• Brak w magazynie
Uszczelka w płynie Kemiskol T055
Uszczelka w płynie Kemiskol T055
Uszczelka w płynie Kemiskol T055
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right
zoom_in
Uszczelka w płynie Kemiskol T055
Uszczelka w płynie Kemiskol T055
Uszczelka w płynie Kemiskol T055

Uszczelka w płynie Kemiskol T055

  • Uszczelka w płynie do silnika, miski olejowej, pod głowicę, pokryw silnika i rozrządu
  • Doszczelnia: metale, tworzywa sztuczne, kompozyt, gumy
  • Jest to uszczelka poliuretanowa z tuby
  • Uszczelka wysokotemperaturowa odporna aż do 210 stopni.
  • Odporność na chemie i wodę
  • Minimalizuje przestoje w warsztacie i dziale utrzymania ruchu.
  • Zastępuje drogie i często trudno dostępne uszczelki dedykowane
  • Płynna uszczelka nie kruszy się i nie pęka pod wpływem wibracji czy zmian temperatury
  • Kemiskol – ponad 25 lat doświadczenia w produkcji specjalistycznej chemii przemysłowej.
Indeks: KEM-055
W magazynie: 0 Przedmiot Brak w magazynie
Brutto 52,89 zł / Netto 43,00 zł

Uszczelka w płynie do silnika Kemiskol T055

Masz problem z wyciekami z miski olejowej lub pokrywy zaworów? Czekanie na oryginalne części generuje przestoje i koszty? Kemiskol T055 to profesjonalna, płynna uszczelka do silnika, która błyskawicznie rozwiązuje te problemy, zastępując lub doszczelniając tradycyjne uszczelki. Zapewnij sobie trwałą i elastyczną barierę odporną na chemię motoryzacyjną i oszczędzaj czas oraz pieniądze.

Uszczelka zastępująca całkowicie stare uszczelki lub doszczelniające nowe. Dzięki temu produktowi możemy szybko złożyć element i naprawić cześć bez zamawiania i czekania na  oryginalne uszczelki obniżyć koszty w w działach utrzymania ruchu, ekipach naprawczych czy warsztacie samochodowym Jest oczywiście demontowalna, a resztki przy kolejnej wymianie bardzo łatwo usunąć.

Sprawdź inne:

Główne materiały uszczelniane przez Kemiskol T055:

  • Metale (stal, aluminium, żeliwo, mosiądz)
  • Tworzywa sztuczne (np. pokrywy zaworów, miski olejowe)
  • Kompozyty
  • Gumy (jako doszczelnienie istniejących uszczelek)

Materiały dodatkowe:

  • Tworzywa trudnosklejalne (PP, PE, PTFE) - produkt doszczelni połączenie, ale nie zwiąże się trwale z powierzchnią.
  • Szkło
  • Kamień

Podłoża nie zalecane:

  • Powierzchnie w kontakcie z silnymi zasadami i rozpuszczalnikami jak dichlorometan czy trichloroetylen.

Charakterystyka materiału-podłoża:

  • Aluminium: Lekki metal o dobrym przewodnictwie cieplnym, powszechnie stosowany w nowoczesnych silnikach do produkcji bloków, głowic czy misek olejowych. Jego uszczelnienie wymaga produktu odpornego na zmiany temperatur.
  • Stal: Wytrzymały i trwały materiał używany do produkcji wielu elementów silnika, obudów przekładni i pokryw. Wymaga uszczelnienia odpornego na korozję i drgania.
  • Tworzywa sztuczne i kompozyty: Coraz częściej stosowane w motoryzacji do produkcji np. misek olejowych czy pokryw zaworów w celu redukcji masy. Ich elastyczność i wrażliwość na chemię wymagają dedykowanych, elastycznych uszczelniaczy.

Zalety i cechy uszczelki w płynie do silnika Kemiskol T055:

  • Trwale elastyczna: W przeciwieństwie do uszczelniaczy twardych, nie pęka i nie kruszy się pod wpływem wibracji silnika.
  • Wysoka odporność termiczna: Bezpiecznie pracuje w temperaturze do 210°C, typowej dla wielu elementów silnika.
  • Odporność na chemię motoryzacyjną: Nie degraduje się w kontakcie z olejami, smarami, płynami chłodniczymi i benzyną.
  • Łatwe usuwanie: Nadmiar i resztki produktu przy ponownej naprawie są bardzo łatwe do usunięcia.
  • Uniwersalność: Jeden produkt do wielu materiałów: metali, tworzyw i gumy, co ogranicza liczbę potrzebnych preparatów.

