• Zestaw
Żywica do klejenia zderzaków ATK PU16
Żywica do klejenia zderzaków ATK PU16
Żywica do klejenia zderzaków ATK PU16
Żywica do klejenia zderzaków ATK PU16
Żywica do klejenia zderzaków ATK PU16
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right
zoom_in
Żywica do klejenia zderzaków ATK PU16
Żywica do klejenia zderzaków ATK PU16
Żywica do klejenia zderzaków ATK PU16
Żywica do klejenia zderzaków ATK PU16
Żywica do klejenia zderzaków ATK PU16

Żywica do klejenia zderzaków ATK PU16

  • Specjalna żywica do naprawy plastiku w motoryzacji.
  • Elastyczna spoina ugina się razem z naprawianym elementem.
  • Gęsta pasta umożliwia pracę w pionie bez spływania.
  • Szybkie utwardzanie pozwala na szlifowanie już po 35 minutach.
  • Zapewnia połączenie o wysokiej wytrzymałości i elastyczności,
  • Idealna do odtwarzania urwanych uchwytów i mocowań.
  • ATK – ponad 35 lat doświadczenia w produkcji klejów dla motoryzacji.


kolordwuskładnikowymade-in-eumożna-malowaćmotoryzacja

W magazynie: 2 szt. Ostatnia sztuka
Brutto 184,02 zł / Netto 149,61 zł

 Żywica do zderzaków ATK PU16

ATK PU16 to specjalistyczna żywica poliuretanowa stworzona z myślą o profesjonalnych naprawach w branży motoryzacyjnej. Jej unikalna, elastyczna formuła zapewnia niezwykle trwałe połączenie, które pracuje razem ze zderzakiem, zapobiegając ponownym pęknięciom. To idealne rozwiązanie dla warsztatów ceniących sobie szybkość, niezawodność i najwyższą jakość napraw.

Sprawdź inne:

Główne materiały klejone przez żywicę do klejenia plastiku ATK PU16:

  • PP/EPDM, PP+T20, PP+T40 (wymagany podkład ATK 822)
  • TPO, TPE (wymagany podkład ATK 822)
  • PUR, PU, RIM (np. zderzaki w starszych modelach)
  • ABS, PC/PBT (np. atrapy, uchwyty lamp)
  • Tworzywa niespawalne (np. P/E, PPE+PA w autach francuskich)

Materiały dodatkowe:

  • Kompozyty (GFK, CFRP)
  • Metale (po odpowiednim przygotowaniu)
  • Drewno

Podłoża nie zalecane:

  • Polietylen (PE), Poliacetal (POM), Teflon (PTFE)
  • Gumy silikonowe
  • Szkło bez odpowiedniego przygotowania powierzchni

Charakterystyka materiału-podłoża:

  • Zderzak samochodowy: To element karoserii, najczęściej wykonany z elastycznych tworzyw sztucznych, takich jak PP/EPDM czy PUR. Jego głównym zadaniem jest absorbowanie energii podczas niewielkich kolizji, dlatego materiał naprawczy musi być równie elastyczny.
  • Tworzywa sztuczne (PP, TPO, PUR): To grupa polimerów szeroko stosowana w motoryzacji ze względu na niską wagę, odporność na uderzenia i łatwość formowania. Skuteczne klejenie plastiku żywicą wymaga specjalistycznych produktów, które chemicznie łączą się z ich niskoenergetyczną powierzchnią.

Zastosowanie żywicy do zderzaków ATK PU16:

  • Naprawa pęknięć przelotowych i powierzchniowych w zderzakach.
  • Odtwarzanie i wzmacnianie urwanych uchwytów, zaczepów i mocowań lamp.
  • Wypełnianie ubytków i głębokich rys powstałych w wyniku otarć.
  • Klejenie i naprawa innych elementów motoryzacyjnych, jak spoilery, listwy boczne czy obudowy lusterek.
  • Wzmacnianie osłabionych konstrukcji z tworzyw sztucznych od wewnętrznej strony.
  • Zalewanie otworów montażowych, np. po czujnikach parkowania.

Ograniczenia w stosowaniu:

  • Nie stosuj do łączenia elementów konstrukcyjnych podwozia.
  • Produkt nie jest przeznaczony do klejenia zbiorników paliwa wykonanych z PEHD.
  • Unikaj stosowania na powierzchniach silikonowych i teflonowych (PTFE).
  • Nie używaj jako szpachli wykończeniowej pod lakier – do tego służą dedykowane szpachlówki poliestrowe.

