- Zestaw
Klej do pękniętej szyby ATK UV23
- Klej do naprawy szyb samochodowych
- Zalejesz odpryski na szybie, rysy i inne ubytki
- Błyskawiczna naprawa pękniętych szyb dzięki utwardzaniu światłem UV.
- Niewidoczne łączenie – idealny klej do pękniętej szyby samochodowej, gdzie estetyka jest kluczowa.
- Zapobiega powiększaniu się pęknięć, chroniąc przed kosztowną wymianą całej szyby.
- Precyzyjna aplikacja, nawet w trudno dostępnych miejscach - można stosować z igłą
- Wysoka przezroczystość spoiny - klej krystalicznie bezbarwny
- ATK - producent klejów przemysłowych od ponad 35 lat




Przeczytaj nasz wpis blogowy dotyczący naprawy odprysków na szybie.
Dodaj jeszcze:
Klej do naprawy szyb samochodowych ATK UV23
Nie musisz wymieniać całej szyby, gdy pojawi się na niej drobny odprysk lub rysa. Ten przemysłowy produkt to płynne szkło, które wnika w głąb uszkodzenia, przywracając wytrzymałość i estetykę powierzchni. Dzięki niemu naprawa pękniętej szyby jest szybka, trwała i pozwala zaoszczędzić setki złotych na wizycie w warsztacie.
Sprawdź inne:
Główne materiały klejone przez klej do pękniętej szyby ATK UV23:
- Szyby samochodowe laminowane (warstwa zewnętrzna).
- Szkło zwykłe i float (okienne, meblowe).
- Szkło hartowane (wypełnianie ubytków).
- Kryształy naturalne i syntetyczne.
- Reflektory szklane.
Materiały dodatkowe:
- Kamień (np. marmur, granit – wypełnianie rys).
- Ceramika.
- Metale (jako wypełnienie ubytków w połączeniu ze szkłem).
Podłoża nie zalecane:
- Tworzywa sztuczne typu plexi czy poliwęglan (do tego użyj ATK UV16).
- Elementy nieprzepuszczające światła UV (chyba że masz dostęp do spoiny).
- Tłuste i brudne powierzchnie bez wcześniejszego odtłuszczenia.

Zastosowanie kleju do naprawy szyb ATK UV23:
- Skuteczna naprawa pękniętej szyby w samochodzie typu "pajączek" lub "oczko".
- Wypełnianie odprysków po uderzeniach kamieni na szybie czołowej.
- Regeneracja pękniętych szklanych blatów, gablot i ozdób.
- Klej do odprysków szyb samochodowych zabezpieczający przed wilgocią i brudem.
- Renowacja uszkodzonych figurek kryształowych i wazonów.
- Klej do naprawy pękniętych szyb samochodowych stosowany w warsztatach detailingowych.
- Niewidoczne łączenie elementów szklanych w optyce i elektronice.
Ograniczenia w stosowaniu:
- Nie stosować do pęknięć liniowych dłuższych niż 10-15 cm na szybach czołowych (względy bezpieczeństwa).
- Nie służy do wklejania szyb do karoserii (do tego służą kleje poliuretanowe).
- Nie nakładać w pełnym słońcu (klej utwardzi się przed wpłynięciem w szczelinę).
- Wymaga źródła światła UV (słońce lub lampa).
Zalety i cechy kleju do naprawy szyby samochodowej ATK UV23:
- Idealny klej do pękniętej szyby i odprysków
- Naprawa pękniętej szyby w kilka minut dzięki szybkiemu utwardzaniu promieniami UV.
- Klejenie pękniętej szyby samochodowej bez oddawania do specjalisty
- Wysoka przezroczystość spoiny, nie wpływa na estetykę i widoczność,
- Naprawa zapobiega dalszemu rozprzestrzenianiu się i pękaniu
- Oszczędność czasu i pieniędzy
- Wpływa w szczeliny nawet przy drobnych rysach - działa kapilarne
- Zachowuje się jak szkło w płynie na pęknięcia
Wskazówka eksperta:
- w przypadku szyb samochodowych nie powinno się kleić dłuższych pęknięć niż kilku centymetrowe ze względów bezpieczeństwa - kleimy szybę laminowaną
- po nałożeniu kleju nałóż przeźroczystą folię, która idealnie wyrówna powierzchnię - będzie mniej do skrobania
- w przypadku wypełnień pęknięć narożników w płytach indukcyjnych, blatach kamiennych i innych należy zrobić "formę" z taśmy tak, aby dopasować kształt a klej nie wypłynął (poniżej video)
Instrukcja obsługi:
- Przygotowanie: Oczyść i odtłuść IPA z zestawu pęknięcie. Usuń luźne kawałki szkła.
- Aplikacja (rysy/szczeliny): Wprowadź klej do pękniętej szyby bezpośrednio w uszkodzenie.
- Wypełnienie: Przykryj folią i poczekaj, aż klej całkowicie wypełni pęknięcie.
- Utwardzanie: Naświetlaj lampą UV przez 50-60 sekund. (Przy dłuższych pęknięciach (>1-2 cm) nawierć końce, aby zapobiec dalszemu pękaniu.)
- Usuwanie nadmiaru: Zetnij żyletką nadmiar kleju i usuń wypływkę z nieuszkodzonej szyby. W razie potrzeby doświetl przez kolejne 60 sekund.
- Wykończenie: Po utwardzeniu, w razie potrzeby, wypoleruj naprawiony obszar.
Dane techniczne:
- Baza: ester uretanowo-metakrylowy
- Kolor: bezbarwny, przezroczysty
- Ciężar właściwy: 1,1 g/cm³
- Szczelina wypełnienia: 0,03-0,2mm.
- Lepkość: 100 cPs.
- Czas utwardzania: 20-30 sekund (wstępne), pełne 12 godzin.
- Temperatura zapłonu: >100°C
- Zakres pracy temperatur: -55°C do +120°C
- Przepuszczalność światła: >98%
- Wytrzymałość na ścinanie: 10-14 N/mm²
- Typ utwardzania: promieniowanie UV-A,
- Długość fali utwardzania: 360 do 410 nm.
- Minimalna moc światła: 100 mW/cm².
odpowiedź specjalisty:
Standardowo stosujemy wersję kleju ATK UV23. Gdy ubytki są kilkumilimetrowe to stosujemy wersję ATK UV21.
odpowiedź specjalisty:
Jeżeli są to tylko lekkie zarysowania to trzeba wypolerować całość specjalną pastą. W przypadku głębszych rys używamy ATK UV23
odpowiedź specjalisty:
Usuń luźne kawałki i przetrzyj dokładnie alkoholem. Nałóż klej ATK UV23 i poczekaj z 10-20s aż wniknie w szczeliny, nałóż folię i naświetl 50-60s. nadmiar zeskrob i w razie potrzebny wypoleruj
odpowiedź specjalisty:
Odtłuść powierzchnię i usuń luźne kawałki, nałóż klej i poczekaj z 20-30s. aż wpłynie wszędzie i wypełni całość. Następnie nałóż folię i naświetl latarką, nadmiar usuń żyletką
odpowiedź specjalisty:
Jeżeli jest to klej po taśmie jednostronnej lub dwustronnej to używamy do tego ATK CITRUS. W przypadku kleju do szyb należy użyć naszego debondera do lamp.
odpowiedź specjalisty:
Takie połączenie kleimy elastycznym ATK 812, wcześniej matowiąc plastik i nakładając primer ATK 822 do tworzyw PP.
odpowiedź specjalisty:
Zamiast maskowania lepiej wypełnić taką rysę ATK UV23, ponieważ pękniecie będzie postępować dalej aż w końcu będzie trzeba całość wymienić.
odpowiedź specjalisty:
Standardowo używamy ATK IPA jednak można użyć aceton lub ATK MEK jeżeli są większe zabrudzenia.
odpowiedź specjalisty:
Jak najbardziej TAK.
odpowiedź specjalisty:
Pęknięcie zawsze będzie widoczne. Jeżeli to jest szyba w aucie to dodatkowo trzeba to zrobić pod ciśnieniem.





















