- Zestaw
Silikon do szyb ATK 661
- Silikon bezbarwny do szyb
- Zapewnia klejenie i uszczelnianie szyb zespolonych i okiennych
- Idealny jako silikon do uszczelniania szyb samochodowych
- Łączy z innymi materiałami jak: drewno, kamień, metal
- Kolor: bezbarwny
- Odporny na promieniowanie UV i wodę
- Łatwa aplikacja i wydajność z tuby ok. 15-20 metrów bieżącej spoiny
- ATK - doradztwo produktów od 30 lat







Dodaj jeszcze:
Silikon do szyb samochodowych ATK 661
Szukasz profesjonalnego produktu do uszczelniania szyb samochodowych? ATK 661 to neutralny, bezbarwny silikon do szyb, który zapewni trwałą i elastyczną spoinę odporną na warunki atmosferyczne i drgania. Idealny do doszczelniania połączeń, gwarantuje wodoszczelność i estetyczny wygląd bez ryzyka korozji.
Sprawdź inne:
- uszczelniacz do szyb samochodowych to ATK 812
- czarny silikon do szyb to ATK 663
- Klej do szyb z plastiku to ten zestaw
- Klej do wklejania szyb samochodowych to Teroson
Główne materiały klejone przez silikon do klejenia szyb samochodowych ATK 661:
- szkło,
- metale,
- gumy,
- szkło malowane
Dodatkowe materiały:
- Drewno
- Tworzywa - zalecany podkład P200, do PP ATK 822
Zastosowanie:
- Klejenie i wklejanie szyb szklanych (także szyby zespolone i okienne)
- Klejenie szyb okiennych w budownictwie.
- Wklejanie szyby w prowadnice drewniane, metalowe lub PVC
- Uszczelnienie szyb i okien - zabezpieczenie przed utratą ciepła, wody i wilgoci
- Doszczelnianie połączeń szkła z kamieniem, drewnem, metalem
- Silikon do uszczelniania okien drewnianych i wewnętrznych
- Przyklejanie elementów dekoracyjnych ze szkła.
Ograniczenia w stosowaniu:
- Nie jest przeznaczony do konstrukcyjnego wklejania szyb czołowych (do tego służą kleje poliuretanowe).
- Nie stosować na powierzchnie zanieczyszczone olejem, smarem lub pyłem.
- Pełna wytrzymałość jest osiągana po całkowitym utwardzeniu (2-3 mm/24h).
- Nie nadaje się do malowania.
Wskazówki technika:
- Powierzchnia przed klejeniem powinna być czysta, wolna od brudu, kurzu, tłuszczu, rdzy oraz sucha
- Wykonaj testy na zbędnym materiale!
- W przypadku słabego trzymania zalecamy zmatowienie włókniną i nałożenie podkładu ATK P200.
Zalety i cechy silikonu do klejenia szyb ATK 661:
- Bezbarwny silikon do klejenia szyb
- Pełna odporność na warunki atmosferyczne w tym wodę
- Możliwość stosowania na zewnątrz i wewnątrz
- Elastyczność - która zapewnia pracę z materiałem
- Możesz nakładać na silikon który był zastosowany wcześniej
- Neutralny system sieciowania – brak uszkodzeń podłoża.
Porady technologa:
- Aplikuj w temperaturze 10–30°C dla najlepszych rezultatów.
- Użyj podkładów na trudnych powierzchniach jak PP (np. ATK 822).
- Zapewnij odpowiednią wentylację podczas schnięcia kleju.
- Testuj na małych próbkach przed głównym zastosowaniem.
- Zachowaj cienką warstwę 2–3 mm, aby skrócić czas utwardzania.
Instrukcja obsługi uszczelniacza do szyb samochodowych ATK 661:
- Przygotowanie: Dokładnie oczyść i osusz uszczelnianą szczelinę. Do odtłuszczenia użyj odtłuszczacza IPA lub ATK MEK.
- Zabezpieczenie: Oklej krawędzie szyby i karoserii taśmą malarską, aby uzyskać równą linię spoiny.
- Aplikacja: Odetnij końcówkę kartusza i aplikatora pod kątem 45°, dostosowując szerokość do szczeliny. Nałóż uszczelniacz do szyb równomiernym, ciągłym ruchem za pomocą wyciskacza.
