- Zestaw
Cyna na zimno ATK EP60
- Cynowanie na zimno - bez stosowania tradycyjnych past do cyny
- Do blach stalowych, aluminiowych i kompozytowych
- Nasza zimna cyna jest bezpieczna dla lakieru, uszczelek i elementów tapicerki.
- Zastępuje cynowanie karoserii i nie uszkadza powłoki katoferycznej
- Wygodne kartusze bez mieszania ręcznego (195 ml)
- Szpachlówka samochodowa nie zawiera ołowiu i rozpuszczalników
- 30-50% tańsza naprawa niż cynowanie
- ATK - producent klejów i szpachli od ponad 30 lat
Dodaj jeszcze:
Cynowanie na zimno karoserii ATK EP60
Masz dość pracochłonnego i ryzykownego cynowania na gorąco? ATK EP60 to rewolucyjna, epoksydowa alternatywa, która pozwala na profesjonalne cynowanie karoserii na zimno. Ten produkt idealnie zastępuje tradycyjne metody, oferując wyjątkową wytrzymałość i łatwość aplikacji bez użycia palnika. To najlepsza odpowiedź na pytanie, co zamiast szpachli samochodowej zastosować do wypełniania większych ubytków i rekonstrukcji kształtów, gwarantując trwałość na lata.





Sprawdź jeszcze
Materiały klejone przez cynę na zimno ATK EP60:
- Stal (w tym stal ocynkowana i z powłoką kataforetyczną)
- Aluminium (surowe i lakierowane)
- Stal nierdzewna i kwasoodporna
- Kompozyty (po wcześniejszych testach)
Materiały dodatkowe:
- Laminaty poliestrowo-szklane
- Drewno
Materiały nie zalecane:
- Powierzchnie z aktywną, nieusuniętą rdzą
- Tworzywa miękkie i elastyczne (np. guma)
- Tworzywa typu PE, PP, teflon
Charakterystyka materiału-podłoża:
- Karoseria samochodowa: To zewnętrzna część nadwozia pojazdu, najczęściej wykonana z blachy stalowej, ocynkowanej lub aluminiowej. Jest stale narażona na uszkodzenia mechaniczne i korozję, dlatego wymaga napraw o najwyższej wytrzymałości i doskonałej przyczepności, które zapewni cyna do karoserii ATK EP60.
- Nadwozie: To kompletna struktura pojazdu, która nadaje mu kształt i chroni pasażerów. Profesjonalne cynowanie nadwozia ma na celu przywrócenie jego pierwotnej geometrii, gładkości oraz zapewnienie długotrwałego zabezpieczenia antykorozyjnego.
Zalety i cechy cyny na zimno ATK EP60:
- Profesjonalne cynowanie karoserii samochodowych wykonanych ze stali i aluminium.
- Skuteczne wypełnianie i cynowanie dziur w karoserii po usunięciu ognisk korozji.
- Wyrównywanie spawów i zgrzewów po naprawach blacharskich.
- Odtwarzanie linii i przetłoczeń na elementach nadwozia.
- Naprawa karoserii cyną w miejscach trudno dostępnych lub wrażliwych na wysoką temperaturę.
- Wygładzanie wgnieceń po ich wyciągnięciu, jako alternatywa dla szpachli.
- Stosowanie jako pierwsza, konstrukcyjna warstwa wypełniająca.
- Nowoczesna pasta do cynowania karoserii w bezpiecznej i łatwej w użyciu formie.
Zastosowanie cyny do karoserii ATK EP60:
- Profesjonalne cynowanie karoserii samochodowych wykonanych ze stali i aluminium.
- Skuteczne wypełnianie i cynowanie dziur w karoserii po usunięciu ognisk korozji.
- Wyrównywanie spawów i zgrzewów po naprawach blacharskich.
- Odtwarzanie linii i przetłoczeń na elementach nadwozia.
- Naprawa karoserii cyną w miejscach trudno dostępnych lub wrażliwych na wysoką temperaturę.
- Wygładzanie wgnieceń po ich wyciągnięciu, jako alternatywa dla szpachli.
- Stosowanie jako pierwsza, konstrukcyjna warstwa wypełniająca.
- Nowoczesna pasta do cynowania karoserii w bezpiecznej i łatwej w użyciu formie.
Wskazówki technika
- Aby uzyskać maksymalną przyczepność, przeszlifuj powierzchnię grubszym papierem ściernym (P80-P120) i dokładnie odtłuść dwukrotnie – przed i po szlifowaniu.
