- Zestaw
Żywica do napraw blacharskich ATK EP60
- Żywica do karoserii - blacharska
- Aplikacja na zimno bezpośrednio z kartusza.
- Odporność na wodę, oleje i wstrząsy.
- Idealna do wypełniania wgnieceń i wżerów po rdzy.
- Doskonała przyczepność do blach stalowych i aluminiowych.
- Zastępuje czasochłonne i drogie cynowanie na gorąco.
- Łatwa obróbka mechaniczna przez szlifowanie po utwardzeniu.
- Skuteczna naprawa karoserii żywicą epoksydową bez deformacji blachy.
- ATK – ponad 30 lat doświadczenia w produkcji klejów i szpachli dla przemysłu.





Żywica do naprawy karoserii ATK EP60
Odkryj profesjonalną żywicę epoksydową do naprawy karoserii ATK EP60, stworzoną z myślą o warsztatach blacharskich i zastosowaniach przemysłowych. To nowoczesna alternatywa dla cynowania na gorąco, pozwalająca na szybką i trwałą naprawę uszkodzeń karoserii stalowych i aluminiowych. Dzięki aplikacji na zimno unikniesz ryzyka deformacji blachy i uszkodzenia sąsiednich elementów, gwarantując najwyższą jakość usług.
Sprawdź inne:
Główne materiały, które naprawisz używając żywicy do napraw blacharskich ATK EP60:
- Stal (w tym stal nierdzewna, kwasoodporna, ocynkowana)
- Blachy z powłoką kataforetyczną
- Aluminium surowe
- Kompozyty i laminaty
Materiały dodatkowe:
- Drewno
- Tworzywa sztuczne sztywne (po wcześniejszych testach)
Podłoża nie zalecane:
- Powierzchnie narażone na stałe, bezpośrednie działanie promieni UV (bez powłoki ochronnej)
- Materiały elastyczne i gumowe
- Tworzywa PP i PE bez odpowiedniego przygotowania powierzchni
Charakterystyka materiału-podłoża:
- Blacha karoseryjna (stalowa i aluminiowa): Blacha stalowa to podstawowy materiał konstrukcyjny w motoryzacji, ceniony za wytrzymałość i sztywność. Blacha aluminiowa jest coraz częściej stosowana w nowoczesnych pojazdach ze względu na niższą masę, co przekłada się na lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa.
- Karoseria samochodowa: To zewnętrzna powłoka pojazdu, która nadaje mu kształt i chroni elementy wewnętrzne oraz pasażerów. Wykonana jest głównie z blach stalowych lub aluminiowych, a jej naprawa wymaga materiałów o wysokiej przyczepności i odporności na warunki drogowe.
Zastosowanie żywicy do napraw blacharskich ATK EP60:
- Wypełnianie wgnieceń i nierówności na elementach karoserii, takich jak drzwi, maski i błotniki.
- Naprawa karoserii żywicą epoksydową po usunięciu ognisk korozji, odtwarzanie ubytków w progach i nadkolach.
- Wyrównywanie spoin spawalniczych i miejsc po zgrzewach dla uzyskania idealnie gładkiej powierzchni.
- Maskowanie uszkodzeń w trudno dostępnych miejscach, gdzie cynowanie na gorąco jest niemożliwe (np. profile zamknięte).
- Naprawa elementów wykonanych z aluminium, które wymagają aplikacji na zimno.
- Stosowanie jako "cyna na zimno" do odtwarzania linii i kształtów karoserii.
Ograniczenia w stosowaniu:
- Nie stosuj jako klej konstrukcyjny do łączenia elementów nośnych karoserii (do tego służy ATK EP61).
- Unikaj aplikacji na powierzchnie z aktywną korozją; rdzę należy całkowicie usunąć przed naprawą.
- Nie nakładaj na powierzchnie, które nie zostały wcześniej odpowiednio zmatowione i odtłuszczone.
- Produkt nie jest przeznaczony do naprawy elastycznych zderzaków z tworzyw sztucznych
.
Zalety i cechy żywicy do napraw blacharskich ATK EP60:
- Żywica epoksydowa naprawa karoserii na zimno - eliminuje ryzyko deformacji termicznej blachy i uszkodzenia sąsiednich elementów.
- Brak skurczu i osiadania po utwardzeniu, co gwarantuje idealnie równą powierzchnię po obróbce.
- Wysoka twardość (80D) i wytrzymałość mechaniczna (do 16 MPa) zapewniają trwałość naprawy.
- Doskonała przyczepność do stali (także ocynkowanej) i aluminium, bez potrzeby stosowania specjalistycznych podkładów.
