• Zestaw
Żywica do napraw blacharskich ATK EP60
Żywica do napraw blacharskich ATK EP60
Żywica do napraw blacharskich ATK EP60
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right
zoom_in
Żywica do napraw blacharskich ATK EP60
Żywica do napraw blacharskich ATK EP60
Żywica do napraw blacharskich ATK EP60

Żywica do napraw blacharskich ATK EP60

  • Żywica do karoserii - blacharska
  • Aplikacja na zimno bezpośrednio z kartusza.
  • Odporność na wodę, oleje i wstrząsy.
  • Idealna do wypełniania wgnieceń i wżerów po rdzy.
  • Doskonała przyczepność do blach stalowych i aluminiowych.
  • Zastępuje czasochłonne i drogie cynowanie na gorąco.
  • Łatwa obróbka mechaniczna przez szlifowanie po utwardzeniu.
  • Skuteczna naprawa karoserii żywicą epoksydową bez deformacji blachy.
  • ATK – ponad 30 lat doświadczenia w produkcji klejów i szpachli dla przemysłu.

odporny na wodęwytrzymałyobróbkawypełniaczkolor-szary

W magazynie: 5 szt. Produkt dostępny!
Brutto 159,90 zł / Netto 130,00 zł

Ten zestaw zawiera:

Żywica do naprawy karoserii ATK EP60

Odkryj profesjonalną żywicę epoksydową do naprawy karoserii ATK EP60, stworzoną z myślą o warsztatach blacharskich i zastosowaniach przemysłowych. To nowoczesna alternatywa dla cynowania na gorąco, pozwalająca na szybką i trwałą naprawę uszkodzeń karoserii stalowych i aluminiowych. Dzięki aplikacji na zimno unikniesz ryzyka deformacji blachy i uszkodzenia sąsiednich elementów, gwarantując najwyższą jakość usług.

Sprawdź inne:

Główne materiały, które naprawisz używając żywicy do napraw blacharskich ATK EP60:

  • Stal (w tym stal nierdzewna, kwasoodporna, ocynkowana)
  • Blachy z powłoką kataforetyczną
  • Aluminium surowe
  • Kompozyty i laminaty

Materiały dodatkowe:

  • Drewno
  • Tworzywa sztuczne sztywne (po wcześniejszych testach)

Podłoża nie zalecane:

  • Powierzchnie narażone na stałe, bezpośrednie działanie promieni UV (bez powłoki ochronnej)
  • Materiały elastyczne i gumowe
  • Tworzywa PP i PE bez odpowiedniego przygotowania powierzchni

Charakterystyka materiału-podłoża:

  • Blacha karoseryjna (stalowa i aluminiowa): Blacha stalowa to podstawowy materiał konstrukcyjny w motoryzacji, ceniony za wytrzymałość i sztywność. Blacha aluminiowa jest coraz częściej stosowana w nowoczesnych pojazdach ze względu na niższą masę, co przekłada się na lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa.
  • Karoseria samochodowa: To zewnętrzna powłoka pojazdu, która nadaje mu kształt i chroni elementy wewnętrzne oraz pasażerów. Wykonana jest głównie z blach stalowych lub aluminiowych, a jej naprawa wymaga materiałów o wysokiej przyczepności i odporności na warunki drogowe.

Zastosowanie żywicy do napraw blacharskich ATK EP60:

  • Wypełnianie wgnieceń i nierówności na elementach karoserii, takich jak drzwi, maski i błotniki.
  • Naprawa karoserii żywicą epoksydową po usunięciu ognisk korozji, odtwarzanie ubytków w progach i nadkolach.
  • Wyrównywanie spoin spawalniczych i miejsc po zgrzewach dla uzyskania idealnie gładkiej powierzchni.
  • Maskowanie uszkodzeń w trudno dostępnych miejscach, gdzie cynowanie na gorąco jest niemożliwe (np. profile zamknięte).
  • Naprawa elementów wykonanych z aluminium, które wymagają aplikacji na zimno.
  • Stosowanie jako "cyna na zimno" do odtwarzania linii i kształtów karoserii.

Ograniczenia w stosowaniu:

  • Nie stosuj jako klej konstrukcyjny do łączenia elementów nośnych karoserii (do tego służy ATK EP61).
  • Unikaj aplikacji na powierzchnie z aktywną korozją; rdzę należy całkowicie usunąć przed naprawą.
  • Nie nakładaj na powierzchnie, które nie zostały wcześniej odpowiednio zmatowione i odtłuszczone.
  • Produkt nie jest przeznaczony do naprawy elastycznych zderzaków z tworzyw sztucznych

.

Zalety i cechy żywicy do napraw blacharskich ATK EP60:

  • Żywica epoksydowa naprawa karoserii na zimno - eliminuje ryzyko deformacji termicznej blachy i uszkodzenia sąsiednich elementów.
  • Brak skurczu i osiadania po utwardzeniu, co gwarantuje idealnie równą powierzchnię po obróbce.
  • Wysoka twardość (80D) i wytrzymałość mechaniczna (do 16 MPa) zapewniają trwałość naprawy.
  • Doskonała przyczepność do stali (także ocynkowanej) i aluminium, bez potrzeby stosowania specjalistycznych podkładów.
  • Wygodna aplikacja z kartusza 2w1 zapewnia idealne proporcje mieszania i minimalizuje straty materiału.