- Przy pierwszym użyciu zawsze wyciśnij kilka centymetrów produktu bez mieszadła, aby upewnić się, że oba składniki płyną równomiernie.
- Nakładaj produkt, wcierając go w podłoże, aby uniknąć zamknięcia pęcherzyków powietrza, które mogłyby osłabić naprawę.
- Nie musisz zużywać całego opakowania na raz. Po pracy zdejmij mieszalnik, oczyść końcówkę i zamknij kartusz oryginalną zatyczką.
Instrukcja:
- Odtłuszczenie przed szlifowaniem: Powierzchnię umyj wstępnie (w przypadku mocnych zabrudzeń) i odtłuść preparatem na bazie IPA, acetonu lub ATK MEK.
- Szlifowanie i finalne odtłuszczenie: Przeszlifuj powierzchnię, a następnie ponownie odtłuść odpowiednim środkiem (bez użycia benzyn i innych rozpuszczalników).
- Przygotowanie produktu: Przy pierwszym użyciu wyciśnij klej bez miksera do pojawienia się dwóch składników, zamontuj mikser i wyciśnij 3-5 cm produktu.
- Aplikacja szpachli: Nałóż produkt grubą linią z miksera, dokładnie wcierając i rozprowadzając, aby uniknąć pęcherzyków powietrza.
- Zabezpieczenie kartusza: Zdejmij mikser i wyciśnij 1 cm składników, aby kartusz pozostał czysty i gotowy do ponownego użycia.
Porównanie ATK EP60 do podobnych produktów:
- W przeciwieństwie do tradycyjnego cynowania karoserii, ATK EP60 nie wymaga użycia palnika, co eliminuje ryzyko pożaru, uszkodzenia sąsiednich elementów i deformacji blachy.
- W porównaniu do standardowych szpachlówek poliestrowych, nasza płynna cyna ma zerowy skurcz, znacznie większą twardość i wytrzymałość mechaniczną, dzięki czemu może być stosowana do odtwarzania kształtów, a nie tylko do wygładzania.
- Marketowe produkty typu "płynny metal" często mają niską zawartość wypełniaczy i słabą przyczepność. ATK EP60 to profesjonalny produkt epoksydowy, gwarantujący trwałość naprawy na lata.
Dane techniczne
- Baza: modyfikowana żywica epoksydowa
- Kolor: szary
- Zalecane mieszadło: minimum 24 elementy
- Lepkość: pasta tiksotropowa
- Gęstość: 1,35 (g/ml)
- Proporcje: 2:1
- Twardość: 80D
- Czas otwarcia: 20 minut
- Czas do szlifowania: 3-4 h. lub podgrzanie do 70 °C przez 20 minut
- Wytrzymałość końcowa: 24 h.
- Opakowanie: kartusz 195 ml. (Nie stosujemy wyciskaczy pneumatycznych)
- Przechowywanie: 10°C do + 25 °C
Z tubą kleju 195 ml otrzymujesz 2x mieszadło (MGQ 08-24T)
odpowiedź specjalisty:
Główna różnica to wytrzymałość i brak skurczu. ATK EP60 to odpowiedź na pytanie, co zamiast szpachli samochodowej użyć do głębszych wgnieceń i rekonstrukcji, podczas gdy zwykła szpachlówka służy głównie do końcowego wygładzania.
odpowiedź specjalisty:
Powyżej możesz kupić samą szpachlę; jednak do pełnego zestawu dokup odtłuszczacz na acetonie, oraz zapasowe miksery.
odpowiedź specjalisty:
Możesz użyć tyle ile potrzebujesz a po zakończeniu wystarczy zdjąć mikser odpuścić kawałek kleju i zamknąć tubę do ponownego użycia.
odpowiedź specjalisty:
Należy pamiętać, że szpachlę stosujemy do cienkich warstw, czyli wykańczania i wyrównywania pod lakier, a nie odwzorowywania elementów jak to często bywa. Przy większych nierównościach powinniśmy zastosować ATK EP60, czyli cynę w płynie a dopiero później szpachlę na samo wykończenie.
odpowiedź specjalisty:
Tak, płynna cyna do samochodu ATK EP 60 doskonale sprawdza się w szybkiej i trwałej naprawie karoserii cyną. Dzięki swojej dwuskładnikowej formule na bazie żywic epoksydowych produkt umożliwia łatwe wypełnianie ubytków i wyrównywanie powierzchni bez skurczu i osiadania. Dodatkowo, aplikacja na zimno eliminuje ryzyko uszkodzenia lakieru, co czyni go idealnym rozwiązaniem do napraw blacharskich w samochodach.
















