- Pakiet
Szpachla epoksydowa do łodzi i jachtów ATK EP60
- Naprawa pęknięć żelkotu, laminatu, lakierów i elementów drewnianych
- W łodziach, jachtach, skuterach, rowerach i innych jednostkach pływających
- Wypełnisz ubytek i podkleisz laminat dla wzmocnienia
- Szpachla epoksydowa (epoxy putty) odporna na wodę
- Łatwa aplikacja z kartuszy bez mieszania ręcznego
- Szybka naprawa także bez włókna szklanego
Dokup jeszcze:
Szpachla do naprawy laminatu i żelkotów we wszystkich jednostkach pływających ATK EP60
Sprawdź:
Jeżeli szukasz żywicy do laminowania użyj KEMISPOX N
Główne materiały klejone:
- Kompozyty i laminaty na bazach epoksydowych, poliestrowych i winyloestrowych
- Żelkoty
- Topkoty
Dodatkowe:
- metale surowe
- drewno surowe i sklejka
Zastosowanie:
- Naprawa pęknięć żelkotu i topkotu w jachtach
- Dziury w żaglówkach
- Naprawa laminatu w łodzi w tym pęknięć
- Stosowana na dwa sposoby: poprzez wklejenie wzmocnień od wewnętrznej strony i zaszpachlowanie lub samo wypełnienie pęknięć
- Figurki oraz elementy reklamowe z laminatów i kompozytów
- Szpachla samochodowa na wżery po rdzy
Zalety i cechy:
- mocniejsza niż większość szpachli na rynku
- baza epoksydowa to odporność na wodę
- brak skurczu zapewnia wypełnianie małych i dużych ubytków
- idealnie obrabialna
- stosując kartusz, a nie mieszanie ręczne - wyciskacz zawsze tyle produktu ile potrzebujesz
- po szlifowaniu i utwardzeniu można nakładać lakiery epoksydowe i poliuretanowe
- możemy wklejać wstawki kompozytowe lub drewniane dla wzmocnienia większego pęknięcia
- wytrzymałość na rozrywanie aż do 16 Mpa
- po klejeniu możemy nałożyć zwykłą farbę w spraju w wybranym kolorze
- przy klejeniu laminatów następuje rozwarstwienie przy zerwaniu (zobacz film z testu zrywania); na stali uzyskujemy 14-16 Mpa , na stali nierdzewnej i ocynkowanej 12-14 a z aluminium 10 Mpa.
Jak naprawić pęknięty laminat - instrukcja
Drobne pęknięcia:
- odłuszczamy powierzchnię
- szlifujemy i fazujemy pęknięcie w naprawianym miejscu
- wycisnąć szpachlówkę z kartusza i dobrze wetrzeć w powierzchnie dla wypełnienia całości oraz wyrównania powierzchni
- szlifowanie można wykonać już po 3h godzinach. a podgrzewając np. promiennikiem już po 40 min.
Większe Dziury i ubytki bez dostępu z drugiej strony:
Małe ubytki do 1-2 cm możemy wypełniać bezpośrednio. W przypadku większych postępujemy jak poniżej:
- docięty kawałek laminatu / kompozytu lekko szlifujemy i odtłuszczamy
- wykonujemy dwa drobne odwierty na brzegach tak, aby można było przymocować opaski, które po włożeniu przytrzymają nam ten kawałek na czas schnięcia kleju
- wsuwamy docięty kawałek i nakładamy szpachlę ATK EP60 całość lekko podciągamy do wyschnięcia ok. 2-3h.
- po tym czasie nakładamy wypełniając całość
- szlifujemy po utwardzeniu
Drugi rodzaj naprawy
w przypadku dziur, ubytków i pęknięć, w których możemy pozwolić sobie na przyklejenie wzmocnienia z drugiej strony:
- docinamy wstawkę z kompozytu/ laminatu, a nawet aluminiową lub stalową blachę
- odtłuszczamy oraz szlifujemy całość i ponownie odtłuszczamy
- nakładamy ATK EP60 tak, aby nadmiar wyszedł z zewnątrz (mocujemy do wstępnego związania a nadmiar z zewnątrz wyrównujemy tak, aby można było później przeszlifować na równo)
- możemy nakładać lakier/farbę/żelkot lub topkot
Porady technika:
- Przed naprawą laminatu zawsze odtłuszczamy powierzchnie alkoholem ipa, acetonem lub MEK. Nie stosujemy benzyn i rozpuszczalników.
- kartusz przy pierwszym użyciu wycisnąć 1 cm tak, aby dwa składniki wychodziły równomiernie.
- po założeniu miksera zawsze wypuszczamy ok.1-2cm kleju na początku tak, aby proces mieszania odbywał się prawidłowo.
- powierzchnie zawsze szlifujemy tak, aby usunąć popękane i luźne kawałki;
- w przypadku wzmocnień z aluminium / stali - szlifujemy grubym papierem o gradacji np. 36-60
Co zawiera zestaw:
- Klej ATK EP60 opakowanie: 195 ml
- 2 mieszadła dodatkowe do mieszania kleju
Dane techniczne:
baza: epoksyd
czas na nałożenie: 20 minut
konsystencja: pasta
kolor: szary
mieszanie: 2:1
aplikacja: kartusz dwuskładnikowy do wyciskania ze zwykłego wyciskacza na silikon
pojemność: 195 ml.
odporność temperaturowa: -40 / +90 °C
pełne utwardzenie bez podgrzewania: ok. 24 godziny (podgrzanie do 70 stopni przez 60 minut zapewni możliwość szlifowania)
przyczepność: stal, aluminium, kompozyt (po wcześniejszych testach przygotowania powierzchni)
Pytania:
Jak załatać dziurę w łódce ?
Jeżeli łódka jest z kompozytu to używamy ATK EP60 wg. powyższych wskazówek. W przypadku łódek aluminiowych wklejamy wstawkę na klej ATK EP60 lub ATK EP61.
Czym szpachlować łódkę ?
Użyj ATK EP60 nie zależnie czy masz małe, czy duże pęknięcie ze względu na bazę epoksydową i brak skurczu. Na duże dziury najpierw dajemy wstawkę, następnie całość wyrównujemy wg. instrukcji powyżej.
Klienci kupili również: