- Zestaw
Klej silikonowy do gumy ATK 661
- Silikon do klejenia gumy wodoszczelny
- Wypełnia nierówności i szczeliny.
- Tworzy elastyczną spoinę, która jest w 100% wodoodporna,
- Odporny na warunki atmosferyczne, drgania i zmiany temperatur od -40°C do +120°C
- Umożliwia łatwą aplikację na pionowych powierzchniach bez spływania
- ATK – ponad 30 lat doświadczenia w produkcji klejów dla przemysłu.




Dodaj jeszcze:
Silikon do klejenia gumy ATK 661
Masz problem z nieszczelną lub odstającą uszczelką w samochodzie? ATK 661 to profesjonalny, bezbarwny silikon do klejenia gumy, który skutecznie wypełnia szczeliny i trwale łączy gumę z karoserią. Dzięki swojej elastyczności i wodoodporności, ten klej silikonowy wodoszczelny zapewnia idealne uszczelnienie drzwi, szyb i bagażnika na lata.
Sprawdź podobne:
- Klej silikonowy wysokotemperaturowy to ATK 663
- Klejenie doczołowe spasowanych powierzchni używamy ATK FIX 06
Główne materiały klejone przez klej silikonowy do gumy ATK 661:
- Guma (w tym EPDM, SBR, NBR, uszczelki samochodowe)
- Guma silikonowa
- Metal (blacha surowa, lakierowana, aluminium)
- Szkło (szyby samochodowe)
Materiały dodatkowe:
- Tworzywa sztuczne (np. PVC, PC, ABS)
- Drewno, kamień, ceramika
- Powierzchnie malowane proszkowo
Podłoża nie zalecane:
- Polipropylen (PP) i Polietylen (PE) bez użycia odpowiedniego podkładu
- Powierzchnie bitumiczne i smołowe
- Materiały narażone na stały kontakt z benzyną
Zastosowanie kleju silikonowego do uszczelek samochodowych ATK 661
- Podklejanie i doszczelnianie odstających uszczelek drzwi bocznych i klapy bagażnika.
- Wypełnianie szczelin w miejscach, gdzie uszczelki karoserii nie są idealnie spasowane z blachą.
- Mocowanie i uszczelnianie gumowych uszczelek przy szybach bocznych, które straciły swoją pierwotną przyczepność.
- Przyklejanie całych płatów gumy wygłuszającej lub ochronnej do elementów karoserii i podwozia.
- Naprawa i regeneracja uszkodzonych fragmentów uszczelek poprzez wypełnienie ubytków.
- Tworzenie elastycznej, wodoodpornej fugi w miejscach łączenia gumy z metalem lub szkłem.
- inne połączenia typu: guma-szkło
Ograniczenia w stosowaniu:
- Nie stosować do klejenia elementów konstrukcyjnych przenoszących duże obciążenia mechaniczne.
- Produkt nie jest odporny na stałe zanurzenie w benzynie i silnych rozpuszczalnikach.
- Czas utwardzania (2-3 mm/24h) wymaga unieruchomienia klejonych elementów do momentu wstępnego związania.
- Nie nadaje się do malowania – farba nie przylega do powierzchni silikonu.
Zalety i cechy kleju do gumy wodoszczelnego ATK 661:
- Klej do gumy wodoszczelny: Tworzy barierę nieprzepuszczającą wody, co jest kluczowe przy uszczelnianiu karoserii samochodowej.
- Trwała elastyczność: Zachowuje swoje właściwości w szerokim zakresie temperatur, nie kruszeje i nie pęka z czasem.
- Neutralność chemiczna: Jako klej silikonowy do gumy o neutralnym systemie utwardzania, jest bezpieczny dla lakieru i metalu – nie powoduje korozji.
- Wszechstronność: Skutecznie łączy gumę z różnymi podłożami, sprawdzając się jako niezawodny klej do gumy i szkła.
- Wypełnianie szczelin: Gęsta konsystencja pozwala na aplikację w szczelinach do 30 mm, idealnie niwelując niedopasowania uszczelek.
Wskazówki eksperta:
- Dla maksymalnej przyczepności, powierzchnię gumy zawsze zmatów papierem ściernym (gradacja 120-180) przed odtłuszczeniem.
