- Zestaw
Klej do szyb z poliwęglanu ATK 812
- Trwale łączy szyby samochodowe z poliwęglanu, pleksi, SAN
- Idealny klej do szyb i plastiku w motoryzacji.
- Zastępuje uszczelki gumowe w maszynach.
- Odporny na drgania i warunki atmosferyczne.
- Kompensuje rozszerzalność cieplną materiałów.
- Pozwala na wklejanie szyb warstwowych.
- Klej nie spływa z pionowych powierzchni, co ułatwia precyzyjny montaż.
- Ataszek.pl – Twój partner w technologiach klejenia od lat.






Dodaj jeszcze:
Klej do szyb i plastiku ATK 812
Jest to profesjonalny produkt konstrukcyjny przeznaczony do montażu przeszkleń z tworzyw sztucznych w pojazdach i maszynach. Dzięki wyjątkowej elastyczności (do 350%) skutecznie kompensuje naprężenia termiczne, zapobiegając pękaniu szyb i rozszczelnieniom. Zapewniasz sobie trwałe i szczelne połączenie, które zastępuje tradycyjne uszczelki, gwarantując bezpieczeństwo i estetykę wykończenia.
Sprawdź inne:
- klej do szyb cabrio to ten zestaw
- klej do wklejania szyby samochodowej to Teroson
- klejenie pękniętej szyby plastikowej to ATK UV16
Główne materiały klej do szyb plastik ATK 812:
- Poliwęglan (PC) lity i komorowy.
- PMMA (pleksi, szkło akrylowe).
- Laminaty poliestrowo-szklane i kompozyty.
- Metale (stal, aluminium) i powierzchnie lakierowane.
Materiały dodatkowe:
- PET
- PVC twarde
- SAN
Podłoża nie zalecane:
- PE (Polietylen)
- PP (Polipropylen)
- PTFE (Teflon)

Charakterystyka materiału-podłoża:
- Poliwęglan: Wytrzymałe tworzywo sztuczne o wysokiej odporności na uderzenia i doskonałej przejrzystości. Często stosowany jako zamiennik szkła w miejscach, gdzie wymagana jest większa odporność na uszkodzenia, np. w szybach do motorówek i szybach do jachtów.
- Pleksi (PMMA): Jest to sztywny, przezroczysty materiał termoplastyczny. Posiada wiele zalet, między innymi duża przezroczystość w zakresie światła widzialnego.
- Metale: W kontekście klejenia szyb, najczęściej mamy do czynienia z aluminium (lekkie i odporne na korozję) oraz stalą (wytrzymała, ale podatna na korozję, jeśli nie jest odpowiednio zabezpieczona).
- Laminaty: Materiały kompozytowe składające się z warstw włókien (np. szklanych, węglowych) zatopionych w żywicy. Są lekkie, wytrzymałe i odporne na korozję, co sprawia, że są popularne w budowie łodzi i jachtów.
Zastosowanie:
- Wklejanie okien bocznych i dachowych w kamperach.
- Montaż szyb w przyczepach kempingowych (zwykłe i warstwowe).
- Uszczelnianie i montaż owiewek w łodziach i motorówkach.
- Wklejanie szyb ochronnych w ciągnikach i wózkach widłowych.
- Montaż szybek kontrolnych w obudowach elektroniki.
- Mocowanie szyb w płotkach drogowych i osłonach maszyn.
- Wklejanie elementów wystawienniczych z tworzyw.
Ograniczenia w stosowaniu:
- Nie stosować bez dedykowanego podkładu (primera) na tworzywa.
- Nie nakładać na niezmatowione powierzchnie (ryzyko słabszej przyczepności).
- Nie stosować do klejenia konstrukcyjnego "tłustych" tworzyw poliolefinowych.
- Unikać aplikacji w pełnym słońcu przy bardzo wysokich temperaturach podłoża.
Zastosowanie odradzane:
- Klejenie elementów narażonych na stały kontakt z silnymi chemikaliami.
- Zastosowania wymagające odporności na ekstremalnie wysokie temperatury (powyżej 100°C przez dłuższy czas).
- Klejenie akwariów.
