- Zestaw
- Brak w magazynie
- Darmowa dostawa
Klej do zabudów motoryzacyjnych Acralock GB 10-10
- Klej do naprawy izoterm i zabudowy samochodowej np. kampera
- Wyjątkowa elastyczność do 400% - idealna do materiałów o różnej rozszerzalności cieplnej
- Szybkie utwardzanie - przyspiesza prace przy zabudowie samochodu dostawczego.
- Doskonała przyczepność do metali i tworzyw sztucznych – uniwersalność przy naprawie izotermy.
- Odporność na drgania i uderzenia - zapewnia trwałość połączeń w zabudowach kamperów.
- Nie wymaga stosowania primera – ułatwia i przyspiesza proces klejenia, np. przy naprawie drzwi izotermy.
- Odporność na warunki atmosferyczne - idealny do zastosowań zewnętrznych i wewnętrznych w pojazdach
- Acralock - producent profesjonalnych klejów metakrylowych
Dodaj jeszcze:
Klej do zabudów motoryzacyjnych Acralock GB 10-10
Planujesz samodzielną zabudowę kampera lub naprawę izotermy? Wybór odpowiedniego kleju to kluczowa decyzja. Często spotykane problemy to pękające spoiny, nieszczelności i trudności w łączeniu różnych materiałów. Acralock GB 10-10 to dwuskładnikowy klej metakrylowy, który rozwiązuje te problemy. Dzięki wyjątkowej elastyczności (wydłużenie do 400%) doskonale sprawdza się przy łączeniu elementów o różnej rozszerzalności cieplnej, a jego wytrzymałość gwarantuje trwałe i solidne połączenie.










Sprawdź inne:
- Podstawową wersją do zabudów samochodów jest Acralock SA 10-15 BLK
- Ściany z laminatu i aluminium do konstrukcji drewnianej wklejamy na ATK 812
- Klej do laminatów biały to Acralock SA 10-15 WHT
- Naprawy izoterm i klejenie ścian z Plaster miodu używamy ATK PU16
Główne materiały klejone:
- Aluminium
- Stal (zwykła i nierdzewna)
- Tworzywa sztuczne (ABS, PC, PMMA)
- Laminaty
- Kompozyty
Podłoża nie zalecane:
- Poliolefiny (PP, PE, POM, PTFE)
- Drewno
- Stal galwanizowana
Charakterystyka materiału-podłoża:
Zabudowa kampera to proces, w którym łączy się różne materiały. Aluminium jest lekkie i odporne na korozję, ale ma wysoką rozszerzalność cieplną. Stal, zarówno zwykła, jak i nierdzewna, jest wytrzymała, ale cięższa. Tworzywa sztuczne, takie jak ABS, PC czy PMMA, są lekkie i łatwe w obróbce, ale mogą mieć różną elastyczność i odporność na temperaturę. Izoterma to warstwa izolacyjna, która ma za zadanie utrzymywać stałą temperaturę wewnątrz pojazdu, jej prawidłowy montaż i naprawa są kluczowe.
Zastosowanie:
- Klejenie wzmocnień i profili do kompozytów w zabudowie kampera.
- Naprawa ścian izotermy w samochodach dostawczych.
- Mocowanie płyt elewacyjnych typu dibond w zabudowach samochodów dostawczych.
- Klejenie elementów w zabudowie warsztatowej samochodów dostawczych.
- Montaż paneli i osłon w zabudowie izotermicznej samochodów dostawczych.
- Naprawa podłogi izotermy w pojazdach chłodniczych.
- Naprawa dachu naczepy
- Naprawa drzwi naczepy
Zastosowanie odradzane:
- Klejenie elementów konstrukcyjnych z drewna.
- Łączenie poliolefin bez wcześniejszego przygotowania powierzchni.
- Naprawa elementów narażonych na ciągły kontakt z benzyną lub olejem napędowym.
- Klejenie elementów narażonych na silne kwasy i zasady.
- Stosowanie na powierzchniach galwanizowanych.
Zalety i cechy:
- Trwałe i elastyczne połączenie, idealne do zabudowy kampera.
- Wysoka odporność na warunki atmosferyczne, w tym na promieniowanie UV.
- Szybki czas utwardzania, co skraca czas zabudowy samochodu dostawczego.
- Doskonała przyczepność do większości materiałów używanych w zabudowach aut dostawczych.
- Nie zawiera szkodliwych substancji, takich jak izocyjaniany czy styreny.
- Łatwa aplikacja za pomocą kartusza.
- Odporność na wibracje, co jest kluczowe w zabudowach samochodowych.
Porady technologa:
- Przed klejeniem, upewnij się, że powierzchnie są czyste, suche i odtłuszczone.
- W przypadku stali nierdzewnej, zalecane jest zmatowienie powierzchni lub użycie wytrawiacza AP1.
- Nie mieszaj kleju ręcznie – używaj zalecanych mikserów 24-elementowych.
- Stosuj równomierny docisk podczas utwardzania kleju.
- Pamiętaj o wykonaniu testu przyczepności przy nietypowych materiałach przy samodzielnej zabudowie kampera.
Instrukcja obsługi klejenia zabudowy kampera:
- Odtłuść powierzchnie klejone za pomocą alkoholu izopropylowego ATK IPA.
- Zmatuj powierzchnie metalowe (szczególnie aluminium i stal nierdzewną) dla lepszej przyczepności.
- Włóż kartusz z klejem Acralock GB 10-10 do wyciskacza.
- Załóż mikser 24-elementowy na kartusz.
- Wyciśnij około 2 cm kleju, aby zapewnić prawidłowe wymieszanie składników.
- Nałóż klej liniowo na jedną z klejonych powierzchni.
- Złącz elementy i zastosuj równomierny docisk.
- Pozostaw docisk do czasu pełnego utwardzenia kleju (około 6 godzin).
- Po zakończeniu pracy, zabezpiecz kartusz przed wyschnięciem.
Dane techniczne:
- wersje:
- 10-10 GB - wersja 10 minutowa w opakowaniach 490 ml - baza: metakryl
- kolor: czarny
- czas pracy: 10 minut
- wytrzymałość wstępna: 1h (60%)
- pełna wytrzymałość: 6 h.
- rozszerzalność: do 400%
- twardość (Shore): 48D
- wytrzymałość na rozciąganie: 600 – 900 psi (4 – 6 MPa)
- wytrzymałość połączeń klejowych, ASTM D1002: 600 – 900 psi (4 – 6 MPa)
- szczelina: od 0,5 do 15mm.
- wytrzymałość temperaturowa aż od -55 do +120°C, (krótkotrwale do 180°C)
- temperatura aplikacji: +15 do +30°C
- mikser: zalecane 24 elementy (Nie mieszamy ręcznie!)
Zamów Acralock GB 10-10 już dziś i przekonaj się o jego niezawodności przy każdej zabudowie!