- Odtłuszczaj powierzchnie metalowe i gumowe dedykowanym preparatem, np. ATK MEK lub izopropanolem (IPA), aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia.
- Po nałożeniu kleju, dociśnij elementy i w razie potrzeby unieruchom je taśmą na kilka godzin, aby spoina mogła wstępnie związać.
- W przypadku klejenia w niskich temperaturach (poniżej 10°C), proces utwardzania może ulec wydłużeniu. W miarę możliwości wykonuj pracę w ogrzewanym garażu.
Instrukcja obsługi: podklejanie uszczelki drzwi przy użyciu kleju silikonowego do uszczelek samochodowych ATK 661
- Przygotowanie powierzchni: Dokładnie oczyść i osusz zarówno fragment uszczelki, jak i powierzchnię karoserii, do której będzie klejona.
- Matowienie: Delikatnie przeszlifuj wewnętrzną stronę uszczelki gumowej papierem ściernym o gradacji 120-180.
- Odtłuszczanie: Przetrzyj obie powierzchnie czystą szmatką nasączoną odtłuszczaczem (np. IPA lub ATK MEK) i poczekaj do jego całkowitego odparowania.
- Aplikacja kleju: Odetnij końcówkę kartusza i nałóż ciągłą ścieżkę kleju ATK 661 na wewnętrzną stronę uszczelki lub bezpośrednio na karoserię.
- Łączenie: Natychmiast po nałożeniu kleju, precyzyjnie umieść uszczelkę na swoim miejscu i mocno ją dociśnij na całej długości klejenia.
- Zabezpieczenie: Aby uszczelka nie odkształciła się podczas wiązania, możesz ją tymczasowo przymocować do karoserii za pomocą taśmy malarskiej. Pozostaw na co najmniej kilka godzin (pełne utwardzenie to 2-3 mm na 24h).
Porównanie ATK 661 do silikonów marketowych:
- W przeciwieństwie do tanich silikonów octowych, ATK 661 ma neutralny system utwardzania, dzięki czemu nie powoduje korozji blachy samochodowej i jest bezpieczny dla lakieru.
- ATK 661 oferuje znacznie lepszą przyczepność do gumy i metali oraz wyższą odporność na starzenie i warunki atmosferyczne niż standardowe uszczelniacze uniwersalne.
- Jego formuła została opracowana do zastosowań przemysłowych, co gwarantuje trwałość połączenia na lata, a nie tylko na jeden sezon.
Dane techniczne kleju do gumy wodoszczelnego
- Baza: silikon
- Wiązanie: 2-3mm / 24h ( przypadku grubszych spoin niż 1,5 cm czas wiązania zwiększa się do 7-14 dni)
- Gęstość: 1,05g/cm3
- Twardość: 30 ± 5 °Sh A
- Wytrzymałość temperaturowa: -40°C – 120°C.
- Wytrzymałość na rozciąganie: ≥ 500 kPa
- Wytrzymałość: na próbce 25mm x 1,25 mm – 25 kg
- Wydłużenie względne przy zerwaniu: ≥ 200%
- Kolor: bezbarwny
- Termin ważności: do 12 miesięcy od daty produkcji
- Przechowywanie: w suchym miejscu w temperaturze: 5 -25°C.
- Opakowanie: tuba 300ml
- Testy na zrywanie: 1,25 mm *25 mm – wytrzymałość 20 kg
- System utwardzania: polimeryzacja z udziałem wilgoci,
odpowiedź specjalisty:
Tak, ATK 661 jest idealny do tego zadania. Jego gęsta formuła pozwala wypełnić przestrzeń między uszczelką a karoserią, tworząc trwałe i elastyczne połączenie.
odpowiedź specjalisty:
Oczywiście, jest to w pełni klej silikonowy wodoszczelny. Po utwardzeniu tworzy skuteczną barierę dla wody i wilgoci.
odpowiedź specjalisty:
Tak, ATK 661 to doskonały klej guma szkło. Zapewnia mocne i elastyczne połączenie tych dwóch materiałów, kompensując drgania podczas jazdy.









