- Zestaw
Szpachla samochodowa ATK EP60
- Idealna szpachla do blachy stalowej i aluminiowej, gwarantująca doskonałą przyczepność i ochronę antykorozyjną.
- Skuteczna szpachla samochodowa na dziury i wżery, także jako wypełnienie po usunięciu ognisk korozji.
- Doskonała do wygładzania i szpachlowania spawów, tworząc idealnie jednolitą powierzchnię pod dalszą obróbkę.
- Łatwa obróbka szpachli samochodowej – szlifowanie jest możliwe już po 3-4 godzinach w temperaturze pokojowej.
- Gotowa szpachla samochodowa w kartuszu – zapomnij o ręcznym mieszaniu
- ATK to marka klejów przemysłowych z ponad 30-letnim doświadczeniem
Dodaj jeszcze:
Szpachel samochodowy ATK EP60
Poznaj ATK EP60 – profesjonalną, dwuskładnikową szpachlę epoksydową samochodową, która rewolucjonizuje naprawy blacharskie. Stworzona na bazie żywicy epoksydowej, gwarantuje niezrównaną wytrzymałość i przyczepność do stali oraz aluminium. Dzięki wygodnej formie kartusza, jej aplikacja jest czysta, szybka i precyzyjna, co czyni ją idealnym wyborem zarówno dla profesjonalnych warsztatów, jak i wymagających majsterkowiczów.
Sprawdź inne:
- szpachla samochodowa do plastiku to ATK PU16
- szpachla wysokotemperaturowa pod malowanie proszkowe to kemiskit FE21
Materiały klejone przez szpachlę samochodową ATK EP60:
- Blachy stalowe (surowe, ocynkowane, z powłoką kataforetyczną)
- Aluminium (surowe i anodowane)
- Stal nierdzewna i kwasoodporna
- Kompozyty i laminaty
Materiały dodatkowe:
- Drewno
- Żeliwo
Materiały nie zalecane:
- Tworzywa sztuczne o niskiej energii powierzchniowej (PP, PE, PTFE) bez odpowiedniego przygotowania powierzchni.
- Powierzchnie narażone na stałe, silne promieniowanie UV bez dodatkowej warstwy ochronnej (np. lakieru).
- Elastyczne elementy gumowe.
Charakterystyka materiału-podłoża:
- Blacha karoseryjna (stalowa i aluminiowa): To podstawowy materiał konstrukcyjny współczesnych pojazdów. Blacha stalowa, często ocynkowana i zabezpieczona kataforezą, zapewnia sztywność i odporność na korozję. Aluminium jest lżejsze, co poprawia osiągi, ale wymaga specjalistycznych produktów do naprawy, takich jak nasza szpachla epoksydowa samochodowa.
- Spawy: Połączenia powstałe w procesie spawania charakteryzują się nieregularną powierzchnią i strukturą, która wymaga wyrównania i zabezpieczenia przed korozją. Idealnym rozwiązaniem jest tu szpachla do spawów, która tworzy gładkie przejście.
Zastosowanie szpachli samochodowej ATK EP60:
- Wypełnianie wgnieceń i nierówności na elementach karoserii.
- Profesjonalne szpachlowanie karoserii samochodowej po naprawach blacharskich.
- Wyrównywanie i wygładzanie połączeń jako szpachla do spawów.
- Trwała naprawa uszkodzonych progów jako szpachla samochodowa do progów.
- Uzupełnianie ubytków i wżerów po mechanicznym usunięciu korozji.
- Odtwarzanie kształtów, krawędzi i rantów na elementach metalowych.
- Szpachla do naprawy karoserii, w tym do maskowania niewielkich dziur, zwłaszcza z użyciem siatki wzmacniającej.
Zastosowanie odradzane:
- Naprawa elastycznych zderzaków z tworzyw sztucznych (do tego celu użyj ATK PU16).
- Aplikacja bezpośrednio na ogniska korozji bez ich wcześniejszego, całkowitego usunięcia.
- Wypełnianie bardzo dużych otworów bez zastosowania wzmocnienia (np. siatki lub podklejonej blachy).
- Jako ostateczna, cienkowarstwowa szpachla wykończeniowa (jest to szpachla wypełniająca).
Zalety i cechy, szpachli samochodowej ATK EP60:
- To dobra szpachla samochodowa, która dzięki formule epoksydowej nie kurczy się i nie osiada po utwardzeniu, eliminując ryzyko powstawania wklęśnięć.
- Doskonała przyczepność do różnych metali sprawia, że jest to uniwersalny kit szpachlowy do metalu do wielu zastosowań warsztatowych.
- Wygodna szpachla samochodowa w tubce (kartuszu) z mieszaczem gwarantuje idealne proporcje składników i minimalizuje straty produktu.
- Możliwość znacznego przyspieszenia utwardzania przez podgrzanie, co skraca czas całej naprawy.
- Po utwardzeniu jest w pełni kompatybilna z podkładami i lakierami, co ułatwia proces, jakim jest malowanie szpachli samochodowej.
