- Zestaw
Klej do gwintów czerwony KEMISKOL V640
- Czerwony klej do gwintów
- Zabezpieczenie śrub i nakrętek przed odkręcaniem, nawet pod wpływem silnych wibracji.
- Tworzy trwałe i szczelne połączenie, eliminując ryzyko wycieków w instalacjach hydraulicznych i pneumatycznych.
- Idealny do zabezpieczania gwintów w maszynach i urządzeniach, gdzie wymagana jest najwyższa niezawodność.
- Odporność na temperatury do 180°C oraz chemie
- Wnika w mikroszczeliny, doszczelniając nawet lekko uszkodzone gwinty.
- Łatwa aplikacja i szybkie utwardzanie, minimalizując przestoje w produkcji i naprawach.
- Opakowanie: 10 ml (pod zamówienie 50 i 250 ml)
- KEMISKOL - producent przemysłowych klejów od ponad 25 lat
Dodaj jeszcze:
Klej do śrub czerwony KEMISKOL V640
KEMISKOL V640 to profesjonalny, jednoskładnikowy klej do gwintów czerwony o najwyższej sile wiązania, stworzony do trwałego zabezpieczania śrub. Jego zaawansowana formuła anaerobowa gwarantuje ekstremalną odporność na wibracje, uderzenia, wysokie temperatury (do 180°C) i agresywne chemikalia. To idealne rozwiązanie do najbardziej wymagających zastosowań w przemyśle i motoryzacji.
Sprawdź inne:
- Gwinty wysokotemperaturowe zakręcamy na Kemiskol T674
- Gwinty plastikowe zakręcamy Kemiskol T548
- Najmocniejszy klej do gwintów
Główne materiały:
- Stal
- Stal nierdzewna, kwasowa, chromoniklowa (zalecany Aktywator ATK 11)
- Stal ocynkowana
- Żeliwo
- Aluminium (zalecany Aktywator ATK 11)
- Miedź, mosiądz, brąz
Zastosowanie:
- Zabezpieczanie szpilek i śrub głowicy w silnikach spalinowych.
- Trwałe mocowanie śrub w maszynach budowlanych, rolniczych i przemysłowych.
- Zabezpieczanie połączeń gwintowych w konstrukcjach stalowych narażonych na wibracje (mosty, dźwigi).
- Mocowanie śrub w obudowach przekładni, pompach i kompresorach.
- Uszczelnianie i zabezpieczanie połączeń w instalacjach hydraulicznych i pneumatycznych.
- Montaż śrub kół zamachowych i elementów zawieszenia pojazdów.
- Zabezpieczanie małych śrub regulacyjnych, które nie powinny zmieniać swojego położenia.
Zastosowanie odradzane:
- Połączenia wymagające regularnego demontażu (do tego służy klej niebieski T333).
- Gwinty wykonane z tworzyw sztucznych.
- Zabezpieczanie śrub o średnicy większej niż M8, jeśli wymagana jest głęboka penetracja (do większych śrub użyj gęstszych wersji, np. V653).
- Połączenia z luzem przekraczającym 0,05 mm.
Zalety i cechy:
- Klej do gwintów śrub, nakrętek i innych elementów
- Ekstremalna siła: Tworzy połączenia o bardzo wysokiej wytrzymałości, demontowalne tylko po podgrzaniu.
- Ochrona przed wibracjami: Niezawodnie blokuje klej do śrub czerwony przed samoczynnym odkręcaniem pod wpływem silnych drgań.
- Pełna szczelność: Wypełnia mikroszczeliny, zapobiegając wyciekom płynów i gazów oraz chroniąc gwint przed korozją.
- Odporność termiczna i chemiczna: Zachowuje właściwości w temperaturze do 180°C i jest odporny na oleje, smary, paliwa i większość chemikaliów.
- Szybkie działanie: Wstępne utwardzenie już po ok. 3 godzinach, co minimalizuje przestoje w pracy.
Instrukcja obsługi:
- Dokładnie oczyść gwint śruby i otwór w głowicy z oleju, smaru i innych zanieczyszczeń za pomocą zmywacza ATK.
- Jeśli głowica jest wykonana z aluminium, zastosuj aktywator ATK 11 na obie powierzchnie i poczekaj, aż wyschnie.
- Nałóż kilka kropel kleju do śrub czerwonego KEMISKOL V640 na początkowe zwoje śruby.
- Wkręć śrubę w otwór i dokręć z odpowiednim momentem obrotowym.
- Pozostaw połączenie do utwardzenia na co najmniej 3 godziny (pełna wytrzymałość po 24 godzinach).
- W razie potrzeby demontażu śruby, podgrzej obszar w okolicy śruby, aby osłabić wiązanie kleju.
Wskazówki eksperta:
- Zawsze dokładnie odtłuść gwinty przed aplikacją kleju za pomocą zmywacza, np. ATK IPA. To klucz do uzyskania pełnej wytrzymałości połączenia.
- W przypadku metali pasywnych (stal nierdzewna, aluminium, powierzchnie chromowane) użyj Aktywatora ATK 11, aby znacząco przyspieszyć utwardzanie.
- Pamiętaj, że demontaż wymaga podgrzania połączenia do temperatury powyżej 250°C. Użyj do tego palnika lub mocnej opalarki.
- Aplikuj klej na pierwsze zwoje gwintu śruby. Podczas wkręcania klej sam równomiernie się rozprowadzi, wypełniając całą szczelinę.
Instrukcja obsługi zabezpieczania śrub w głowicy silnika:
- Przygotowanie: Dokładnie oczyść gwint śruby i otwór w głowicy z oleju, smaru i innych zanieczyszczeń. Użyj dedykowanego odtłuszczacza ATK IPA i poczekaj na jego odparowanie.
- Aktywacja (opcjonalnie): Jeśli głowica jest aluminiowa, spryskaj gwinty Aktywatorem ATK 11 i poczekaj do jego odparowania.
- Aplikacja: Nałóż kilka kropel kleju KEMISKOL V640 na początkowe 2-3 zwoje gwintu śruby.
- Montaż: Niezwłocznie wkręć śrubę i dokręć ją kluczem dynamometrycznym z momentem zalecanym przez producenta pojazdu.
- Utwardzanie: Pozostaw połączenie na minimum 3 godziny do uzyskania wstępnej wytrzymałości. Pełną siłę klej osiągnie po 24 godzinach.
Dane techniczne:
- Wytrzymałość na ścinanie (N/mm²): 30 ≤ 35
- Moment zerwania (Nm): 40 ≤ 50
- Lepkość (cPS): 20 ≤ 45
- Maksymalna szczelina (mm): 0,05
- Zakres temperatur (°C): -60 ≤ +180
- Klasa mocowania: 3
- Opakowanie: 10g
odpowiedź specjalisty:
ak, czerwony klej do gwintów doskonale uszczelnia połączenie. Wypełnia on wszystkie mikroszczeliny między zwojami, tworząc barierę nieprzepuszczalną dla olejów, paliw, wody i gazów.
odpowiedź specjalisty:
en klej jest idealny do zabezpieczania małych, ciasno pasowanych gwintów, zazwyczaj do rozmiaru M8. Jego niska lepkość zapewnia doskonałą penetrację i wypełnienie szczelin do 0,05 mm.
odpowiedź specjalisty:
Pełne utwardzenie czerwonego kleju do gwintów, takiego jak KEMISKOL V640, następuje zazwyczaj po 24 godzinach. Wstępne utwardzenie, umożliwiające dalsze prace, uzyskuje się już po około 3 godzinach. Czas schnięcia może się różnić w zależności od temperatury otoczenia i rodzaju materiałów.
odpowiedź specjalisty:
Aby odkręcić połączenie zabezpieczone czerwonym klejem do gwintów, konieczne jest podgrzanie go do temperatury powyżej 250°C. Wysoka temperatura osłabia wiązanie kleju, umożliwiając demontaż połączenia za pomocą standardowych narzędzi. Należy zachować ostrożność, aby nie uszkodzić elementów podczas podgrzewania i odkręcania. Zastosuj np. palnik gazowy.