Zastosowanie:

  • płynna uszczelka do silnika
  • stosowany jako klej do gwintów wodnych
  • uszczelka do miski olejowej - zastępuje całkowicie oryginalną lub doszczelnia istniejącą
  • doszczelnienie baku silnika
  • uszczelki pod głowicą (zalecamy Kemiskol 548)
  • przy składaniu przekładni, itp.
  • pomp paliwa, wodnych, i innych płynów
  • uszczelkę w zbiornikach wodnych ciśnieniowych i bezciśnieniowych
  • wszędzie tam, gdzie nie ma oryginalnej uszczelki lub ze względu na uszkodzoną powierzchnię standardową nie jest w stanie doszczelnić.
  • doszczelnianie kap zaworowych - jeżeli masz ubytek lub pęknięcie to zawsze najpierw klej Kemiskit AL21/FE21 dopiero później kładziesz uszczelkę.
  • do pokryw mostów tylnych

Ograniczenia w stosowaniu:

  • Nie stosuj do wypełniania szczelin większych niż 0,3 mm bez wcześniejszego wyrównania powierzchni np. płynnym metalem.
  • Do uszczelniania głowicy cylindrów zalecany jest dedykowany produkt Kemiskol T548.
  • Nie służy do naprawy rozerwanych uszczelek – w tym celu użyj kleju ATK FIX.
  • Zawsze usuwaj mocno uszkodzoną lub sparciałą uszczelkę przed nałożeniem produktu.

Zastępujemy lub doszczelniamy uszczelki płaskie:

  • silikonowe
  • gumowe
  • papierowe
  • celulozowe
  • i z innych materiałów

Można stosować na 2 różne sposoby:

  • do szczelin ok. 0,1 nałóż na jedną powierzchnię i skręć element, 
  • do szczelin powyżej 0,1 nałóż i poczekaj 30 minut, tak żeby całkowicie wyschła i skręć (przy dużych nierównościach można nałożyć na 2 powierzchnie)

Instrukcja obsługi płynnej uszczelki do silnika Kemiskol T055 na przykładzie miski olejowej:

  • Zdemontuj miskę olejową i dokładnie usuń resztki starej uszczelki oraz zanieczyszczenia.
  • Odtłuść powierzchnię przylegania na misce oraz na bloku silnika przy użyciu odtłuszczacza, np. IPA lub acetonu, i poczekaj do jego odparowania.
  • Nałóż ciągłą, równomierną ścieżkę uszczelki (ok. 2-3 mm grubości) na powierzchnię miski olejowej, omijając otwory na śruby.
  • W przypadku dobrze spasowanych powierzchni (szczelina do 0,1 mm) możesz od razu zamontować miskę.
  • Przy większych nierównościach odczekaj ok. 30 minut, aż uszczelka częściowo wyschnie, tworząc elastyczny film, a następnie zamontuj miskę.
  • Dokręć śruby z momentem zalecanym przez producenta. Pełną odporność uszczelka uzyskuje po 24 godzinach.

Wskazówki eksperta:

  • Kluczem do sukcesu jest przygotowanie powierzchni – musi być idealnie czysta, sucha i odtłuszczona.
  • Przy szczelinach powyżej 0,1 mm nałóż produkt, odczekaj 30 minut do wstępnego wyschnięcia i dopiero wtedy skręć elementy.
  • Jeżeli doszczelniasz istniejącą uszczelkę, nałóż cienką warstwę produktu na obie strony, aby zapewnić szczelność z każdą z powierzchni.

Dane techniczne:

  • Lepkość: 3000-5000 mPas
  • Czas aplikacyjny: min. 30 minut
  • Maksymalna szczelina: 0,3mm.
  • Odporność na temperaturę: do 210°C
  • Opakowania: tubka 80g.

tabela-doboru-uszczelki

chatPytania i odpowiedzi
Ile schnie taśma dekarska bitumiczna?

odpowiedź specjalisty:

Taśma dekarska uszczelniająca ATK HYLKOL nie wymaga schnięcia - jest materiałem trwale plastycznym, który zapewnia natychmiastową szczelność zaraz po dociśnięciu.

Czym zastąpić uszczelkę w silniku?

odpowiedź specjalisty:

Kemiskol T055 to idealny zamiennik dla wielu tradycyjnych uszczelek, zwłaszcza papierowych, gumowych czy korkowych. Tworzy trwałe, elastyczne uszczelnienie bezpośrednio na elemencie.

Czy ta uszczelka w płynie jest odporna na olej i benzynę?

odpowiedź specjalisty:

Tak, produkt jest w pełni odporny na oleje silnikowe, smary, płyny chłodnicze, a także na działanie benzyny, co czyni go doskonałym wyborem do zastosowań motoryzacyjnych

Jak długo schnie płynna uszczelka?

odpowiedź specjalisty:

Wstępne utwardzenie, pozwalające na montaż, następuje po ok. 30 minutach. Pełną wytrzymałość mechaniczną i chemiczną spoina osiąga po 24 godzinach.

Jaka jest maksymalna temperatura pracy tej uszczelki?

odpowiedź specjalisty:

Produkt jest odporny na stałą pracę w temperaturze do 120°C, a krótkotrwale wytrzymuje nawet do 210°C.

Kliknij na miniaturę aby wczytać wideo

chat Opinie zweryfikowane (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
Ładowanie...