- Łączenie tworzyw sztucznych PE,PP i PTFE
- Łączenie materiałów bitumicznych
Zalety i cechy kleju do szyb przyczepy kempingowej ATK 812:
- Czarny kolor zapewnia estetyczne wykończenie i odporność na UV.
- Tworzy elastyczną uszczelkę, która tłumi drgania podczas jazdy.
- Wysoka przyczepność wstępna ułatwia pozycjonowanie elementów.
- Odporność na wodę słodką i słoną (zastosowania marynistyczne).
- Możliwość malowania po utwardzeniu (z zachowaniem elastyczności farby).
Porady technologa:
- Przed klejeniem, upewnij się, że powierzchnie są czyste, suche i odtłuszczone.
- W przypadku gładkich powierzchni, zaleca się zmatowienie dla lepszej przyczepności.
- Przy wklejaniu szyb o dużych powierzchniach, nakładaj klej liniowo, zachowując odstępy dla wentylacji.
- Stosuj się do zaleceń z karty technicznej.
- Pamiętaj, że pełną wytrzymałość spoina uzyskuje po 72h.
Instrukcja obsługi wklejania szyb w łódki:
- Przygotuj powierzchnie: oczyść, odtłuść i osusz ramę oraz szybę.
- Zmatuj powierzchnię szyby w miejscu klejenia.
- Nałóż klej ATK 812 na ramę lub szybę, zachowując równomierne odstępy.
- Delikatnie dociśnij szybę do ramy.
- W razie potrzeby, zabezpiecz szybę przed przesunięciem do czasu utwardzenia kleju.
- Usuń nadmiar kleju, zanim zaschnie.
- Pozostaw do utwardzenia na 24-72 godziny (w zależności od warunków).
Wskazówki eksperta:
- Kluczem do sukcesu jest zmatowienie "ramki" szyby papierem ściernym przed nałożeniem primera – to znacznie zwiększa przyczepność.
- Zawsze stosuj Primer P200 na powierzchnie z tworzywa sztucznego, aby uzyskać wiązanie chemiczne.
- Pamiętaj o zachowaniu odpowiedniej grubości spoiny (min. 3-5 mm), aby klej mógł pracować i kompensować naprężenia.
Porównanie ATK 812 do podobnych produktów:
- W przeciwieństwie do zwykłych silikonów, ATK 812 jest klejem konstrukcyjnym o znacznie wyższej wytrzymałości na zrywanie.
- Od klejów cyjanoakrylowych różni się elastycznością – nie powoduje pękania tworzyw sztucznych typu pleksi czy poliwęglan w wyniku naprężeń ("pajączków").
- Przewyższa standardowe kleje do szyb samochodowych (do szkła) lepszą adhezją do tworzyw sztucznych dzięki dedykowanemu systemowi gruntowania.
Dane techniczne
- Baza: polimer hybrydowy
- Grubość spoiny: min 0,5 mm. zalecana: 1-3 mm
- Gęstość: 1,4g / cm3.
- Twardość: 65 shore (A)
- Lepkość: pasta
- Kolor: czarny (dostępny także: biały szary)
- Czas na nałożenie: 8 min.
- Wytrzymałość na rozciąganie: do 4 Mpa.
- Czas utwardzania przy 22°C: 3 mm. na 24h
- Wydłużenie przy zerwaniu: 300%
- Moduł sprężystości 100%: 1 N/mm2. (ISO 37)
- Odporność na temperaturę: -60 do 100°C (do 30 min w 180°C )
- Zmiana objętości: poniżej 1%
- Opakowanie: kartusz 290 ml
odpowiedź specjalisty:
Najlepszym wyborem jest elastyczny klej poliuretanowy ATK 812, który wytrzymuje drgania i zmiany temperatur, zapewniając szczelność dachu.
odpowiedź specjalisty:
Tak, jest to specjalistyczny produkt zaprojektowany właśnie do łączenia szyb z tworzyw sztucznych z karoserią lub ramami maszyn.
odpowiedź specjalisty:
Oczywiście, ATK 812 doskonale łączy PMMA (pleksi), pod warunkiem zastosowania primera i zmatowienia powierzchni.
odpowiedź specjalisty:
Tak, produkt jest odporny na warunki atmosferyczne i wodę, więc świetnie nadaje się do wklejania owiewek z PMMA w jednostkach pływających.
















