- Brak w magazynie
Klej do szyb samochodowych Teroson 8597
- Klej do szyb samochodowych z atestem TUV.
- Wklejanie szyb samochodowych przedniej - czołowej
- Także tylnych i bocznych
- Montaż i wymiana szyby już w 1 godzinę
- Baza: poliuretan czarny
- Bez efektu nitkowania
- Odporność na osiadanie
Dokup jeszcze:
Klej do szyb samochodowych czarny poliuretanowy. Szybki montaż zgodny z atestem TUV
Sprawdź inne podobne:
- pęknięcia i odpryski stosujemy ATK UV 23
- szyby kempingowe i jachtowe z poliwęglanu wklejamy na ATK 812
- szyby boczne i tylne w samochodach i przeczepach stosujemy także ATK 812 - nie potrzebujemy podkładu i nie zawiera izocyjanianów
Główne klejone materiały:
- szyby klejone - warstwowe
- szyby zwykłe
Dodatkowe:
- metale surowe i malowane - (zawsze stosujmy waz z czarnym podkładem do szyb)
Zastosowanie:
Wklejanie szyb:
- szyby przedniej
- boczne
- tyle
- szyby przegród - wklejanie mocowań i przyklejanie prowadzeń
- szyby zespolone - łączenie ramek, kątowników, prowadzeń, relingów itd.
Przeznaczenie do pojazdów:
- samochody osobowe - montaż szyb do karoserii
- samochody ciężarowe i dostawcze
- wagony pociągów i tramwajów - wklejanie szyb karoseryjnych i przeszkleń wewnętrznych
- wózki widłowe
- pojazdy wolnobieżne
- pojazdy specjalne np. budowlane, techniczne, specjalnego przeznaczenia
Dane techniczne:
Kolor: czarny
Konsystencja: gładka pasta odporna na opadanie
Gęstość: 1,25 g/cm3
Prędkość utwardzania: około 3mm /24 godz.
Twardość (w Shore'ach): około 70
Wydłużenie: około 350%
Czas wklejania: 20 minut
Wskazówka technika:
- Sprawdzona wersja kleju z szybkim wstępnym łączeniem, tak aby można było po montażu wrócić do użytkowania pojazdu nawet w ciągu 1h.
- Po sklejeniu całość jest mocna i szczelna, a także odporna na warunki środowiskowe jak: woda, śnieg, deszcz, lód, drgania nawet tak duże jak w ciągnikach rolniczych.
- Całość po związaniu jest elastyczna, by niwelować naprężenia powstające podczas pracy silnika i całej karoserii.
- Szybkość utwardzania zależy od wilgotności powietrza, dlatego po zamontowaniu można elementy spryskać wodą,
- Zalecany wyciskacz pneumatyczny lub ręczny z przełożeniem 26:1 lub 52:1 - zobacz
Sposób użycia - (dokładna karta do pobrania poniżej)
1. Usuń stary klej z karoserii tak, aby została jednolita warstwa - nie usuwaj kleju do blachy jeżeli nie jest zniszczony i się nie łuszczy,
2. Odtłuść powierzchnię klejoną odtłuszczaczem na bazie alkoholu izopropylowego, acetonu lub FL+, nie używaj benzyn i rozpuszczalników
3. Jeżeli szyba nie ma naniesionego primera - (czarna obwódka) - nanieś teraz podkład 8519 P
4. Nałóż klej na powierzchnie i zamocuj szybę na karoserię. Optymalna grubość kleju to minimum kilka milimetrów, tak aby klejony materiał mógł "pracować" np. odbierać drgania i przesunięcia materiałów względem siebie przy klejeniu szyb w pojazdach grubość kleju powinna być równa wysokości blachy dookoła.
odpowiedź specjalisty:
Wersja 8597 HMLC ma potwierdzony czas schnięcia 1-4h. w zależności od badanej normy. Zgodnie z normą Euro NCAP, po wklejeniu szyby samochód może być używany 4 godziny po wklejeniu szyby. Z amerykańską normą FMVSS 208 1 godzina po wklejeniu.
odpowiedź specjalisty:
Jeżeli masz stary klej od szyb to najłatwiejszym sposobem będzie odcięcie nadmiaru zostawiając cienką warstwę do ponownego klejenia, co jest zaletą i zalecaną metodą. Nie usuwaj starej warstwy do surowego lakieru lub blachy jeżeli trzyma się prawidłowo i nie ma poprzecznych pęknięć. Jeżeli masz klej po nalepkach w miejscach klejenia i nie tylko użyj najpierw zmywacza ATK CITRUS a później obowiązkowo ATK IPA jeżeli w tym miejscu będziesz nakładał klej.
odpowiedź specjalisty:
Nie ryzykuj z tańszymi i niepewnymi zamiennikami nieposiadające lub niepotwierdzonymi żadnymi badaniami w testach zderzeniowych.
odpowiedź specjalisty:
Nie jest to zalecane do klejenia jednak jeżeli chcesz usunąć to najpierw trzeba usunąć fizycznie jak największą warstwę a później zastosować debonder do lamp. który smarujemy dokoła kleju, który zmiękcza klej i działa także na podkład.
odpowiedź specjalisty:
Zgodnie z normą Euro NCAP, po wklejeniu szyby samochód może być używany 4 godziny po wklejeniu szyby. Z amerykańską normą FMVSS 208 1 godzina po wklejeniu. Wytrzymałość pełna uznaje się po 48 godzinach.
odpowiedź specjalisty:
Do tego typu uszkodzeń są kleje światło utwardzalne.
odpowiedź specjalisty:
Standardowo cały proces zajmuje ok. 2 godziny jednak należy mieć na uwadze, że samo schniecie kleju po nałożenie to min.1-4h godziny zalecanego przestoju.