Zalety i cechy żywicy do klejenia zderzaków ATK PU16:

  • Elastyczność: W przeciwieństwie do sztywnych żywic epoksydowych, ta żywica poliuretanowa ugina się wraz ze zderzakiem, zapobiegając pękaniu spoiny.
  • Wytrzymałość: Tworzy połączenie mocniejsze niż spawanie, odporne na drgania, uderzenia i zmienne warunki atmosferyczne.
  • Wszechstronność: To nie tylko żywica do zderzaków, ale także skuteczna żywica do naprawy plastiku w innych elementach, jak lampy czy owiewki.
  • Szybkość: Możliwość obróbki mechanicznej już po 35 minutach znacząco przyspiesza cały proces naprawy.
  • Wygoda: Gęsta pasta pozwala na pracę w pionie i odtwarzanie brakujących fragmentów bez użycia form.

Wskazówki eksperta:

  • Zawsze stosuj podkład ATK 822 na tworzywa z grupy poliolefin (PP, TPO, TPE), aby uzyskać maksymalną przyczepność.
  • Przed nałożeniem żywicy, sfazuj krawędzie pęknięcia, aby zwiększyć powierzchnię klejenia i wytrzymałość spoiny.
  • Do wzmocnienia długich pęknięć od wewnętrznej strony zderzaka użyj siatki wzmacniającej, wtapiając ją w pierwszą warstwę żywicy.
  • Pamiętaj, że żywice epoksydowe są zbyt sztywne do naprawy zderzaków – zawsze wybieraj elastyczne produkty poliuretanowe.

Instrukcja obsługi żywicy do klejenia zderzaków ATK PU16:

  • Przygotowanie powierzchni: Dokładnie oczyść i odtłuść pęknięty obszar odtłuszczaczem IPA. Zmatuj powierzchnię wzdłuż pęknięcia (ok. 2-3 cm z każdej strony) papierem ściernym o gradacji 80-120.
  • Fazowanie: Zrób niewielkie wgłębienie (fazę) wzdłuż linii pęknięcia od zewnętrznej strony, aby żywica mogła wypełnić szczelinę.
  • Aplikacja podkładu: Na przygotowaną powierzchnię (jeśli to PP, TPO, TPE) nanieś cienką warstwę podkładu ATK 822 i odczekaj ok. 15-20 minut.
  • Mieszanie żywicy: Załóż kartusz ATK PU16 do wyciskacza i zamocuj mikser. Wyciśnij niewielką ilość produktu, aby upewnić się, że oba składniki płyną równomiernie.
  • Aplikacja: Nałóż żywicę od wewnętrznej strony zderzaka, wcierając ją w powierzchnię. W razie potrzeby zatop w niej siatkę wzmacniającą i przykryj kolejną warstwą żywicy.
  • Wypełnienie szczeliny: Wypełnij przygotowaną wcześniej fazę od zewnętrznej strony zderzaka, lekko nadkładając materiał.
  • Utwardzanie: Pozostaw element do wstępnego utwardzenia na ok. 35 minut. Po tym czasie nadmiar żywicy można zeszlifować. Pełna wytrzymałość po 12 godzinach.

szlifowanie-zderzaka-samochodowego

Dane techniczne:

  • Baza: modyfikowany poliuretan + MDI
  • Kolor: czarny
  • Opakowanie: 50 ml
  • Mikser statyczny: minimum 16 elementów (zalecanie 24 elementy) i brak możliwości mieszania ręcznego
  • Proporcje mieszania: 1:1 objętościowo
  • Proporcje wagowe: 0,9g składnik A + 1g składnik B.
  • Ciężar właściwy: 1,1 g/cm3.
  • Zalecana szczelina klejenia: min. 0,2 mm.
  • Zakres temperatur: -30 do +100 °C
  • Twardość: 80D
  • Wydłużenie: 20%
  • Wytrzymałość na ścinanie: do 23 N/mm2.
  • Okres ważności: 9 miesięcy (w nie otwartym opakowaniu)
  • Temperatura przechowywania: do + 22 °C.
chatPytania i odpowiedzi
Czy żywicą epoksydową można kleić zderzaki?

odpowiedź specjalisty:

Nie zalecamy. Żywice epoksydowe są zbyt sztywne i kruche, przez co pękają i odspajają się od elastycznego plastiku zderzaka. Do tego celu przeznaczona jest elastyczna żywica poliuretanowa ATK PU16.

Jaka jest najlepsza żywica do klejenia plastiku w samochodzie?

odpowiedź specjalisty:

Do elastycznych elementów jak zderzaki najlepsza będzie żywica do klejenia plastiku na bazie poliuretanu, np. ATK PU16.

Czy po naprawie zderzaka tą żywicą można go malować?

odpowiedź specjalisty:

Tak, po pełnym utwardzeniu i przeszlifowaniu powierzchni, naprawione miejsce można szpachlować szpachlówką wykończeniową i lakierować standardowymi systemami lakierniczymi.

chat Opinie zweryfikowane (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
Ładowanie...