- Wygładzanie: W ciągu 5 minut od nałożenia wygładź spoinę szpachelką lub palcem zamoczonym w wodzie z mydłem.
- Kończenie: Natychmiast po wygładzeniu usuń taśmę malarską.
- Utwardzanie: Pozostaw do pełnego utwardzenia. Czas zależy od grubości spoiny i wilgotności powietrza (ok. 2-3 mm na 24h).
Porównanie ATK 661 do podobnych produktów:
- W przeciwieństwie do tanich silikonów octowych (często dostępnych w marketach jako np. uszczelniacz do szyb samochodowych castorama), ATK 661 jest neutralny i nie powoduje korozji metalowych elementów karoserii.
- W odróżnieniu od sztywnych klejów, ATK 661 pozostaje trwale elastyczny, co jest kluczowe przy drganiach i naprężeniach występujących w pojeździe.
- W porównaniu do czarnych klejów poliuretanowych, ATK 661 jest bezbarwny, co pozwala na estetyczne uszczelnienie bez widocznej spoiny.
Dane techniczne silikonu ATK 661 do szyb samochodowych
- Baza: silikon
- Wiązanie: 2-3mm / 24h ( przypadku grubszych spoin niż 1,5 cm czas wiązania zwiększa się do 7-14 dni)
- Gęstość: 1,05g/cm3
- Twardość: 30 ± 5 °Sh A
- Wytrzymałość temperaturowa: -40°C – 120°C.
- Wytrzymałość na rozciąganie: ≥ 500 kPa
- Wytrzymałość: na próbce 25mm x 1,25 mm – 25 kg
- Wydłużenie względne przy zerwaniu: ≥ 200%
- Kolor: bezbarwny
- Termin ważności: do 12 miesięcy od daty produkcji
- Przechowywanie: w suchym miejscu w temperaturze: 5 -25°C.
- Opakowanie: tuba 300ml
- Testy na zrywanie: 1,25 mm *25 mm – wytrzymałość 20 kg
- System utwardzania: polimeryzacja z udziałem wilgoci,
odpowiedź specjalisty:
W zależności od rodzaju można mieć szybką wersję 1-godzinną, która po tym czasie umożliwia jazdę. Przy klejach jednoskładnikowych pełna wytrzymałość zawsze zależy od grubości i utwardza się 2-3mm/24h
odpowiedź specjalisty:
Zawsze kleimy w dodatnich temperaturach najlepiej min. 10 stopni. Zalecane jest +15 C, ponieważ poniżej tej temperatury spowalniamy schnięcie.
odpowiedź specjalisty:
Jeżeli szukasz klej do szyb samochodowych to kupisz go TUTAJ. W przypadku bezbarwnego kleju wybieramy ATK 661.
odpowiedź specjalisty:
Większość klei można usunąć produktem ATK MEK lub debonderem do lamp. Wyjątkiem jest usunięcie silikonu i klejów na tej bazie. Wówczas należy zastosować specjalny remover do silikonu.
odpowiedź specjalisty:
Najszybszą metodą jest oczywiście przyklejenie tasmy jednak jeżeli czas na wymianę ma się wydłużyć, lepiej jest przykleić kawałek szkła, metalu lub płaskownik z PVC na klej ATK 812, który zabezpieczy całość od wody i da dużą wytrzymałość.
odpowiedź specjalisty:
Do niedużych elementów stosujemy ATK UV21, W przypadku prowadnic, płaskowników itp. zawsze wybieraj ATK 812, lub PU CLEAR jeżeli ma być przezroczysty.
odpowiedź specjalisty:
To zależy czy jest pęknięta czy wklejamy nową. W pierwszym przypadku używamy żywicy do pęknięć ATK UV23 a do wklejania ATK 812 lub ATK 661 jeżeli powierzchnia ma być bezbarwna.
odpowiedź specjalisty:
Do naprawy pęknięć i odprysków na szybie samochodowej służą specjalne żywice utwardzane promieniami UV, takie jak ATK UV23. Silikon ATK 661 nie jest przeznaczony do tego typu napraw.








