- Zestaw
Klej do zbiornika paliwa FE21
- Klej do naprawy zbiornika paliwa metalowego
- Do regeneracji i napraw zbiorników, baków i zbiorników wyrównawczych.
- Małe opakowanie 30 ml wystarczy na około 10 cm pęknięcia.
- Wersja dedykowana do elementów stalowych.
- W zestawie wszystko co potrzebne do naprawy.
- Do małych i większych napraw.
- Klej odporny na paliwo benzynę i diesel
Dokup jeszcze:
Specjalistyczny klej do zbiornika paliwa metalowego KEMISKIT FE21
Sprawdź inne:
- Do misek olejowych i zbiorników paliwa aluminiowych jest AL21
- Plastikowe zbiorniki paliwa z PP i PE naprawiamy Acralock PP 1-02
- Zbiorniki z tworzyw można także spawać spawarką ATK 951 lub Bosite-E
- Zbiorniki paliwa z kompozytów epoksydowych z włóknami naprawiamy KEMISPOX W21
- Uszczelka do połączeń w zbiornikach to kemiskol T055
- Uszczelniacz do połączeń gwintowych przy zbiornikach to kemiskol T333
- Szybkie doraźne naprawy lub tamowanie wycieków nakładamy METALFIX
Główne materiały:
Metale:
- stal
- żeliwo
- stal nierdzewna
- stal kwasoodoporna
Zastosowanie:
- klejenie metalowego zbiornika paliwa,
- naprawa dziury w baku samochodowym, motorowych i pojazdów specjalistycznych,
- regeneracja zbiorników stalowych w miejscach korozji,
- naprawy baków motocyklowych po przetarciach, pęknięciach i rozszczelnieniach na łączeniach,
- naprawa zbiorników wyrównawczych na benzynę, olej i inną chemię,
- uszczelnianie zbiorników przemysłowych na produkty chemiczne,
- naprawy silosów i wanien przemysłowych,
- zapobieganie dalszej korozji w miejscach szczególnie narażonych na chemię poprzez nadłożenie masy lub wklejanie dodatkowej blachy,
- naprawy przeciwpożarowe (substytut lutu i spawania)
- nadkładania i poziomowania powierzchni
- regeneracja beczek stalowych
- renowacje zbiorników na wodę
- zaślepianie otworów montażowych, inspekcyjnych, technologicznych itp.
- zbiornik pralki - bęben
Do jakich prac:
- dziury kilkumilimetrowe i kilku centymetrowe,
- dziury po śrubach i przewierceniach,
- przetarcia z przesączającą się benzyną i olejem,
- miejsca korozji, które już ciekną lub po przeszlifowaniu ścianka "pocieniowana jak papier" i wzmocnienie tego miejsca
- rysy po rozszczelnieniach,
- naprawy po wyciąganiu wgnieceń, czyli drobnych rysach i mikropęknięciach,
- doszczelnianie miejsc po spawaniu,
- uszczelnianie wycieków na zgrzewach,
- drobne poprawki miejsc lutowanych
Zalety i cechy:
- Mieszanie ręczne bez wyciskaczy.
- Wyjątkowa przyczepność do stali i żeliwa, zapewniająca długotrwałą szczelność.
- Odporność na wysokie temperatury i chemikalia.
- Możliwość stosowania w trudnych warunkach atmosferycznych.
- Łatwość aplikacji - nawet na pionie ze względu na gęstość mieszanki.
- Po podgrzaniu robi się płynna, przez co naprawa z góry jest jeszcze szybsza.
Wskazówki:
- naprawy zawsze wykonujemy w temp. min. 10 stopni, jeżeli niższa to powierzchni musi zostać wygrzana do min. 20 stopni,
- zawsze dobrze wcieramy pierwszą warstwę, która daje przyczepność całości,
- wstępne umycie powierzchni może być różnymi rozpuszczalnikami jednak przed samym szlifowaniem zawsze odtłuść ATK IPA, acetonem lub ATK MEK.
- grubość kleju może wynosić nawet 2-3cm.
- powierzchnia zawsze musi być przeszlifowana grubym papierem o gradacji 40-60 lub przeszlifowana frezem,
- w procesach produkcyjnych możemy po piaskowaniu lub szkiełkowaniu ponownie przeszlifować (szkiełkowanie zostawia gładką powierzchnię i jest to obowiązkowe),
- siatka zawsze musi zostać docięta na min. 2-3cm więcej niż naprawa,
- siatka musi zostać ukształtowana do powierzchni, aby nie sprężynowała (zawsze używamy siatek nierdzewnych z zestawu lub podobnych)
Instrukcja naprawy rys i pęknięć
- umyj odtłuszczaczem z kompletu,
- oczyść powierzchnie papierem ściernym o gradacji 40-60 na 3-5 cm więcej niż jest uszkodzenie i w miarę możliwości na frezuj pękniecie oraz ponownie odtłuść,
- wymieszaj w odpowiedniej proporcji klej,
- wetrzyj ściętym pędzlem w powierzchnię i dopiero nadłóż większą grubość,
- zatop siatkę, aby klej z powierzchni przesączył oczka i usunął powietrze,
- wyrównaj całość i zostaw do związania,
- minimalna grubość to 2 mm, zalecane: 3-4mm
Instrukcja Naprawa większych otworów:
- szlifujemy dwie powierzchnię grubym papierem o gradacji 40-60 lub frezem,
- wcieramy ściętym pędzlem w dwie powierzchnię i lekko nadkładamy tak, aby po dociśnięciu nadmiar wypłynął po bokach,
- z wypływki formujemy fugę,
- w przypadku zbiorników wysokociśnieniowych po utwardzeniu ok.12-24h całość blachy szpachlujemy, aby ją przykryć kemis FE21.
Dane techniczne:
Wagowy stosunek mieszania: 10A:1B
Objętościowy stosunek mieszanki: 3A: 1B
Wytrzymałość na ścinanie N /mm2: 22-24
Czas otwarcia: 30 min
Czas utwardzania w 20 ° C: 24h/20°C, 80 min/80°C
Ciągła odporność temperaturowa: -40 °C ≤ +200°C
Lepkość mieszaniny (mPas): pasta
Wygląd / kolor: stalowy
Odporność: paliwo (benzynę), oleje, smary
Twardość (Shore D): 90
Kompletny zestaw zawiera:
- Klej KEMISKIT FE21 (33ml/100g)
- Odtłuszczacz izopropylowy 100 ml
- Zestaw do mieszania: Plastikowa podkładka, 4 patyczki do nakładania, Szpachelka
- Siatka elastyczna #1
odpowiedź specjalisty:
Można to robić jednak musi całość benzyny odparować lub należy go umyć lub zalać wodą do poziomu spawania. Ze względu, iż jest to proces czasochłonny zaleca się klejenie kemispox FE21, który poradzi sobie nawet bez zdejmowania zbiornika. Zbiornik z tworzyw sztucznych także możemy spawać z zaleceniami jak powyżej lub kleić jedynym klejem Acralock PP 1-02. Zbiorniki kompozytowe naprawiamy klejem kemispox w21 lub ATK EP61.
odpowiedź specjalisty:
Jeżeli są to drobne przetarcia lub występuje korozja wszystko naprawiamy kemispox fe21. W przypadku nieszczelności na śrubach i korkach używamy kleju anaerobowego T333.
odpowiedź specjalisty:
Kemispox Fe21 jest odporny na działanie benzyny bezołowiowej, diesel i a także olejów i smarów.
odpowiedź specjalisty:
W przypadku przetarć nakładamy klej fe21. Dobrze wszpachlowując w miejsce i wokoło na 2-3cm. Zalecana grubość kleju 3-4mm. Możemy także przykleić blaszkę na ATK EP61.
odpowiedź specjalisty:
W przypadku aluminium zdecydowanie lepszym wyborem będzie klejenie, ponieważ nie naraża na zniekształcenie zbiornika.
odpowiedź specjalisty:
Klej FE21 zda egzamin pod warunkiem prawidłowego przygotowania powierzchni tj. odtłuszczenie i szlifowanie kilkukrotnie.
odpowiedź specjalisty:
Najlepiej skontaktować się z naszym technikiem - potrzebujemy kilku informacji. Telefon: 618-307-277
Klienci kupili również: