- Zestaw
Klej do pękniętych kloszy lamp ATK UV16
- Klej do lamp samochodowych bezbarwny
- Naprawisz pęknięty klosz przedni i tylny
- Eliminujesz rysy, ubytki i odłupania - mikropęknięcia
- Doskonałe łączenie różnych tworzyw sztucznych (Poliwęglan, Pleksi)
- Utwardzanie przy użyciu światła UV dla szybkich efektów
- Odporność na promieniowanie UV, co zapobiega degradacji kleju w reflektorach samochodowych.
- Stosowany przez punkty naprawcze od 10 lat.
- Bezbarwna spoina zapewnia estetyczny wygląd po klejeniu klosza lampy.
- ATK - producent klejów motoryzacyjnych od ponad 35 lat
- UWAGA: Reflektorów w promieniu światła ze względów bezpieczeństw nie kleimy!
Pęknięte klosze lamp wykonane z PC nie powinny być klejone klejami dwuskładnikowymi, ponieważ mogą wchodzić w reakcję i stać się mleczne, co zaburza estetykę.
Dodaj jeszcze:
Klej do naprawy pękniętych kloszy lamp ATK UV16
Klej do reflektorów samochodowych ATK UV to specjalistyczny produkt, stworzony z myślą o szybkich i trwałych naprawach elementów oświetlenia samochodowego. Dzięki unikalnej formule, utwardzanej światłem UV, klejenie kloszy lamp samochodowych staje się niezwykle proste i efektywne. Bez względu na to, czy masz do czynienia z pękniętym kloszem lampy przedniej, czy tylnej, ATK UV zapewni Ci solidne i estetyczne połączenie.





Sprawdź jeszcze:
- Klej do uchwytów reflektorów i pęknięć użyj ATK PU16
- Pęknięte klosze lamp także spawamy spawarką ATK 951
- Klej butylowy do reflektorów to ATK HYLKOL
Główne materiały klejone:
Tworzywa sztuczne:
- PMMA (polimetakrylan metylu) - tylne klosze
- PC (poliwęglan),
Zastosowanie:
- Naprawa reflektorów samochodowych,
- Naprawa pękniętego klosza lampy przedniej w samochodzie osobowym
- naprawa pękniętego klosza lampy tylnej
- Naprawa osłon i szyb w pojazdach technicznych
- Klejenie klosza lampy w motocyklu
- Naprawa kloszy lamp w przyczepie kempingowej
- Klejenie reflektorów samochodowych w samochodach ciężarowych
- Klejenie elementów oświetleniowych w motocyklach i rowerach,
- Eliminacja pęknięć, rys i większych szczelin w reflektorach,
- Uszczelnienie mikropęknięcia na reflektorze
- Łączenie elementów lamp przyczep kempingowych.
- Regeneracja uszkodzonych reflektorów,
- Naprawa pękniętych tylnych szkieł lamp.
UWAGA: Popękany klosz lampy nie powinien być naprawiany w miejscu, gdzie pada wiązka światła, aby nie wpłynąć na jej działanie.
Zalety i cechy:
- Klej do kloszy lamp samochodowych tworzy bezbarwną spoinę, zapewniając estetyczny wygląd naprawionego elementu
- Doskonała przyczepność do poliwęglanu (PC) i pleksi (PMMA), czyli materiałów, z których najczęściej wykonane są klosze lamp.
- Wysoka wytrzymałość mechaniczna połączenia, co jest kluczowe w przypadku klejenia kloszy lamp samochodowych
- Klej można dolewać od razu po kolejnej warstwie tyle ile potrzeba
- Klej po utwardzeniu możemy polerować jak tworzywo
- Wersja rzadka idealna na powierzchnie spasowane, małe szczeliny, klejenie doczołowe, wypełnianie jednorazowe tylko po 0,5-1 mm grubości)
- Klejenie reflektorów zrobisz w domowym zaciszu bez wydawania dużych pieniędzy u specjalisty !
- Szybkie utwardzanie zapewniające efektywną i trwałą naprawę.
- Bezbarwność kleju utrzymuje estetykę naprawianego elementu.
- Odporność na zmiany temperatury zwiększa trwałość naprawy.
- Kompatybilność z szerokim zakresem materiałów zapewnia uniwersalność zastosowania.
- Łatwość aplikacji dzięki dostosowanej lepkości produktu.
Wskazówki technika
- pamiętaj zabezpieczyć taśmą maskującą powierzchnie wokoło,
- nie naprawiamy pęknięć w świetle światła,
- odtłuszczacz nie aplikujemy bezpośrednio na lampę a ręcznik i dopiero przecieramy ( zalecane jest także rozcieńczenie z wodą destylowaną odtłuszczacza IPA w proporcji 1:1)
- przy utwardzaniu latarkę kieruj pod kątem z odległości 2-3 cm tak by opary nie trafiały bezpośrednio na szkło latarki,
- pamiętaj o okularach ochronnych i kierowaniu światła wyłącznie w miejsce utwardzania kleju,
Instrukcja obsługi:
- powierzchnia musi być czysta i sucha,
- przyklej taśmą maskującą wzdłuż pęknięcia,
- lekko sfazuj pękniecie i usuń luźne kawałki,
- nałóż klej wzdłuż pęknięcia tak, aby zasklepić ewentualną szczelinę i od razu utwardź,
- dolej klej do równej powierzchni i utwardź min. 2-3min (przy latarce z kompletu- 3W),
- ewentualne braki możesz dolać klejem.
