• Zestaw
Klej do szyb z plastiku ATK 812
Klej do szyb z poliwęglanu ATK 812
Klej do szyb z poliwęglanu ATK 812
Klej do szyb z poliwęglanu ATK 812
Klej do szyb z poliwęglanu ATK 812
Klej do szyb z poliwęglanu ATK 812
Klej do szyb z poliwęglanu ATK 812
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right
zoom_in
Klej do szyb z plastiku ATK 812
Klej do szyb z poliwęglanu ATK 812
Klej do szyb z poliwęglanu ATK 812
Klej do szyb z poliwęglanu ATK 812
Klej do szyb z poliwęglanu ATK 812
Klej do szyb z poliwęglanu ATK 812
Klej do szyb z poliwęglanu ATK 812

Klej do szyb z poliwęglanu ATK 812

  • Trwale łączy szyby samochodowe z poliwęglanu, pleksi, SAN
  • Idealny klej do szyb i plastiku w motoryzacji.
  • Zastępuje uszczelki gumowe w maszynach.
  • Odporny na drgania i warunki atmosferyczne.
  • Kompensuje rozszerzalność cieplną materiałów.
  • Pozwala na wklejanie szyb warstwowych.
  • Klej nie spływa z pionowych powierzchni, co ułatwia precyzyjny montaż.
  • Ataszek.pl – Twój partner w technologiach klejenia od lat.

elastyczny-symbolwodoodpornyklejenieuszczelnianiełatwe-nakładaniekolor-czarny

W magazynie: 9 szt. Produkt dostępny!
Brutto 92,41 zł / Netto 75,13 zł

Ten zestaw zawiera:

Klej do szyb i plastiku ATK 812

Jest to profesjonalny produkt konstrukcyjny przeznaczony do montażu przeszkleń z tworzyw sztucznych w pojazdach i maszynach. Dzięki wyjątkowej elastyczności (do 350%) skutecznie kompensuje naprężenia termiczne, zapobiegając pękaniu szyb i rozszczelnieniom. Zapewniasz sobie trwałe i szczelne połączenie, które zastępuje tradycyjne uszczelki, gwarantując bezpieczeństwo i estetykę wykończenia.

Sprawdź inne:

Główne materiały klej do szyb plastik ATK 812:

  • Poliwęglan (PC) lity i komorowy.
  • PMMA (pleksi, szkło akrylowe).
  • Laminaty poliestrowo-szklane i kompozyty.
  • Metale (stal, aluminium) i powierzchnie lakierowane.

Materiały dodatkowe:

  • PET
  • PVC twarde
  • SAN

Podłoża nie zalecane:

  • PE (Polietylen)
  • PP (Polipropylen)
  • PTFE (Teflon)

Klej polimerowy czarny ATK 812

Charakterystyka materiału-podłoża:

  • Poliwęglan: Wytrzymałe tworzywo sztuczne o wysokiej odporności na uderzenia i doskonałej przejrzystości. Często stosowany jako zamiennik szkła w miejscach, gdzie wymagana jest większa odporność na uszkodzenia, np. w szybach do motorówek i szybach do jachtów.
  • Pleksi (PMMA): Jest to sztywny, przezroczysty materiał termoplastyczny. Posiada wiele zalet, między innymi duża przezroczystość w zakresie światła widzialnego.
  • Metale: W kontekście klejenia szyb, najczęściej mamy do czynienia z aluminium (lekkie i odporne na korozję) oraz stalą (wytrzymała, ale podatna na korozję, jeśli nie jest odpowiednio zabezpieczona).
  • Laminaty: Materiały kompozytowe składające się z warstw włókien (np. szklanych, węglowych) zatopionych w żywicy. Są lekkie, wytrzymałe i odporne na korozję, co sprawia, że są popularne w budowie łodzi i jachtów.

Zastosowanie:

  • Wklejanie okien bocznych i dachowych w kamperach.
  • Montaż szyb w przyczepach kempingowych (zwykłe i warstwowe).
  • Uszczelnianie i montaż owiewek w łodziach i motorówkach.
  • Wklejanie szyb ochronnych w ciągnikach i wózkach widłowych.
  • Montaż szybek kontrolnych w obudowach elektroniki.
  • Mocowanie szyb w płotkach drogowych i osłonach maszyn.
  • Wklejanie elementów wystawienniczych z tworzyw.

Ograniczenia w stosowaniu:

  • Nie stosować bez dedykowanego podkładu (primera) na tworzywa.
  • Nie nakładać na niezmatowione powierzchnie (ryzyko słabszej przyczepności).
  • Nie stosować do klejenia konstrukcyjnego "tłustych" tworzyw poliolefinowych.
  • Unikać aplikacji w pełnym słońcu przy bardzo wysokich temperaturach podłoża.

Zastosowanie odradzane:

  • Klejenie elementów narażonych na stały kontakt z silnymi chemikaliami.
  • Zastosowania wymagające odporności na ekstremalnie wysokie temperatury (powyżej 100°C przez dłuższy czas).
  • Klejenie akwariów.
  • Łączenie tworzyw sztucznych PE,PP i PTFE
  • Łączenie materiałów bitumicznych

Zalety i cechy kleju do szyb przyczepy kempingowej ATK 812:

  • Czarny kolor zapewnia estetyczne wykończenie i odporność na UV.
  • Tworzy elastyczną uszczelkę, która tłumi drgania podczas jazdy.
  • Wysoka przyczepność wstępna ułatwia pozycjonowanie elementów.
  • Odporność na wodę słodką i słoną (zastosowania marynistyczne).
  • Możliwość malowania po utwardzeniu (z zachowaniem elastyczności farby).

Porady technologa:

  • Przed klejeniem, upewnij się, że powierzchnie są czyste, suche i odtłuszczone.
  • W przypadku gładkich powierzchni, zaleca się zmatowienie dla lepszej przyczepności.
  • Przy wklejaniu szyb o dużych powierzchniach, nakładaj klej liniowo, zachowując odstępy dla wentylacji.
  • Stosuj się do zaleceń z karty technicznej.
  • Pamiętaj, że pełną wytrzymałość spoina uzyskuje po 72h.

Instrukcja obsługi wklejania szyb w łódki:

  • Przygotuj powierzchnie: oczyść, odtłuść i osusz ramę oraz szybę.
  • Zmatuj powierzchnię szyby w miejscu klejenia.
  • Nałóż klej ATK 812 na ramę lub szybę, zachowując równomierne odstępy.
  • Delikatnie dociśnij szybę do ramy.
  • W razie potrzeby, zabezpiecz szybę przed przesunięciem do czasu utwardzenia kleju.
  • Usuń nadmiar kleju, zanim zaschnie.
  • Pozostaw do utwardzenia na 24-72 godziny (w zależności od warunków).

Wskazówki eksperta:

  • Kluczem do sukcesu jest zmatowienie "ramki" szyby papierem ściernym przed nałożeniem primera – to znacznie zwiększa przyczepność.
  • Zawsze stosuj Primer P200 na powierzchnie z tworzywa sztucznego, aby uzyskać wiązanie chemiczne.
  • Pamiętaj o zachowaniu odpowiedniej grubości spoiny (min. 3-5 mm), aby klej mógł pracować i kompensować naprężenia.

Porównanie ATK 812 do podobnych produktów:

  • W przeciwieństwie do zwykłych silikonów, ATK 812 jest klejem konstrukcyjnym o znacznie wyższej wytrzymałości na zrywanie.
  • Od klejów cyjanoakrylowych różni się elastycznością – nie powoduje pękania tworzyw sztucznych typu pleksi czy poliwęglan w wyniku naprężeń ("pajączków").
  • Przewyższa standardowe kleje do szyb samochodowych (do szkła) lepszą adhezją do tworzyw sztucznych dzięki dedykowanemu systemowi gruntowania.

Dane techniczne

  • Baza: polimer hybrydowy
  • Grubość spoiny: min 0,5 mm. zalecana: 1-3 mm
  • Gęstość: 1,4g / cm3.
  • Twardość: 65 shore (A)
  • Lepkość: pasta
  • Kolor: czarny (dostępny także: biały szary)
  • Czas na nałożenie: 8 min.
  • Wytrzymałość na rozciąganie: do 4 Mpa.
  • Czas utwardzania przy 22°C: 3 mm. na 24h
  • Wydłużenie przy zerwaniu: 300%
  • Moduł sprężystości 100%: 1 N/mm2. (ISO 37)
  • Odporność na temperaturę: -60 do 100°C (do 30 min w 180°C )
  • Zmiana objętości: poniżej 1%
  • Opakowanie: kartusz 290 ml
chatPytania i odpowiedzi
Jaki klej do okna dachowego w kamperze będzie najlepszy?

odpowiedź specjalisty:

Najlepszym wyborem jest elastyczny klej poliuretanowy ATK 812, który wytrzymuje drgania i zmiany temperatur, zapewniając szczelność dachu.

Czy ten produkt to dobry klej do szyb z plastiku?

odpowiedź specjalisty:

Tak, jest to specjalistyczny produkt zaprojektowany właśnie do łączenia szyb z tworzyw sztucznych z karoserią lub ramami maszyn.

Czy mogę zastosować ten klej do szyby z pleksi?

odpowiedź specjalisty:

Oczywiście, ATK 812 doskonale łączy PMMA (pleksi), pod warunkiem zastosowania primera i zmatowienia powierzchni.

Czy to odpowiedni klej do szyby z pmma na łodzi?

odpowiedź specjalisty:

Tak, produkt jest odporny na warunki atmosferyczne i wodę, więc świetnie nadaje się do wklejania owiewek z PMMA w jednostkach pływających.

chat Opinie zweryfikowane (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
Ładowanie...