- Wygodna aplikacja z kartusza 2w1 zapewnia idealne proporcje mieszania i minimalizuje straty materiału.
Wskazówki eksperta:
- Aby maksymalnie przyspieszyć utwardzanie, po nałożeniu żywicy podgrzej naprawiany element do 70°C przez 20 minut. Umożliwi to szlifowanie niemal od razu.
- Zawsze wyciskaj pierwsze 2-3 cm produktu z nowego miksera na bok, aby mieć pewność prawidłowego wymieszania składników.
- Do odtłuszczania powierzchni używaj dedykowanych środków jak ATK MEK lub izopropanol (IPA). Unikaj benzyny ekstrakcyjnej, która może pozostawić tłustą warstwę.
- Przy głębszych ubytkach lub dziurach, dla wzmocnienia konstrukcji, zastosuj od spodu siatkę wzmacniającą.
Instrukcja obsługi - naprawa karoserii żywicą ATK EP60:
- Przygotowanie powierzchni: Dokładnie oczyść i odtłuść naprawiany obszar za pomocą odtłuszczacza ATK MEK lub IPA.
- Szlifowanie: Przeszlifuj wgniecenie i jego okolice grubym papierem ściernym (np. P80-P120), aby usunąć lakier i stworzyć mechaniczną przyczepność. Usuń pył.
- Ponowne odtłuszczenie: Ponownie odtłuść przeszlifowaną powierzchnię, aby usunąć resztki pyłu i zanieczyszczeń.
- Aplikacja żywicy: Umieść kartusz ATK EP60 w wyciskaczu. Nałóż mikser i wyciśnij 2-3 cm produktu na bok. Następnie aplikuj żywicę bezpośrednio na wgniecenie, wypełniając je z lekkim nadmiarem.
- Modelowanie: Rozprowadź i wymodeluj żywicę szpachelką w ciągu 20 minut od nałożenia.
- Utwardzanie: Pozostaw do utwardzenia (3-4 godziny w temp. pokojowej) lub przyspiesz proces, podgrzewając element do 70°C przez 20 minut.
- Obróbka końcowa: Po utwardzeniu przeszlifuj nadmiar żywicy, aby uzyskać idealnie gładką powierzchnię, gotową do nałożenia podkładu i lakieru.
Porównanie ATK EP60 do podobnych produktów:
- W przeciwieństwie do standardowych szpachlówek poliestrowych, ATK EP60 na bazie epoksydu nie kurczy się, nie pęka przy grubszych warstwach i tworzy szczelną barierę antykorozyjną.
- W porównaniu do tradycyjnego cynowania na gorąco, ATK EP60 jest procesem znacznie szybszym, tańszym (nawet o 50%) i bezpieczniejszym - nie wymaga użycia otwartego ognia i nie niszczy powłoki kataforetycznej.
- W odróżnieniu od tanich "płynnych metali", ATK EP60 to profesjonalny produkt o gwarantowanej wytrzymałości (16 MPa) i doskonałej przyczepności do różnych metali, w tym trudnego w klejeniu aluminium.
Dane techniczne
- Baza: modyfikowana żywica epoksydowa do karoserii
- Kolor: szary
- Zalecane mieszadło: minimum 24 elementy
- Lepkość: pasta tiksotropowa
- Gęstość: 1,35 (g/ml)
- Proporcje: 2:1
- Twardość: 80D
- Czas otwarcia: 20 minut
- Czas do szlifowania: 3-4 h. lub podgrzanie do 70 °C przez 20 minut
- Wytrzymałość końcowa: 24 h.
- Opakowanie: kartusz 195 ml. (Nie stosujemy wyciskaczy pneumatycznych)
- Przechowywanie: 10°C do + 25 °C
Z tubą kleju 195 ml otrzymujesz 2x mieszadło (MGQ 08-24T)
odpowiedź specjalisty:
Żywica do napraw blacharskich ATK EP60 bazuje na epoksydach, dzięki czemu ma zerowy skurcz, lepszą przyczepność do metalu i tworzy barierę antykorozyjną. Szpachlówki poliestrowe mają tendencję do kurczenia się i wchłaniania wilgoci, co może prowadzić do późniejszych problemów z lakierem.
odpowiedź specjalisty:
Tak, po przeszlifowaniu powierzchni ATK EP60 jest ona w pełni kompatybilna z większością szpachli samochodowych, zarówno poliestrowych, jak i epoksydowych.
odpowiedź specjalisty:
Czas na nałożenie i formowanie żywicy ATK EP60 wynosi około 20 minut w temperaturze pokojowej, co daje wystarczająco dużo czasu na precyzyjną pracę.