Dla zaawansowanych:
- po nałożeniu ostatniej warstwy przykrywamy folią PE np. z woreczka strunowego,
- jeżeli nadlałeś zbyt dużo, to wyrównanie następuje tylko poprzez odcięcie nadmiaru i późniejsze polerowanie.
Zestaw do klejenia reflektorów i szyb zawiera:
- Klej do lamp samochodowych, ATK UV 16 - 50 ml
- Latarka do utwardzania o mocy 3W
Dane techniczne:
- Baza: Modyfikowany akryl,
- Opakowanie: 50 ml,
- Ciężar właściwy: 1.16 (25°C),
- Możliwość wypływki / zalewania: tak,
- Twardość (shore): 50D,
- Kolor: bezbarwny
- Wytrzymałość na rozciąganie: do 14 mPa,
- Wytrzymałość pełna: 12h,
- Odporność na temperaturę: - 40°C – 100°C,
- Typ utwardzania: promieniowanie UV-A,
- Długość fali utwardzania: 360 – 410 nm,
- Minimalna moc światła: 100 mW/ cm²,
- Przechowywanie: chłodne, zaciemnione oraz suche pomieszczenie, w szczelnie zamkniętych pojemnikach, temp. 2-22°C,
- Termin ważności: 2-5 °C.: 12 miesięcy; 15-22°C.- 6 miesięcy,
- Odporność na: warunki atmosferyczne, czasowe zanurzenie w wodzie, inna chemia po wcześniejszych testach,
odpowiedź specjalisty:
Klosz lampy, czyli przednia cześć, która wykonana jest z przeźroczystego poliwęglanu kleimy ATK UV16, a w przypadku szczelin powyżej 2-3mm ATK UV10.
odpowiedź specjalisty:
Tylne lampy także wykonane są z poliwęglanu lub PMMA, dlatego używamy ATK UV16 - chyba, że mowa o obudowie wtedy stosujemy np. ATK MMA jeżeli obudowa jest z ABS.
odpowiedź specjalisty:
Użyj do tego ATK debonder, specjalistyczny płyn do rozklejania lamp po miękkim i twardym kleju.
odpowiedź specjalisty:
Powierzchnia musi być dokładnie oczyszczona fizycznie poprzez nafrezowanie, czyli zukosowanie.
odpowiedź specjalisty:
Tak, utwardzony klej charakteryzuje się odpornością termiczną od -40°C do 100°C, co oznacza, że jest odporny na większość warunków atmosferycznych.
odpowiedź specjalisty:
Kleje ATK UV są zoptymalizowane do łączenia tworzyw sztucznych. Jeśli chcesz naprawić elementy wykonane z innych materiałów, zalecamy ATK PU 16 profesjonalny klej do plastików motoryzacyjnych.
odpowiedź specjalisty:
Pęknięty klosz lampy tylnej w samochodzie może skutkować mandatem, ponieważ niesprawna lampa sygnalizacyjna (w tym światło tylne) stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa na drodze. Przepisy ruchu drogowego wymagają, aby pojazd był wyposażony w sprawne światła, które pełnią funkcję sygnalizacji podczas jazdy, zwłaszcza w nocy czy przy złych warunkach atmosferycznych. Jeśli klosz jest pęknięty, światło może nie świecić wystarczająco jasno lub w ogóle, co zwiększa ryzyko wypadku. Policja może nałożyć mandat za niesprawność oświetlenia, a także zalecić naprawę usterki. Warto jak najszybciej naprawić uszkodzoną lampę, by uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji.
odpowiedź specjalisty:
Aby naprawić pęknięty klosz lampy, najlepiej użyć kleju ATK UV16, który jest specjalnie zaprojektowany do szkła i plastiku. Należy nałożyć cienką warstwę kleju na pęknięcie, a następnie utwardzić go światłem UV przez kilka sekund. Po naprawie warto sprawdzić, czy klej jest równomiernie rozprowadzony i czy pęknięcie zostało skutecznie połączone.
odpowiedź specjalisty:
Pęknięty klosz lampy można naprawić, zwłaszcza jeśli uszkodzenie jest niewielkie. Najlepszym rozwiązaniem jest użycie kleju ATK UV16, który zapewnia mocne połączenie bez widocznych śladów. W przypadku większych pęknięć lub uszkodzeń, może być konieczna wymiana klosza, aby zachować estetykę i bezpieczeństwo lampy.