- Zestaw
Klej do pękniętej szyby ATK UV23
- Klej do naprawy pęknięć w szybach i wypełnień na szkle
- Zalejesz odpryski na szybie, rysy i inne ubytki
- Błyskawiczna naprawa pękniętych szyb dzięki utwardzaniu światłem UV.
- Niewidoczne łączenie – idealny klej do pękniętej szyby samochodowej, gdzie estetyka jest kluczowa.
- Zapobiega powiększaniu się pęknięć, chroniąc przed kosztowną wymianą całej szyby.
- Precyzyjna aplikacja, nawet w trudno dostępnych miejscach - można stosować z igłą
- Wysoka przezroczystość spoiny - klej krystalicznie bezbarwny
- ATK - producent klejów przemysłowych od ponad 35 lat
Dodaj jeszcze:
Klej do naprawy szyb i odprysków na szkle ATK UV23
ATK UV23 to rewolucyjny klej na odpryski i pęknięcia szyby który łączy w sobie szybkość działania, wytrzymałość i estetykę. Dzięki zaawansowanej formule utwardzanej promieniami UV, ten klej do naprawy szyb pozwala na błyskawiczne i trwałe łączenie szkła, eliminując problem pękniętej szyby. Klej do naprawy szyby samochodowej ATK UV jest odpowiedni do zastosowań domowych i profesjonalnych.
Sprawdź inne:
Główne materiały klejone:
- Szkło zwykłe i hartowane
- Lustra
- Kamień
- Ceramika i gres
Zastosowanie:
- Klej do naprawy pękniętych szyb
- Naprawa pękniętej szyby samochodowej w miejscu odprysku kamienia, zanim pęknięcie się powiększy.
- Naprawa pękniętych szyb w kabinach prysznicowych
- wypełniacz do rys na szkle typu lakobel, dekory i płytki szklane (w przypadku stałego zanurzenia w wodzie wybierze ATK UV21)
- wypełnienia rys w kamieniach typu blaty kamienne, schody, parapety itd.
- jako klej do odprysków na szybie,
- jako klej do odprysków w płytach indukcyjnych,
- naprawy pękniętych szyb samochodowych
- klejenie całkowicie pękniętych szyb
- wypełnianie ubytków w lustrze (jeżeli naprawa odbywa się w pionie lub w łazience wybierz wersje ATK UV21)
- naprawa pękniętej szyby w oknie
- inne pęknięcia i odpryski jako "szkło w płynie
Zalety i cechy:
- Idealny klej do pękniętej szyby i odprysków
- Naprawa pękniętej szyby w kilka minut dzięki szybkiemu utwardzaniu promieniami UV.
- Klejenie pękniętej szyby samochodowej bez oddawania do specjalisty
- Wysoka przezroczystość spoiny, nie wpływa na estetykę i widoczność,
- Naprawa zapobiega dalszemu rozprzestrzenianiu się i pękaniu
- Oszczędność czasu i pieniędzy
- Wpływa w szczeliny nawet przy drobnych rysach - działa kapilarne
- Zachowuje się jak szkło w płynie na pęknięcia
Wskazówka eksperta:
- w przypadku szyb samochodowych nie powinno się kleić dłuższych pęknięć niż kilku centymetrowe ze względów bezpieczeństwa - kleimy szybę laminowaną
- po nałożeniu kleju nałóż przeźroczystą folię, która idealnie wyrówna powierzchnię - będzie mniej do skrobania
- w przypadku wypełnień pęknięć narożników w płytach indukcyjnych, blatach kamiennych i innych należy zrobić "formę" z taśmy tak, aby dopasować kształt a klej nie wypłynął (poniżej video)
Instrukcja obsługi:
- Przygotowanie: Oczyść i odtłuść IPA z zestawu pęknięcie. Usuń luźne kawałki szkła.
- Aplikacja (rysy/szczeliny): Wprowadź klej do pękniętej szyby bezpośrednio w uszkodzenie.
- Wypełnienie: Przykryj folią i poczekaj, aż klej całkowicie wypełni pęknięcie.
- Utwardzanie: Naświetlaj lampą UV przez 50-60 sekund. (Przy dłuższych pęknięciach (>1-2 cm) nawierć końce, aby zapobiec dalszemu pękaniu.)
- Usuwanie nadmiaru: Zetnij żyletką nadmiar kleju i usuń wypływkę z nieuszkodzonej szyby. W razie potrzeby doświetl przez kolejne 60 sekund.
- Wykończenie: Po utwardzeniu, w razie potrzeby, wypoleruj naprawiony obszar.
Dane techniczne:
- Baza: ester uretanowo-metakrylowy
- Kolor: bezbarwny, przezroczysty
- Ciężar właściwy: 1,1 g/cm³
- Szczelina wypełnienia: 0,03-0,2mm.
- Lepkość: 100 cPs.
- Czas utwardzania: 20-30 sekund (wstępne), pełne 12 godzin.
- Temperatura zapłonu: >100°C
- Zakres pracy temperatur: -55°C do +120°C
- Przepuszczalność światła: >98%
- Wytrzymałość na ścinanie: 10-14 N/mm²
- Typ utwardzania: promieniowanie UV-A,
- Długość fali utwardzania: 360 do 410 nm.
- Minimalna moc światła: 100 mW/cm².
odpowiedź specjalisty:
Standardowo stosujemy wersję kleju ATK UV23. Gdy ubytki są kilkumilimetrowe to stosujemy wersję ATK UV21.
odpowiedź specjalisty:
Jeżeli są to tylko lekkie zarysowania to trzeba wypolerować całość specjalną pastą. W przypadku głębszych rys używamy ATK UV23
odpowiedź specjalisty:
Usuń luźne kawałki i przetrzyj dokładnie alkoholem. Nałóż klej ATK UV23 i poczekaj z 10-20s aż wniknie w szczeliny, nałóż folię i naświetl 50-60s. nadmiar zeskrob i w razie potrzebny wypoleruj
odpowiedź specjalisty:
Odtłuść powierzchnię i usuń luźne kawałki, nałóż klej i poczekaj z 20-30s. aż wpłynie wszędzie i wypełni całość. Następnie nałóż folię i naświetl latarką, nadmiar usuń żyletką
odpowiedź specjalisty:
Jeżeli jest to klej po taśmie jednostronnej lub dwustronnej to używamy do tego ATK CITRUS. W przypadku kleju do szyb należy użyć naszego debondera do lamp.
odpowiedź specjalisty:
Takie połączenie kleimy elastycznym ATK 812, wcześniej matowiąc plastik i nakładając primer ATK 822 do tworzyw PP.
odpowiedź specjalisty:
Zamiast maskowania lepiej wypełnić taką rysę ATK UV23, ponieważ pękniecie będzie postępować dalej aż w końcu będzie trzeba całość wymienić.
odpowiedź specjalisty:
Standardowo używamy ATK IPA jednak można użyć aceton lub ATK MEK jeżeli są większe zabrudzenia.
odpowiedź specjalisty:
Jak najbardziej TAK.
odpowiedź specjalisty:
Pęknięcie zawsze będzie widoczne. Jeżeli to jest szyba w aucie to dodatkowo trzeba to zrobić pod ciśnieniem.