Wskazówki eksperta:

  • Aby maksymalnie przyspieszyć utwardzanie, po nałożeniu żywicy podgrzej naprawiany element do 70°C przez 20 minut. Umożliwi to szlifowanie niemal od razu.
  • Zawsze wyciskaj pierwsze 2-3 cm produktu z nowego miksera na bok, aby mieć pewność prawidłowego wymieszania składników.
  • Do odtłuszczania powierzchni używaj dedykowanych środków jak ATK MEK lub izopropanol (IPA). Unikaj benzyny ekstrakcyjnej, która może pozostawić tłustą warstwę.
  • Przy głębszych ubytkach lub dziurach, dla wzmocnienia konstrukcji, zastosuj od spodu siatkę wzmacniającą.

Instrukcja obsługi - naprawa karoserii żywicą ATK EP60:

  • Przygotowanie powierzchni: Dokładnie oczyść i odtłuść naprawiany obszar za pomocą odtłuszczacza ATK MEK lub IPA.
  • Szlifowanie: Przeszlifuj wgniecenie i jego okolice grubym papierem ściernym (np. P80-P120), aby usunąć lakier i stworzyć mechaniczną przyczepność. Usuń pył.
  • Ponowne odtłuszczenie: Ponownie odtłuść przeszlifowaną powierzchnię, aby usunąć resztki pyłu i zanieczyszczeń.
  • Aplikacja żywicy: Umieść kartusz ATK EP60 w wyciskaczu. Nałóż mikser i wyciśnij 2-3 cm produktu na bok. Następnie aplikuj żywicę bezpośrednio na wgniecenie, wypełniając je z lekkim nadmiarem.
  • Modelowanie: Rozprowadź i wymodeluj żywicę szpachelką w ciągu 20 minut od nałożenia.
  • Utwardzanie: Pozostaw do utwardzenia (3-4 godziny w temp. pokojowej) lub przyspiesz proces, podgrzewając element do 70°C przez 20 minut.
  • Obróbka końcowa: Po utwardzeniu przeszlifuj nadmiar żywicy, aby uzyskać idealnie gładką powierzchnię, gotową do nałożenia podkładu i lakieru.

Porównanie ATK EP60 do podobnych produktów:

  • W przeciwieństwie do standardowych szpachlówek poliestrowych, ATK EP60 na bazie epoksydu nie kurczy się, nie pęka przy grubszych warstwach i tworzy szczelną barierę antykorozyjną.
  • W porównaniu do tradycyjnego cynowania na gorąco, ATK EP60 jest procesem znacznie szybszym, tańszym (nawet o 50%) i bezpieczniejszym - nie wymaga użycia otwartego ognia i nie niszczy powłoki kataforetycznej.
  • W odróżnieniu od tanich "płynnych metali", ATK EP60 to profesjonalny produkt o gwarantowanej wytrzymałości (16 MPa) i doskonałej przyczepności do różnych metali, w tym trudnego w klejeniu aluminium.

Dane techniczne

  • Baza: modyfikowana żywica epoksydowa do karoserii
  • Kolor: szary
  • Zalecane mieszadło: minimum 24 elementy
  • Lepkość: pasta tiksotropowa
  • Gęstość: 1,35 (g/ml)
  • Proporcje: 2:1
  • Twardość: 80D
  • Czas otwarcia: 20 minut
  • Czas do szlifowania: 3-4 h. lub podgrzanie do 70 °C przez 20 minut
  • Wytrzymałość końcowa: 24 h.
  • Opakowanie: kartusz 195 ml. (Nie stosujemy wyciskaczy pneumatycznych)
  • Przechowywanie: 10°C do + 25 °C

Z tubą kleju 195 ml otrzymujesz 2x mieszadło (MGQ 08-24T)

chatPytania i odpowiedzi
Jaka jest różnica między żywicą do napraw blacharskich EP60 a żywicą poliestrową?

odpowiedź specjalisty:

Żywica do napraw blacharskich ATK EP60 bazuje na epoksydach, dzięki czemu ma zerowy skurcz, lepszą przyczepność do metalu i tworzy barierę antykorozyjną. Szpachlówki poliestrowe mają tendencję do kurczenia się i wchłaniania wilgoci, co może prowadzić do późniejszych problemów z lakierem.

Czy po utwardzeniu mogę na żywicę nałożyć standardową szpachlówkę wykończeniową?

odpowiedź specjalisty:

Tak, po przeszlifowaniu powierzchni ATK EP60 jest ona w pełni kompatybilna z większością szpachli samochodowych, zarówno poliestrowych, jak i epoksydowych.

Ile czasu mam na modelowanie żywicy po nałożeniu?

odpowiedź specjalisty:

Czas na nałożenie i formowanie żywicy ATK EP60 wynosi około 20 minut w temperaturze pokojowej, co daje wystarczająco dużo czasu na precyzyjną pracę.

Kliknij na miniaturę aby wczytać wideo

chat Opinie zweryfikowane (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
Ładowanie...