• Zestaw
Szpachla samochodowa ATK EP60
Szpachla samochodowa ATK EP60
Szpachla samochodowa ATK EP60
Szpachla samochodowa ATK EP60
Poprzedni keyboard_arrow_left
Następny keyboard_arrow_right
zoom_in
Szpachla samochodowa ATK EP60
Szpachla samochodowa ATK EP60
Szpachla samochodowa ATK EP60
Szpachla samochodowa ATK EP60

Szpachla samochodowa ATK EP60

  • Idealna szpachla do blachy stalowej i aluminiowej, gwarantująca doskonałą przyczepność i ochronę antykorozyjną.
  • Skuteczna szpachla samochodowa na dziury i wżery, także jako wypełnienie po usunięciu ognisk korozji.
  • Doskonała do wygładzania i szpachlowania spawów, tworząc idealnie jednolitą powierzchnię pod dalszą obróbkę.
  • Łatwa obróbka szpachli samochodowej – szlifowanie jest możliwe już po 3-4 godzinach w temperaturze pokojowej.
  • Gotowa szpachla samochodowa w kartuszu – zapomnij o ręcznym mieszaniu
  • ATK to marka klejów przemysłowych z ponad 30-letnim doświadczeniem
W magazynie: 3 szt. Ostatnia sztuka
Brutto 159,90 zł / Netto 130,00 zł

Rabaty ilościowe

IlośćRabat JednostkowyOszczędzasz
515%119,93 zł

Ten zestaw zawiera:

Szpachel samochodowy ATK EP60

Poznaj ATK EP60 – profesjonalną, dwuskładnikową szpachlę epoksydową samochodową, która rewolucjonizuje naprawy blacharskie. Stworzona na bazie żywicy epoksydowej, gwarantuje niezrównaną wytrzymałość i przyczepność do stali oraz aluminium. Dzięki wygodnej formie kartusza, jej aplikacja jest czysta, szybka i precyzyjna, co czyni ją idealnym wyborem zarówno dla profesjonalnych warsztatów, jak i wymagających majsterkowiczów.

odporny na wodęwytrzymałyobróbkawypełniaczkolor-szary

Sprawdź inne:

Materiały klejone przez szpachlę samochodową ATK EP60:

  • Blachy stalowe (surowe, ocynkowane, z powłoką kataforetyczną)
  • Aluminium (surowe i anodowane)
  • Stal nierdzewna i kwasoodporna
  • Kompozyty i laminaty

Materiały dodatkowe:

  • Drewno
  • Żeliwo

Materiały nie zalecane:

  • Tworzywa sztuczne o niskiej energii powierzchniowej (PP, PE, PTFE) bez odpowiedniego przygotowania powierzchni.
  • Powierzchnie narażone na stałe, silne promieniowanie UV bez dodatkowej warstwy ochronnej (np. lakieru).
  • Elastyczne elementy gumowe.

Charakterystyka materiału-podłoża:

  • Blacha karoseryjna (stalowa i aluminiowa): To podstawowy materiał konstrukcyjny współczesnych pojazdów. Blacha stalowa, często ocynkowana i zabezpieczona kataforezą, zapewnia sztywność i odporność na korozję. Aluminium jest lżejsze, co poprawia osiągi, ale wymaga specjalistycznych produktów do naprawy, takich jak nasza szpachla epoksydowa samochodowa.
  • Spawy: Połączenia powstałe w procesie spawania charakteryzują się nieregularną powierzchnią i strukturą, która wymaga wyrównania i zabezpieczenia przed korozją. Idealnym rozwiązaniem jest tu szpachla do spawów, która tworzy gładkie przejście.

Zastosowanie szpachli samochodowej ATK EP60:

  • Wypełnianie wgnieceń i nierówności na elementach karoserii.
  • Profesjonalne szpachlowanie karoserii samochodowej po naprawach blacharskich.
  • Wyrównywanie i wygładzanie połączeń jako szpachla do spawów.
  • Trwała naprawa uszkodzonych progów jako szpachla samochodowa do progów.
  • Uzupełnianie ubytków i wżerów po mechanicznym usunięciu korozji.
  • Odtwarzanie kształtów, krawędzi i rantów na elementach metalowych.
  • Szpachla do naprawy karoserii, w tym do maskowania niewielkich dziur, zwłaszcza z użyciem siatki wzmacniającej.

Zastosowanie odradzane:

  • Naprawa elastycznych zderzaków z tworzyw sztucznych (do tego celu użyj ATK PU16).
  • Aplikacja bezpośrednio na ogniska korozji bez ich wcześniejszego, całkowitego usunięcia.
  • Wypełnianie bardzo dużych otworów bez zastosowania wzmocnienia (np. siatki lub podklejonej blachy).
  • Jako ostateczna, cienkowarstwowa szpachla wykończeniowa (jest to szpachla wypełniająca).

Zalety i cechy, szpachli samochodowej ATK EP60:

  • To dobra szpachla samochodowa, która dzięki formule epoksydowej nie kurczy się i nie osiada po utwardzeniu, eliminując ryzyko powstawania wklęśnięć.
  • Doskonała przyczepność do różnych metali sprawia, że jest to uniwersalny kit szpachlowy do metalu do wielu zastosowań warsztatowych.
  • Wygodna szpachla samochodowa w tubce (kartuszu) z mieszaczem gwarantuje idealne proporcje składników i minimalizuje straty produktu.
  • Możliwość znacznego przyspieszenia utwardzania przez podgrzanie, co skraca czas całej naprawy.
  • Po utwardzeniu jest w pełni kompatybilna z podkładami i lakierami, co ułatwia proces, jakim jest malowanie szpachli samochodowej.
  • Wysoka wytrzymałość mechaniczna sprawia, że jest to prawdopodobnie najlepsza szpachla samochodowa do miejsc narażonych na drgania i naprężenia.

Wskazówki eksperta:

  • Aby uzyskać maksymalną przyczepność, zawsze szlifuj powierzchnię grubym papierem ściernym (P60-P80) i odtłuszcz ją dwukrotnie – przed i po szlifowaniu.
  • Przy pierwszym użyciu kartusza wyciśnij kilka centymetrów masy bez mieszacza, aby upewnić się, że oba składniki płyną równomiernie.
  • Chcesz przyspieszyć pracę? Po nałożeniu podgrzej naprawiany element do 70°C – szlifowanie będzie możliwe już po 20-30 minutach.
  • Do wypełniania dziur użyj siatki wzmacniającej ze stali nierdzewnej jako stelaża – ułatwi to aplikację i znacząco wzmocni naprawę.

Instrukcja obsługi szpachlowania karoserii samochodowej z ATK EP60

  • Przygotowanie powierzchni: Dokładnie oczyść i odtłuść naprawiany obszar za pomocą odtłuszczacza na bazie IPA lub acetonu (np. ATK MEK).
  • Usunięcie uszkodzeń: Usuń rdzę i luźne fragmenty lakieru. Przeszlifuj powierzchnię grubym papierem ściernym, tworząc wgłębienie i matując brzegi. Ponownie odtłuść.
  • Przygotowanie produktu: Umieść kartusz w wyciskaczu. Zdejmij korek i wyciśnij niewielką ilość produktu, aby upewnić się, że oba składniki wypływają. Załóż mieszacz statyczny.
  • Aplikacja: Wyciśnij pierwsze 2-3 cm masy z mieszacza na bok. Następnie nałóż szpachlówkę samochodową na przygotowaną powierzchnię, wcierając ją dokładnie, aby wypełnić wszystkie zarysowania. Aplikuj z lekkim nadmiarem.
  • Utwardzanie: Pozostaw do utwardzenia na 3-4 godziny w temperaturze pokojowej. Czas można skrócić, podgrzewając element.
  • Obróbka: Po pełnym utwardzeniu przystąp do szlifowania, aż do uzyskania pożądanego kształtu i gładkości.
  • Wykończenie: Powierzchnia jest gotowa do nałożenia szpachli wykończeniowej, podkładu i lakieru.

Porównanie ATK EP60 do podobnych produktów:

  • W przeciwieństwie do standardowych szpachli poliestrowych, szpachla epoksydowa samochodowa ATK EP60 nie chłonie wilgoci, co zapewnia znacznie lepszą i długotrwałą ochronę antykorozyjną pod lakierem.
  • W porównaniu do tanich produktów marketowych, ATK EP60 oferuje niemal zerowy skurcz, co eliminuje efekt "siadania" szpachli po czasie i powstawania widocznych konturów naprawy.
  • W odróżnieniu od tradycyjnego cynowania na gorąco, ATK EP60 (tzw. cyna na zimno) jest w pełni bezpieczna dla ocynku, kataforezy i nie powoduje odkształceń termicznych blachy.

Dane techniczne

  • Baza: modyfikowana żywica epoksydowa
  • Kolor: szary
  • Zalecane mieszadło: minimum 24 elementy
  • Lepkość: pasta tiksotropowa
  • Gęstość: 1,35 (g/ml)
  • Proporcje: 2:1
  • Twardość: 80D
  • Czas otwarcia: 20 minut
  • Czas do szlifowania: 3-4 h. lub podgrzanie do 70 °C przez 20 minut
  • Wytrzymałość końcowa: 24 h.
  • Opakowanie: kartusz 195 ml. (Nie stosujemy wyciskaczy pneumatycznych)
  • Przechowywanie: 10°C do + 25 °C

Z tubą kleju 195 ml otrzymujesz 2x mieszadło (MGQ 08-24T)

chatPytania i odpowiedzi
Jaka jest najlepsza szpachla samochodowa na rdzę?

odpowiedź specjalisty:

Na rdzę nie kładzie się żadnej szpachli. Należy ją całkowicie usunąć mechanicznie, a dopiero na czystą blachę można nałożyć szpachlę samochodową ATK EP60, która doskonale zabezpieczy powierzchnię przed ponowną korozją.

Czym różni się szpachla epoksydowa samochodowa od poliestrowej?

odpowiedź specjalisty:

Szpachla epoksydowa samochodowa ma znacznie lepszą przyczepność do metalu, zerowy skurcz i nie chłonie wilgoci. Zapewnia trwalszą i bardziej odporną na korozję naprawę niż produkty poliestrowe.

Czy ta szpachla nadaje się do wypełniania dziur?

odpowiedź specjalisty:

Tak, jest to idealna szpachla samochodowa na dziury o niewielkiej średnicy. Przy większych otworach zalecamy użycie siatki wzmacniającej jako podkładu lub wklejenie łatki z blachy na klej ATK EP61.

Jak wygląda obróbka szpachli samochodowej ATK EP60?

odpowiedź specjalisty:

Po utwardzeniu (3-4h w temp. pokojowej) szpachlę można łatwo szlifować maszynowo lub ręcznie. Dzięki swojej twardości nie "zapycha" papieru ściernego i pozwala szybko uzyskać idealnie gładką powierzchnię.

chat Opinie zweryfikowane (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
Ładowanie...