pękniętego bloku silnika w samochodach osobowych, ciężarowych i maszynach rolniczych.
- wypełnianie ubytków i dziur w bloku silnika
- jako klej do bloku silnika żeliwnego
- wypełnianie wżerów na bloku silnika.
- uszczelnianie pękniętego bloku silnika (karter)
- bloki w samochodach ciężarowych, przemysłowych i wolnobieżnych
- bloki od motorów, motorków, skuterów itp.
- skrzynie biegów z aluminium
- zaślepianie otworów technologicznych
- wypełnianie ubytków
- wklejanie luźnych szpilek
- klejenie bloków silnikowych po procesach spawalniczych w celu wygładzania powierzchni
- wklejanie wyrobionych śrub gwintowanych
- naprawa bloku silnika w miejscach narażonych na wysokie temperatury i ciśnienie.
- odtworzenie wyrobionych gwintów z późniejszym nagwintowaniem
- Zastąpisz długotrwałe naprawy metodą szycia silnika lub wspomożesz sam proces, czyli po zakończeniu nałożysz klej dla 100% szczelności gdyby pojawiły się mikro przecieki.
W komplecie otrzymasz:
- Klej do klejenia bloków żeliwnych KEMISKIT FE21 100 g (33 ml)
- Odtłuszczacz na bazie izopropanolu 100 ml
- Metalowa siatka elastyczna 01# - 1 szt.
- Patyczki i podkładka do mieszania kleju
Porady technika:
- Małe opakowanie 30 ml wystarczy na około 10 cm pęknięcia.
- Pamiętaj o prawidłowym wcieraniu kleju w powierzchnie, by uniknąć powstania powietrza w kleju.
- Dla uzyskania najlepszych rezultatów, podgrzej naprawiany obszar bloku silnika przed i po aplikacji kleju.
Wskazówki przed zastosowaniem:
- Sprawdź, czy materiał bloku silnika jest kompatybilny z klejem (stal, żeliwo).
- Upewnij się, że masz odpowiednie narzędzia do przygotowania powierzchni i aplikacji kleju.
- Zaplanuj naprawę, uwzględniając czas utwardzania kleju.
Instrukcja klejenia bloku silnika:
- Dokładnie oczyść i odtłuść powierzchnię pękniętego bloku silnika za pomocą zmywacza ATK.
- W przypadku głębokich pęknięć, przeszlifuj powierzchnię papierem ściernym (gradacja 40-80).
- Wymieszaj oba składniki kleju Kemiskit FE21 w odpowiednich proporcjach (wagowo 10:1, objętościowo 3:1) do uzyskania jednolitej masy.
- Nałóż cienką warstwę kleju na naprawianą powierzchnię, dokładnie wcierając ją w szczeliny.
- W razie potrzeby, nałóż kolejne warstwy kleju, aż do całkowitego wypełnienia ubytku.
- Pozostaw klej do utwardzenia (24 godziny w 20°C lub 80 minut w 80°C).
- Po utwardzeniu, klej można obrabiać mechanicznie (szlifować, wiercić).
Informacje techniczne:
- Typ: klej dwuskładnikowy wysokotemperaturowy
- Wagowy stosunek mieszkania: 10A:1B
- Objętościowy stosunek mieszanki: 3A: 1B
- Wytrzymałość na ścinanie N /mm2: 22-24
- Czas otwarcia: 30 minut
- Czas utwardzania w 20 ° C: 24h / 20 ° C 80 min / 80 °C
- Ciągła odporność temperaturowa: - 40 ° C ≤ + 200 °C
- Lepkość mieszaniny (mPas): pasta
- Wygląd / kolor: stalowy
- Twardość (Shore D): 90
odpowiedź specjalisty:
Koszt naprawy pękniętego bloku silnika, jeżeli zlecimy taką usługę w warsztacie samochodowym, może sięgać nawet 15-20 tys. zł. Zastosowanie kleju Kemiskit FE21 to koszt rzędu 100 zł. Koszty naprawy samemu są znacznie niższe niż u mechanika. Dodatkowo dochodzi do tego ryzyko wyciągnięcia całego silnika to są jeszcze wyższe zwłaszcza gdy spawamy wówczas trzeba rozebrać dodatkowo cały silnik.
odpowiedź specjalisty:
Zastosuj Kemiskit FE21, który doskonale wypełnia pęknięcia i tworzy trwałą, odporną na czynniki zewnętrzne oraz chemie powłokę, która możesz obrabiać.
odpowiedź specjalisty:
Wybiera Pan klej KEMISKIT FE21 i postępuje wg instrukcji na tej stronie.
odpowiedź specjalisty:
Do klejenia bloków silnika - kartera używamy klej odporny na olej typu KEMISKIT Fe21 lub Al21, które odporne są na wysokie temperatury do 200°C.