- Wysoka wytrzymałość mechaniczna sprawia, że jest to prawdopodobnie najlepsza szpachla samochodowa do miejsc narażonych na drgania i naprężenia.
Wskazówki eksperta:
- Aby uzyskać maksymalną przyczepność, zawsze szlifuj powierzchnię grubym papierem ściernym (P60-P80) i odtłuszcz ją dwukrotnie – przed i po szlifowaniu.
- Przy pierwszym użyciu kartusza wyciśnij kilka centymetrów masy bez mieszacza, aby upewnić się, że oba składniki płyną równomiernie.
- Chcesz przyspieszyć pracę? Po nałożeniu podgrzej naprawiany element do 70°C – szlifowanie będzie możliwe już po 20-30 minutach.
- Do wypełniania dziur użyj siatki wzmacniającej ze stali nierdzewnej jako stelaża – ułatwi to aplikację i znacząco wzmocni naprawę.
Instrukcja obsługi szpachlowania karoserii samochodowej z ATK EP60
- Przygotowanie powierzchni: Dokładnie oczyść i odtłuść naprawiany obszar za pomocą odtłuszczacza na bazie IPA lub acetonu (np. ATK MEK).
- Usunięcie uszkodzeń: Usuń rdzę i luźne fragmenty lakieru. Przeszlifuj powierzchnię grubym papierem ściernym, tworząc wgłębienie i matując brzegi. Ponownie odtłuść.
- Przygotowanie produktu: Umieść kartusz w wyciskaczu. Zdejmij korek i wyciśnij niewielką ilość produktu, aby upewnić się, że oba składniki wypływają. Załóż mieszacz statyczny.
- Aplikacja: Wyciśnij pierwsze 2-3 cm masy z mieszacza na bok. Następnie nałóż szpachlówkę samochodową na przygotowaną powierzchnię, wcierając ją dokładnie, aby wypełnić wszystkie zarysowania. Aplikuj z lekkim nadmiarem.
- Utwardzanie: Pozostaw do utwardzenia na 3-4 godziny w temperaturze pokojowej. Czas można skrócić, podgrzewając element.
- Obróbka: Po pełnym utwardzeniu przystąp do szlifowania, aż do uzyskania pożądanego kształtu i gładkości.
- Wykończenie: Powierzchnia jest gotowa do nałożenia szpachli wykończeniowej, podkładu i lakieru.
Porównanie ATK EP60 do podobnych produktów:
- W przeciwieństwie do standardowych szpachli poliestrowych, szpachla epoksydowa samochodowa ATK EP60 nie chłonie wilgoci, co zapewnia znacznie lepszą i długotrwałą ochronę antykorozyjną pod lakierem.
- W porównaniu do tanich produktów marketowych, ATK EP60 oferuje niemal zerowy skurcz, co eliminuje efekt "siadania" szpachli po czasie i powstawania widocznych konturów naprawy.
- W odróżnieniu od tradycyjnego cynowania na gorąco, ATK EP60 (tzw. cyna na zimno) jest w pełni bezpieczna dla ocynku, kataforezy i nie powoduje odkształceń termicznych blachy.
Dane techniczne
- Baza: modyfikowana żywica epoksydowa
- Kolor: szary
- Zalecane mieszadło: minimum 24 elementy
- Lepkość: pasta tiksotropowa
- Gęstość: 1,35 (g/ml)
- Proporcje: 2:1
- Twardość: 80D
- Czas otwarcia: 20 minut
- Czas do szlifowania: 3-4 h. lub podgrzanie do 70 °C przez 20 minut
- Wytrzymałość końcowa: 24 h.
- Opakowanie: kartusz 195 ml. (Nie stosujemy wyciskaczy pneumatycznych)
- Przechowywanie: 10°C do + 25 °C
Z tubą kleju 195 ml otrzymujesz 2x mieszadło (MGQ 08-24T)
odpowiedź specjalisty:
Na rdzę nie kładzie się żadnej szpachli. Należy ją całkowicie usunąć mechanicznie, a dopiero na czystą blachę można nałożyć szpachlę samochodową ATK EP60, która doskonale zabezpieczy powierzchnię przed ponowną korozją.
odpowiedź specjalisty:
Szpachla epoksydowa samochodowa ma znacznie lepszą przyczepność do metalu, zerowy skurcz i nie chłonie wilgoci. Zapewnia trwalszą i bardziej odporną na korozję naprawę niż produkty poliestrowe.
odpowiedź specjalisty:
Tak, jest to idealna szpachla samochodowa na dziury o niewielkiej średnicy. Przy większych otworach zalecamy użycie siatki wzmacniającej jako podkładu lub wklejenie łatki z blachy na klej ATK EP61.
odpowiedź specjalisty:
Po utwardzeniu (3-4h w temp. pokojowej) szpachlę można łatwo szlifować maszynowo lub ręcznie. Dzięki swojej twardości nie "zapycha" papieru ściernego i pozwala szybko uzyskać idealnie gładką powierzchnię.